Hallo, ik lees overal dat een 2800+ Barton 333 over te klokken is, maar mij lukt het echt niet!!!! Abit NF7-S V2.0 (laatste bios D26), AMD XP 2800+ 512kb, Corsair XMS 3200LLPT C2 DDR 400 1024mb 2-3-2-6. Bios settings: CPU interface enabled, cpu/fsb ratio Auto Raar genoeg kan ik namelijk wel mijn gelockte Barton instellen op een andere MP dus als ik hem op 11X200 zet dan komt hij wel op 2200mhz te staan bij het opstartscherm, zelfs 2350mhz heb ik gehaald stable. Maar mijn prestaties bij 3dmark 2005 en andere benchmark progs nemen af. Rara hoe kan dit!!!!
Rara, dat weten wij ook niet, want wij kunnen veel, maar voorspellen/toveren zit niet in ons vakkenpakket.De Josz schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:30:
Hallo, ik lees overal dat een 2800+ Barton 333 over te klokken is, maar mij lukt het echt niet!!!! Abit NF7-S V2.0 (laatste bios D26), AMD XP 2800+ 512kb, Corsair XMS 3200LLPT C2 DDR 400 1024mb 2-3-2-6. Bios settings: CPU interface enabled, cpu/fsb ratio Auto Raar genoeg kan ik namelijk wel mijn gelockte Barton instellen op een andere MP dus als ik hem op 11X200 zet dan komt hij wel op 2200mhz te staan bij het opstartscherm, zelfs 2350mhz heb ik gehaald stable. Maar mijn prestaties bij 3dmark 2005 en andere benchmark progs nemen af. Rara hoe kan dit!!!!
Blijkbaar is jouw Barton niet gelocked, anders kon je je mp ook niet veranderen. Maar wat heb je er zelf al aan gedaan om het probleem op te lossen? Misschien ligt het niet aan je processor, maar aan je voeding. Dit met de reden dat je grafische kaart te weinig juice krijgt omdat dit naar de overgeclockte processor gaat. Hierdoor kan je 3d mark score ernstig lager zijn als normaal. Misschien kan het er ook aan liggen dat je systeem niet volledig stabiel is als je hem overgeclocked hebt waardoor de score wat lager kan uitvallen. Maar probeer eerst te vertellen wat jij hebt geprobeerd, en misschien kunnen we daar wijs uit komen.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling + storende uitroeptekens in titel verwijderd.
Verwijderd
Volgens mij staat de Vcore van een proc altijd zeer laag standaard ingesteld. Mijn xp2200 slurpte gewoon 1,65 en ingesteld op 6 dus advies is om deze wat hoger te zetten in kleine stapjes en elke keer de benchmark draaien. Probeer ook eens om je fsb te verhogen dit kan namelijk zonder gevaar want je geheugen is zat snel.
ps welke fsb snelheid heeft je mb?
ps welke fsb snelheid heeft je mb?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 14:44 ]
ja ik heb ook dat bij 3d05 soms als ik hoger clock me score omlag gaat.
Heb je aleens ge pifast en 3d01 gedraaid dat zecht meer over je cpu
Heb je aleens ge pifast en 3d01 gedraaid dat zecht meer over je cpu
Ik heb er al heel wat tijd in zitten, ik heb eerst gekeken of het aan m'n geheugen lag. Timings zijn nu goed + dual channel bank 3 en 2 gezet, geen blue screens meer mede omdat het geheugen 2.7v nodig had ipv 2.6v. Dit heeft wel al een stabieliteits probleem opgelost. Vcore 1.85 bij 11.5x200=2300. Airflow in mijn kast was niet optimaal dus beter gemaakt en waterkoeling besteld komt over een week binnen. Alleen begrijp ik die 1000pt minder bij 3dmark niet, je begrijpt dat ik er dus best wel wat tijd in heb zitten.
wat djolaff zegt, probeer eens ander benchmark programma. en hoe zit het met games, zie je daar fps verschillen? want daar gaat het uiteindelijk om: je wilt meer snelheid in je games, applicaties of encoding, waarom jezelf vastklampen aan een benchmark
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nou in games is weinig verschil te zien. Ik speel namelijk nogal veel Battlefield maar daar zie je geen verandering. Ik zal vanmiddag ff een andere bench proberen, misschien is het wel gewoon 3dmark 2005 het lijkt mij stug maar goed, wie niet probeer komt nergens, toch?
Verwijderd
Zeker geen probleem. Het wordt een probleem als je je fsb omhoog gooit zonder geheugen te hebben dat sneller is dan 266...vertelt een gedupeerde amdxp eigenaar...De Josz schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:07:
Heeft er iemand kaas gegeten van cpu/fsb ratio?? Ik heb hem eigenlijk alleen maar op auto gezet omdat ik er geen raad mee weet. Mijn 2800+ draait op 333 en mijn ddr op 400. Of mag dit geen probleem zijn?
Maar goed, ik heb trouwens gelezen dat als je je multiplyer omhoog gooit ipv je fsb je processor op een lage vcore kan lopen. Dus als je proc unlocked is moet je dat zeker proberen!
Ps. Kan je 2x dualchannel geheugen draaien met 4 geheugenmodules? Voor mij interessant. En zijn de amd 64 standaard unlocked?? Is ook wel interessant!
Als je je geheugen niet op 1:1 (asynchroon) draait kan je uiteindelijk hogere FSB halen dan wanneer je dat wel doet. Bijvoorbeeld je cpu 333, en je geheugen op 400. Ik denk dat je maar eens wat basic overclocking faqs moet gaan lezen.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar om dan gelijk watercooling te halen vind ik niet zo slim: van het geld kan je makkelijk een snelle A64+mobo al halen.
quincy: 4X geheugen bankjes in dual channel mode gaat niet lukken
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar om dan gelijk watercooling te halen vind ik niet zo slim: van het geld kan je makkelijk een snelle A64+mobo al halen.
quincy: 4X geheugen bankjes in dual channel mode gaat niet lukken
[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 27-12-2004 20:24 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Waterkoeling is onzin, agree met hierboven
Het ligt waarschijnlijk niet aan de warmte, dus maakt het helemaal niets uit.
Voeding is goed, maar wat zijn goede timings?

Edit: @ hierboven, waarom niet?
Bank 1 & 2 = channel 1, Bank 3 & 4 = channel 2, tesamen dual channel
(voorbeeldje
)
En half, een A64 kun je wel omlaag zetten
Het ligt waarschijnlijk niet aan de warmte, dus maakt het helemaal niets uit.
Voeding is goed, maar wat zijn goede timings?
Tsja, als je a-merk geheugen kun je vaak wel hoger hoorVerwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:12:
[...]
Zeker geen probleem. Het wordt een probleem als je je fsb omhoog gooit zonder geheugen te hebben dat sneller is dan 266...vertelt een gedupeerde amdxp eigenaar...
Nee, dat is gewo0n 1x dual channelPs. Kan je 2x dualchannel geheugen draaien met 4 geheugenmodules? Voor mij interessant. En zijn de amd 64 standaard unlocked?? Is ook wel interessant!
Edit: @ hierboven, waarom niet?
Bank 1 & 2 = channel 1, Bank 3 & 4 = channel 2, tesamen dual channel
[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 27-12-2004 20:28 ]
Verwijderd
Ja precies, dat bedoel ik dus. Ik wil dus een nieuwe mobo gaan kopen de Gigabyte K8NXP-SLI 939 en dan 4 256 geheugen in 2 x dual channel mode.Edit: @ hierboven, waarom niet?
Bank 1 & 2 = channel 1, Bank 3 & 4 = channel 2, tesamen dual channel (voorbeeldje )
Dat moet dan toch te doen zijn?
De vCore moet wel degelijk omhoog als je gaat overclocken met de multiplier. Anders had amd die cpu ook wel als een snellere verkocht. De cpu moet nog steeds de hogere snelheid aankunnen en daar is vaak extra vcore vor nodig. Pas bij echt hoge FSB's is er extra vCore nodig. Bij echt hoog moet je denken aan minstens 250Mhz. Bij 246 heb ik in iedergeval geen verschil kunnen merken. M'n cpu ging welgeteld 10Mhz zachter (minder hard) dan met een 133Mhz FSB.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:12:
[...]
Maar goed, ik heb trouwens gelezen dat als je je multiplyer omhoog gooit ipv je fsb je processor op een lage vcore kan lopen. Dus als je proc unlocked is moet je dat zeker proberen!
@quincy2you
kaap jij eens niet het topic. Het gaat hier over de Barton 2800 van de TS en niet over de AMD64 die jij wilt gaan kopen. Met 4 geheugen reepjes krijg je een dualchannel setup met 2 reepjes per kanaal. Dus gewoon dual chanal en gaan quadro channel of zo.
@TS
probeer anders eens Pifast (een tooltje dat Pi probeert uit te rekenen en een tijd uitspuugt). Dan zal je denk ik zien dat je tijd lager is dus je cpu sneller. Pifast is puur mobo, cpu en geheugen afhankelijk dus niet gevoelig voor invloeden die 3D mark een lagere score kunnen laten krijgen.
Voor maximale snelheid synchroon draaien een een zo hoog mogelijke FSB/ geheugen en CPU snelheid proberen te combineren. Als je FSB/geheugensnelheid hoog genoeg is zijn minder snelle timings niet zo'n probleem meer. Die zijn dan allang ge compenseerd door de grotere geheugenbandbreedte.
Pifast
[rml][ Contest] GoT PiFast Challenge!! V9.0[/rml]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Pagina: 1