-Probleem- Laptop: videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:33
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mn acer aspire laptop. Het is namelijk zo dat het beeld niet meer normaal wordt weergegeven. Als je de laptop opstart zie je allemaal verschillende kleuren door elkaar en vakjes door elkaar heen. Het is nauwelijke te zien wat je doet. Ik geloof dat dit ook wel artifacts genoemd worden? Het probleem onstond toen mijn zusje The sims1 aan t spelen was. Het beelde vertekende eerst, waarna ze de laptop opnieuw opstartte. Eerst was er nog normaal beeld toen, maar toen ze het voor de vierde keer probeerde ging het definitief kapot geloof ik :/. Helaas was ik er niet zelf bij om te voorkomen dat ze het elke keer opnieuw probeerde. Het lijkt mij dat de videokaart kapot is, is dat waarschijnlijk? Ik heb de laptop ook al deels uit elkaar geschroefd, maar kon niet ver genoeg komen om de videokaart te lokaliseren. Als hij kapot is, is het dan mogelijk om zelf een nieuwe videokaart in de laptop te installeren? Zo ja, waar is zoiets te koop? Zo nee, zijn er winkels die dit kunnen maken? Alvast bedankt voor de antwoorden.

-Voor de volledigheid nog even de specs; Acer laptop, 1,5 jaar oud: P2.8, 512 mb ram, Radeon 9000 videokaart. Windowx Xp home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Oke, jij hebt nog gewoon garantie (2Jaar bij acer... nu nog maar 1 jaar.. maargoed voor eind 2003 gekocht :)) dus niet zeuren! en naar acer bellen.

Het is btw je vga kaart ja, bekend probleem bij Acer (>:)). (heb er helaas ervaring mee :()
En die kun je dus niet zelf vervangen. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een nieuw moederbord.

Volgende keer btw precies je model nr vermelden.