[XP] Partitie kan niet geformatteerd worden*

Pagina: 1
Acties:

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedenmiddag mensen,

Vorige nacht zijn op mysterieuze wijze allebei mijn pc's gecrasht.

Ik zal proberen uit te leggen hoe het gekomen is. Ik was een beetje aan het chatten en surfen
toen mijn pc het zwaar kreeg. Hij liep bijna vast om daar vervolgens moeizaam uit te komen en uiteindelijk liep hij weer vast waarna er geen beweging meer in te krijgen was.
Ik heb hem toen uiteindelijk maar uitgezet. Toen ik hem daarna weer opstarte deed ie het niet en kwam hij telkens tot een punt dat ik crtl-alt-del in moest drukken om opnieuw op te starten. Ik heb daarna vanalles geprobeerd met de windows repair tool op de installatiecd maar daar werd aangegeven dat de partitie beschadigd was en niet gelezen kon worden.

Ik heb toen mn nieuwe schijf aan mn oude computer gehangen om hem zo proberen te benaderen. De d-partitie kon ik toen wel zien, maar bij de c werd aangegeven dat die partitie nog geformateerd moest worden. Ik heb hem toen weer ontkoppeld om daarna Norton System Works 2004 op mn oude pc te installeren om de schijf te kunnen scannen met Norton Disk Dokter. Gedaan en daarna de schijf laten scannen. Ook de disk dokter kon niet overweg met de c-partitie. Toen ik daarna mn pc afsloot en opnieuw opstarte, kreeg ook mn oude computer de melding: "disk boot faillure, insert system disk. press enter" Oftewel ook mn oude pc was gecrasht., zelf zo erg dat mijn bios de schijf die er altijd in hing niet meer herkend :S

Omdat ik een ghostimage van een maand geleden heb, besloot ik mn nieuwe harde schijf te gaan formateren om vervolgens de image terug te zetten. Nadat hij bijna 4 uur aan het formateren was en tot bijna 98% was gekomen, kreeg ik ineens de melding dat de patitie niet geformateerd kon worden omdat ie beschadigd was. :@ :@

Ik zit nu dus ook op mn ouwe pc via een linuxbootcdrom op net internet :S :D
Ook heb ik geprobeerd via linux de schijf te benaderen...mijn oude schijf word helemaal niet herkend en ook de 30 gig partitie van mn nieuwe schijf ziet ie niet, de andere partitie wel.

Wat zijn mijn vragen?:

- Heeft iemand een idee hoe ik mijn schijf weer herkend laat worden in mn bios van mn oude pc.
- Heeft iemand een idee hoe ik de partitie van mn nieuwe schijf kan formateren zodat ik die ghostimage terug kan zetten.
- Kan iemand mij uitleggen hoe ik uberhaupt een ghost-image terug kan zetten (tis mn eerste keer)
- Heeft iemand ook maar een klein idee hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren? (misschien een virus maar wat voor virus dan?)

Mijn oude schijf is een IBM Deskstar 40 gig en mijn nieuwe een Maxtor Diamond Plus 9 80 gig
Beide pc's draaiden op Windows Xp Professional met SP2

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

ps: Ik hoop dat ik deze vraag in het goede forumgedeelte heb gezet

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Steek je windows-cd in je pc, boot en begin de installatieprocedure. Als hij vraagt op welke HD hij het OS moet installeren, selecteer je de schijf in kwestie, en laat Xp de HD formatteren. Als hij dat voltooid heeft, dan reboot hij automatisch, je haalt de installatie-cd eruit, en voilà, je hebt een proper geformatteerde HD, waarop je je image kan terugzetten.

Ik heb trouwens gehoord (niet uit eigen ervaring) dat Norton Systemworks, je systeem nogal grondig overhoop haalt (register, blablabla), en dat je Windows er zeker niet stabieler door wordt. Zelf heb ik met de 2003-versie ook al flink wat problemen gehad, zodat ik NSW nu vóór alle andere programma's installeer, om geen foutmeldingen te krijgen bij de installatie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Backpacker
  • Niet online
Dat formateren via de installatie cd heb ik dus al geprobeerd, toen gaf hij na 4 uur aan dat de partitie niet geformateerd kon worden. De andere partitie op dezelfde schijf kan ik nog wel benaderen dus de schijf is niet kapot. En ik weet ook nog niet helemaal hoe ik die image dan moet terugzetten aangezien het mn eerste keer is.

Ik heb dus bij mn oude pc NSW geinstalleerd nadat er al van alles geinstalleerd was, misschien is dat het probleem. Maar hoe krijgt de pc het dan voor elkaar dat bios hem niet meer herkent :(

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, wat de oorzaak is daar heb ik geen idee van eigenlijk... heb je je MBR (Master Boot Record) al proberen te wissen, en dan es proberen te formatteren? Daarmee speel je echt wel alle gegevens op je HD kwijt. Een handig programma hiervoor is Killmbr (wel in het Duits). Je moet hier gewoon adhv cijfer de HD aangeven waarvan je de MBR wilt wissen - let wel op: 0 staat voor HD1 (ide0/0), 1 voor HD2 (Ide0/1 of, indien die leeg is, Ide1/0). Controleer dus of je de juiste HD geselecteerd hebt voor je het doet.

Procedure:
1° maak bootdiskette in windows
2° kopieer killmbr.exe naar diskette
3° boot met floppy, en tik bij de prompt gewoon 'killmbr' in, dan moet je een menuutje krijgen.

Killmbr kan je hier downloaden: http://www.wintotal.de/softw/module/download.php?id=3430

edit:
Heb je trouwens al gecheckt of je met NSW 2004 vanaf de cd kan booten en de image zo kan terugzetten? Is het nodig om de HD eerst te formatteren? (Bij NSW 2003, waar je wel niet kan terugzetten in Windows, maar het in DOS moet doen, is het niet nodig om te formatteren).

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 27-12-2004 15:29 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Backpacker
  • Niet online
Ik heb via een windows '98 opstartdiskette al a:/fdisk/mbr (leek nix te gebeuren, geen enkele melding) en a:/fix/mbr gedaan op aanraden van iemand. Bij de laatste gaf hij de melding: "CDR101: Not ready bezig met lezen station D. Afbreken, Opnieuw Proberen, Mislukt?" Ik heb daarna trouwens niet meer geprobeerd te formateren. Is dit hetzelfde als wat jij met dat programma bedoeld?

Ik heb met de NSW cd geprobeerd op te starten, maar die word niet opgestart :(

Ik krijg trouwens de volgende meldingen als ik hem nu opstart

Hij probeert iets met het Client Mac Addr te doen en geeft dan de melding: PXE-E53: No boot filename received

en daarna:

PXE-MOF: Exiting NVDIA Boot Agent.
Disk Boot failure, insert system disk and dress enter

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Backpacker schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:30:
Ik krijg trouwens de volgende meldingen als ik hem nu opstart

Hij probeert iets met het Client Mac Addr te doen en geeft dan de melding: PXE-E53: No boot filename received

en daarna:

PXE-MOF: Exiting NVDIA Boot Agent.
Disk Boot failure, insert system disk and dress enter
Dat is je netwerk kaart waar je pc kan booten en mits je een Microsoft RIS / GHOST Multicast server in je netwerk hebt, de mogelijkheid om via PXe je pc weer van een installatie te voorzien.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Backpacker
  • Niet online
Riemer schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:43:
[...]

Dat is je netwerk kaart waar je pc kan booten en mits je een Microsoft RIS / GHOST Multicast server in je netwerk hebt, de mogelijkheid om via PXe je pc weer van een installatie te voorzien.
Hmm ok en zit dat er misschien standaard in? Ik zou namelijk niet weten of ik het heb. Heb er namelijk nog nooit van gehoord :$

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet je OS, [XP] even vooraan in de titel, dit is verplicht in Windows Operating Systems zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Backpacker
  • Niet online
Iemand nog een oplossing?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

probeer anders je hdd eens te low level formatten, of dat zelfde tootltje kan ook je hdd scannen op fouten.

eerst je hdd laten scannen op fouten, werkt het nog niet . probeer dan eens een low level format
en eigenlijk ook als ie fouten vind kan je low levelproberen, en anders RMA/Garantie

in het geval van maxtor try this one:
http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22
progke downloaden en dan extracten naar een flappy
deze is dan bootable :) succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 28-12-2004 05:33 ]

iRacing Profiel

• Backpacker
  • Niet online
Ik ben op dit moment bezig windows te instaleren op een geleende harde schijf. Dan kan ik in ieder geval bestanden downloaden. Het is me via de linux cdrom niet gelukt bestanden van de d-partitie van de Maxtor schijf over te zetten naar een tweede harde schijf die al in mn nieuwe computer hing. Via de Suse live disc (een linux bootdvd) zie ik dat de D-partitie als extended staat aangegeven en als gewoon. Hij staat dus dubbel in de lijst met dezelfde range.

Het lukt me dus niet de d-partitie te redden en dat terwijl ik hem via de Knoppix Linux cdrom wel kan benaderen.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Heeft er trouwens nog iemand een idee hoe ik mijn oude harde schijf weer tot leven kan brengen. Hij word niet meer gezien in bios. Kan dat opgelost worden?

Alvast bedankt
Ivo

ps: Gohan-san bedankt voor de tip, dat ga ik zeker doen zodra ik mijn d-partitie heb kunnen redden.

• Backpacker
  • Niet online
Dat is een tegenvaller. Powermax werkt niet op mn nieuwe en ouwe pc omdat de chipsets niet ondersteund worden. Weet er iemand nog een ander programma dat hetzelfde doet?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 23:10
misschien Bart's stuff test (BsT5): http://www.nu2.nu/utilities/

via bart PE bootdisk kun je proberen in windows je oude schijf te benaderen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Als ik het zo hoor lijkt het een hardware probleem te zijn. Duh je HD is hardware, maar ik bedoel de oorzaak, het klinkt niet erg als een virus. bij is ook een keer een HD doorgebrand. ik zou niet weten hoe je die moet redden. maar omdat de volgende schijf ook meteen kamikaze pleegde lijkt er toch meer mis te zijn. het enige wat ik kan bedenken is de voeding. Dat had de eerste serie fujitsu siemens van de appie heijn. de had een te hoge output waardoor het systeem na 10 min steeds te warm werd en crashte.

Ik zou voor je er een nieuwe schijf inzet toch controleren of je voeding wel goed is. anders blijf je schijven doorfikken.

succes

Verwijderd

Zit er miscchien nog een jumper in je oude schijf?

Verwijderd

Zo te lezen ben je nu van alles aan het proberen op je oude pc. Heb je ook al geprobeerd om dezelfde handelingen in je nieuwe pc te doen?? Het is namelijk ook mogelijk dat niet je harde schijf maar je ide controller niet goed werkt.
Gewoon proberen de schijven in je nieuwe pc te hangen en dan opnieuw te partitioneren/formatteren.
Succes
Pagina: 1