[2003] Terminal services, de RPC-server is niet beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 12:18
Situatie:
W2k3 Small Business Server -> Domeincontroller & exchange
W2k3 Standard Server -> Terminal server voor kassaprogramma, voorraad enz.
15 WinXP Pro cliënts.

Als ik met extern bureaublad vanaf een willekeurige client verbinding maak met de W2k3 Std server, krijg ik het login scherm voor de gebruikersnaam en wachtwoord. Tot zover werkt het goed. Als ik dan de juiste gebruikersnaam en wachtwoord invul, logt hij in, maar na 1 seconde krijg ik gelijk de foutmelding:
Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
De RPC-server is niet beschikbaar.

In de event viewer op de W2k3 Std server vind ik dit terug:
Gebeurtenis-id: 1219
Bron: Winlogon
Aanmelden voor XXXXXXXXXXX\administrator is geweigerd. Kan de gebruikersconfiguratie voor Terminal Server niet ophalen. Fout: De RPC-server is niet beschikbaar.

Op de server zijn de RPC services gewoon gestart. Ik heb ze allemaal stop gezet, en opnieuw gestart. Ook heb ik de server opnieuw gestart. Het probleem ligt in iedergeval niet bij de clients, ze kunnen met een andere server wel gewoon verbinding maken.

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 00:11

Specs

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 12:18
Ik heb het doorgelezen. Ik probeer de server in het lokale netwerk te bereiken. En iedereen mag lezen en schrijven op de C schijf.

[ Voor 25% gewijzigd door bverwijs op 27-12-2004 15:56 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

http://www.eventid.net/di...8&source=Winlogon&phase=1
lees die van eventid.net even door.

wat heb je zelf al aan zoekakties gedaan? vind ik niet terug namelijk. Dit is geen vraag maar raak voor een knaak forumpie :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In de link van ParoXysm/mutsje staat de oplossing bijna letterlijk voorgekauwd. Zoals terecht aangegeven wordt is GoT geen helpdesk waar je zomaar even je vraag neer kan gooien.

We verwachten dat je voor je je tot een nieuw topic wendt eerst zelf goed gezocht hebt met de GoT search, Google en als je eventlogs hebt op bijvoorbeeld eventid.net. Ook is met de Windowshelp meestal erg veel info te vinden :) Dit hebben we in Registratievoorwaarden en faq, Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy uitgebreid uiteengezet.

Rest me nog te zeggen dat RW permissies op de C-schijf voor iedereen natuurlijk een onveilige situatie veroorzaakt. De standaardinstellingen van Server 2003 zijn niet zo. Wat heb je verder allemaal aan policies veranderd?

Ik ga dit topic nu sluiten. omdat de gegeven informatie te beperkt is om iets mee te kunnen. Zou je hier in toekomstige topics aan willen denken?

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2004 16:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.