Hallo, ik ben op zoek naar een geheugenkaart (1 GB)voor mijn HP ipaq HX4700. Deze PDA heeft zowel voor SD als voor CF een uitbreidingssleuf. Ik vraag me af welk type ik het beste kan aanschaffen en of ze nog veel in snelheid verschillen, de prijzen wijken volgens mij niet zoveel van elkaar af. Zijn er ook nog goede en slechte merken, of zijn er geen wezenlijke verschillen tussen de verschillende merken?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit tussen de snelheden van SD en CF, dus daar doe ik geen uitspraak over. Wel weet ik dat er verschil zit qua snelheid in merken. Zo is SanDisk gewoon vaak erg langzaam, maar als je de Ultra II serie neemt (kost wat extra, maar niet bijzonder veel) behoren deze juist weer tot de snelste. Deze zijn zowel voor SD als CF verkrijgbaar 
Verder maakt het geloof ik weinig uit wat je neemt, maar ik dacht dat andere accecoires goedkoper zijn op een CF gleuf dan op een SD gleuf, dus dan zou ik een SD geheugenkaartje nemen, maar dit weet ik ook niet zeker.
Succes!
Verder maakt het geloof ik weinig uit wat je neemt, maar ik dacht dat andere accecoires goedkoper zijn op een CF gleuf dan op een SD gleuf, dus dan zou ik een SD geheugenkaartje nemen, maar dit weet ik ook niet zeker.
Succes!
Maar als Sandisk dan een langzaam merk is, wat is dan bijvoorbeeld een snel merk?
En zijn er in de toekomst nog heel veel grotere kaartjes te verwachten van beide geheugen-types. CF is bv al in 4 GB en SD maar in 1 GB (naar mijn weten). Zal dit verschil zo blijven?
En zijn er in de toekomst nog heel veel grotere kaartjes te verwachten van beide geheugen-types. CF is bv al in 4 GB en SD maar in 1 GB (naar mijn weten). Zal dit verschil zo blijven?
Het maakt voor een pda werkelijk helemaal niks uit of je de snelste of de langzaamste geheugenkaart hebt. De lees/schrijfsnelheid van pda's ligt ver onder die van de langzaamste geheugenkaart. Snelle geheugenkaarten zijn van belang bij digitale fotografie waarbij binnen een fractie van een seconde een kudde megapixels moet worden weggeschreven.
Of je SD of CF geheugen wilt is vooral een kwestie van wat je met het andere slot wilt doen. Bijvoorbeeld de kaarten voor routenavigatie. Verder is een HP 4700 al zo'n compleet apparaat dat je geen CF wlan of bluetooth uitbreidingskaart nodig hebt. CF is wat beter geschikt voor uitbreidingen anders dan geheugen, omdat ze groter zijn en daardoor wellicht goedkoper kunnen worden geproduceerd.
Een aantal jaren geleden was SD geheugen nog veel duurder dan CF, maar tegenwoordig is dat verschil kleiner. CF is zoals je al zegt wel wat verder met maximale capaciteit.
Of je SD of CF geheugen wilt is vooral een kwestie van wat je met het andere slot wilt doen. Bijvoorbeeld de kaarten voor routenavigatie. Verder is een HP 4700 al zo'n compleet apparaat dat je geen CF wlan of bluetooth uitbreidingskaart nodig hebt. CF is wat beter geschikt voor uitbreidingen anders dan geheugen, omdat ze groter zijn en daardoor wellicht goedkoper kunnen worden geproduceerd.
Een aantal jaren geleden was SD geheugen nog veel duurder dan CF, maar tegenwoordig is dat verschil kleiner. CF is zoals je al zegt wel wat verder met maximale capaciteit.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Je moet wel ff uitzoeken tot welke grootte je iPAQ ondersteund, bij de oudere serie was het namelijk tot 1gb per slot, is zo zonde als je een 4gb CF hebt gekocht die niet blijkt te werken...
Wist het nog niet van die schrijfsnelheid van ppc's, weer wat geleerd
Wist wel dat het bij fotografie veel uitmaakt dus daar baseerde ik dat ook op.
Wist het nog niet van die schrijfsnelheid van ppc's, weer wat geleerd
Wist wel dat het bij fotografie veel uitmaakt dus daar baseerde ik dat ook op.
Ik heb ook even een vraag over SD geheugenkaartjes.
Mijn kaart bleef om de een of andere onbekende rede hangen in mijn PDA.
Nu gaf hij nadat ik het sd kaartje in de kaartlezer van mijn p.c. had gedaan aan dat de
gehele kaart vol was met een bestand die een onleesbare naam had en die werd aangegeven
door twee vierkantjes. Ik kreeg dit bestand er ook met geen mogelijkheid af.
Voordat de PDA bleef hangen op dit kaartje stond hij +/- 1/3 vol met MP3-tjes en een route
map van de navigator. Omdat ik het (verminkte) bestand er dus niet af kreeg, als laatste
redmiddel - een quick format gegeven onder windows-xp.
Echter geeft hij nu aan dat hij kaartje maar 982 mb groot is.
En het zou een 1GB kaart moeten zijn.
Ik heb via windows vervolgens het kaartje op fouten laten controleren.
maar deze check gaf verder geen fouten aan. Ook waren er geen beschadigde
sectoren te vinden.
Klopt deze grote nu wel of niet??? of is er op de een of andere manier toch wat ruimte
verdwenen ??? Eerlijkheids halve moet ik wel melden dat ik voordien nog niet had gekeken
hoeveel MB het kaartje voorheen aangaf.
Het is overigens een SD kaartje van Dane-Elec.
Mijn kaart bleef om de een of andere onbekende rede hangen in mijn PDA.
Nu gaf hij nadat ik het sd kaartje in de kaartlezer van mijn p.c. had gedaan aan dat de
gehele kaart vol was met een bestand die een onleesbare naam had en die werd aangegeven
door twee vierkantjes. Ik kreeg dit bestand er ook met geen mogelijkheid af.
Voordat de PDA bleef hangen op dit kaartje stond hij +/- 1/3 vol met MP3-tjes en een route
map van de navigator. Omdat ik het (verminkte) bestand er dus niet af kreeg, als laatste
redmiddel - een quick format gegeven onder windows-xp.
Echter geeft hij nu aan dat hij kaartje maar 982 mb groot is.
En het zou een 1GB kaart moeten zijn.
Ik heb via windows vervolgens het kaartje op fouten laten controleren.
maar deze check gaf verder geen fouten aan. Ook waren er geen beschadigde
sectoren te vinden.
Klopt deze grote nu wel of niet??? of is er op de een of andere manier toch wat ruimte
verdwenen ??? Eerlijkheids halve moet ik wel melden dat ik voordien nog niet had gekeken
hoeveel MB het kaartje voorheen aangaf.
Het is overigens een SD kaartje van Dane-Elec.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Kijk maar eens naar je harde schijf in je PC. Die is ook niet precies zo groot als dat er opstaat. Het is heel normaal dat de werkelijke grootte kleiner is dan hetgeen er op staat. Dat is met HDD's zo en met flashgeheugens idem.
Pagina: 1