Toon posts:

Mening over een tweedehandsje...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe systeemkast te kopen. Het budget is niet groot, max. € 450.

Mijn oog is gevallen op dit systeem. :> Nou heb ik wel een beetje verstand van computers maar of dit nou waar voor m'n geld is weet ik niet. Het zou zonde zijn om deze pc te kopen als ik beter kan krijgen... ;)

Hij wordt gebruikt voor internet, office, photoshop 7, dvd/divx afspelen en af toe een spelletje als Age of Empires.

Alvast bedankt voor jullie commentaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Daar is toch het "wat is dit nog waard"-topic geschikt voor?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/988427//

probeer het daar eens...

[ Voor 75% gewijzigd door Ramzzz op 27-12-2004 14:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:57:
Daar is toch het "wat is dit nog waard"-topic geschikt voor?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/988427//

probeer het daar eens...
Ik wil ook weten of ik ergens een beter systeem kan kopen voor dat geld...
Of de medetweakers dit systeem nou 360 of 400 waard vinden geloof ik wel.
De prijs kan ik toch niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Nee dat systeem is het niet waard, voor 450 euro kun je een veel beter systeem krijgen. Desnoods stel je het zelf samen en zet je hem zelf in elkaar.
Er zit wel een licentie bij, maar of je het daar nou voor moet doen :?

Kijk anders even in de pricewatch naar goedkope winkels en stel iets samen aan de hand van je budget, wedden dat je goedkoper uit kunt :)

HP Vectra VL 420 MT tower
Pentium IV 1,7 Ghz
256MB Intern Geheugen sd of ddr?
20 Gb Harde schijf
DVD-Rom

Dit zit allemaal onboard gok ik
Netwerkkaart
soundcard,
2*USB front
2*USB Back
2COM Poorten
1* parallel

Inclusief Toetsenbord en muis Dit kost ook geen 50 euro :P

Windows XP-Home SP2 geinstalleerd incl. licentie< tja..

[ Voor 54% gewijzigd door St@m op 27-12-2004 14:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:31
Heb voor een HP 420 DT (desktop i.p.v. minitower) met een cd-rom i.p.v. DVD, voor de rest het zelfde, een stuk minder betaald en die heb ik alweer een half jaartje draaien hierzo. Vind het dus erg veel geld eigenlijk. Wel krijg je er een jaar garantie op. 2ehands kan je een stuk goedkoper uit zijn of kijk eens bij mycom voor een barebone. die gaan al vanaf 350 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door PROnline op 27-12-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 450 Euro heb je een AMD 2500+, 40 GB HD en 512 Geheugen (iig, dit is de pc van mijn vader, en kostte niet meer dan 450 euro) inc. WinXPhome

Als je zelf de onderdelen uitzoekt, en zelf in elkaar zet kun je nog goedkoper uitzijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
Ik vind hem ook veel te duur.. voor dat geld heb je een mooie nieuwe pc, en ja.. die licentie........ dat zou dan de doorslag moeten geven.

http://www.computerland.n...prodid=5789&back=systemen
Bijv..

299 zonder windows licentie.. maar wel nieuw, met volledige garantie.
Tel daarbij op een XP licentie:
MS Windows XP Home OEM US € 89,-

= 388 euro voor een BETERE en NIEUWE pc.

[ Voor 51% gewijzigd door stfn345 op 27-12-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook leuk dat er nergens een videokaart bij vermeld staat. Het zou me niets verbazen als dat een onboard kaartje is dat nog leuk geheugen van het ram afsnoept.
Gevolg dat ook al heb je een 1700Mhz bak, het ding nog retetraag is omdat hij de geheugen bandbreedte moet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-10 15:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kijk ook eens bij Dell. Die hebben ook redelijk spul af en toe.

En als je niet veel wilt uitgeven maar wel iets moois wil hebben kan een 2e handsje misschien ook?

edit:

Oh, ik zie dat deze al 2e hands is... 2e handss zou ik bij een particulier kopen, niet bij een bedrijf.

[ Voor 27% gewijzigd door Boss op 27-12-2004 14:30 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 22:40

pietje63

RTFM

Boss schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:29:
Kijk ook eens bij Dell. Die hebben ook redelijk spul af en toe.

En als je niet veel wilt uitgeven maar wel iets moois wil hebben kan een 2e handsje misschien ook?

edit:

Oh, ik zie dat deze al 2e hands is... 2e handss zou ik bij een particulier kopen, niet bij een bedrijf.
Beetje late en misschien oftopic reactie maar 2e hands zou ik eerder bij bedrijf kopen
- garantie
- vaak groot-goedkoop overgekocht van bedrijven die nieuwe aanschaffen, dit zijn dan vaak pc's waar geen rare dingen (overclocken e.d.) mee zijn gedaan
- als problemen hebben ze vaak nog wat spare delen liggen wat soms anders erg moeilijk is bij iets oudere pc's

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eens aan de vraag&aanbod op de frontpage gedacht ? (http://www.tweakers.net/aanbod/cat/75)

Zelf via de fp / V&A ea aangeschaft, en ik weet ook van anderen die dat gedaan hebben. Geen spijt va, maar goed verstand gebruiken is natuurlijk belangrijk.

Maar aan de andere kant; bij de meeste tweakers kan je op bezoek gaan om te kijken of/hoe het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 13:13 ]

Pagina: 1