Router/Modem aansluiten op UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 09:41
Wij hebben onlangs een UPS aangeschaft voor een server hier die in het geval van een (korte) stroomuitval de downtime weer een uurtje kan verminderen, maar nou wil het geval dat we eigenlijk gedurende die tijd de internetverbinding ook online houden. Hiervoor zou dus een aparte (kleine) UPS moeten komen (aangezien modem en router op andere verdieping staan).

Dit opzich is geen probleem, maar nou is het zo dat de UPS'en die ik kan vinden alleen opereren op IEC320-C19 stekkers (de 'normale' computerstekkers dus), en de modem en router hebben gewoon 2-pollige EU stekkers. Ik ben dus op zoek gegaan naar kabels en convertors die deze 2 met elkaar zouden kunnen verbinden, maar helaas niks gevonden. Ook een stekkerblok die op de UPS aangesloten zou kunnen worden is niet te vinden.

Mijn vraag: Is het uberhaupt mogelijk om deze 2 apparaten te UPS'en? En zo ja, hoe?

[edit]
De UPS die ik hiervoor wou aangeschaffen is de Back-UPS CS 500

[ Voor 12% gewijzigd door Terranca op 27-12-2004 16:17 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Reptile209

- gers -

En als je nou zo'n stekker (die ingetwijfeld bij een electronica-boer te koop is) aan een stekkerblok monteert? Dan ben je er volgens mij al. Mochten die stekkers niet los en schroefbaar bestaan, dan kan je er altijd nog eentje afknippen en in je stekkerblok monteren.

Edit: heb je al wel gezien dat de accu nauwlijks lang genoeg meegaat om het zin te laten hebben je router en modem er op aan te sluiten?
Typical backup time
at half load 13.9 minutes (150 Watts)
Typical backup time
at full load 2.4 minutes (300 Watts)
Beetje krap aan lijkt me: 2,4 minuten op 300 W...

[ Voor 39% gewijzigd door Reptile209 op 27-12-2004 16:20 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Reptile209 schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:17:
En als je nou zo'n stekker (die ingetwijfeld bij een electronica-boer te koop is) aan een stekkerblok monteert? Dan ben je er volgens mij al. Mochten die stekkers niet los en schroefbaar bestaan, dan kan je er altijd nog eentje afknippen en in je stekkerblok monteren.
Been there, done that. En dat werkt idd prima! ;)

edit:
Dat moet idd wel een héle korte stroomstoring worden wil je UPS dat trekken zonder de boel af te sluiten...

[ Voor 14% gewijzigd door Jiffy op 27-12-2004 16:21 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Terranca
op 300W zal hij het idd niet lang trekken, maar aangezien er naast die router en modem niets op zal staan, gok ik dat hij maar max zo'n 30-40W gebruikt, wat dan wel weer uitkomt op een stuk betere backup time. Zal dan idd wel het stekker-wissel truukje proberen :) Thx voor de tip iig

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
haalt zo'n ding de 30 W al? sta ik van te kijken...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Terranca
Groentenboer schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:43:
haalt zo'n ding de 30 W al? sta ik van te kijken...
Dat denk ik nog niet eens, router zal iets van 12W (12V/1A) trekken en de modem iets van 9W (9V/1A). Dus die 30-40W is zeer ruim berekend :P
Pagina: 1