Wij hebben onlangs een UPS aangeschaft voor een server hier die in het geval van een (korte) stroomuitval de downtime weer een uurtje kan verminderen, maar nou wil het geval dat we eigenlijk gedurende die tijd de internetverbinding ook online houden. Hiervoor zou dus een aparte (kleine) UPS moeten komen (aangezien modem en router op andere verdieping staan).
Dit opzich is geen probleem, maar nou is het zo dat de UPS'en die ik kan vinden alleen opereren op IEC320-C19 stekkers (de 'normale' computerstekkers dus), en de modem en router hebben gewoon 2-pollige EU stekkers. Ik ben dus op zoek gegaan naar kabels en convertors die deze 2 met elkaar zouden kunnen verbinden, maar helaas niks gevonden. Ook een stekkerblok die op de UPS aangesloten zou kunnen worden is niet te vinden.
Mijn vraag: Is het uberhaupt mogelijk om deze 2 apparaten te UPS'en? En zo ja, hoe?
[edit]
De UPS die ik hiervoor wou aangeschaffen is de Back-UPS CS 500
Dit opzich is geen probleem, maar nou is het zo dat de UPS'en die ik kan vinden alleen opereren op IEC320-C19 stekkers (de 'normale' computerstekkers dus), en de modem en router hebben gewoon 2-pollige EU stekkers. Ik ben dus op zoek gegaan naar kabels en convertors die deze 2 met elkaar zouden kunnen verbinden, maar helaas niks gevonden. Ook een stekkerblok die op de UPS aangesloten zou kunnen worden is niet te vinden.
Mijn vraag: Is het uberhaupt mogelijk om deze 2 apparaten te UPS'en? En zo ja, hoe?
[edit]
De UPS die ik hiervoor wou aangeschaffen is de Back-UPS CS 500
[ Voor 12% gewijzigd door Terranca op 27-12-2004 16:17 ]