Toon posts:

[CS:S] Lage FPS *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb laatst hl2 gekocht en dan met name om css te spelen, daarvoor heb ik speciaal een radeon 9800 pro (ultimate - 256mb) en 1024 mb sdram gekocht. Maar nu zit ik met het probleem dat ik maar 40-60 fps heb?!

PC:
P4 2.67 Ghz
ATI Radeon 9800 Pro Ultimate Edition
1024MB DDR SD-Ram (Pc 2100)
Nieuwste ATI drivers vlak voor het moment van posten geinstalleerd

Veel mensen die ik ken met een slechtere pc halen toch makkelijk de 100 fps dus ik weet niet of iemand hier een oplossing weet?
Alvast bedankt!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Ten eerste wil ik je eigelijk even door verwijzen naar:
Spielerij - Problemen & Vragen
of naar: Het Grote CS:S topic

ten tweede is het ook handig om je kwaliteit settings te bekijken..
als jij op 1280x1024 speelt met alles op high en 16x AA dan trek je geen 100 fps ja :P

dus ik zou alles op medium zetten bijv op 800x600 en kijken hoe die dan loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiebbe op 27-12-2004 13:30 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Beetje standaard antwoord: check bij je driver-settings of Verticale Synchronisatie altijd uit staat. Ga je van 60 naar 100.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb t dus ook al op 800x600 en alles op medium en zelfs al op low geprobeerd maar dat hielp nog niets, dat lijkt me niet echt kloppen.

en ik heb vsync standaard al uit dus dat is t ook niet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 13:32 ]

Verwijderd

Dit is een technishe vraag, dus hoort dit topic in Spielerij - Problemen & Vragen :)

Grote topics zijn niet voor dit soort vragen

Verwijderd

Topicstarter
ok tnq

iemand anders nog een suggestie? want ik ben hier niet echt blij mee om daaraan 500 euries te hebben verspilt :X

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
er was hierover al een topic met meer mensen die een lage fps halen in css, je bent iig niet de enige met dit probleem

zelf haal ik ongeveer even veel fps al de TS, alleen wil het bij mij nog wel eens inzakken tot 20 of minder, wat dus helemaal onspeelbaar is

ik zal het topic er wel ff bij zoeken, daar staan wel wat tips in dacht ik

edit : dit topic dus ->CS:Source performance

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2004 15:06 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
60 fps, maar met welke instellingen, je hebt als je alles op low hebt vast wel 120 fps ofzo

Verwijderd

Topicstarter
idle schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:06:
60 fps, maar met welke instellingen, je hebt als je alles op low hebt vast wel 120 fps ofzo
waarom zou ik in godsnaam 500 euro uitgeven om een spel op LOW settings te spelen? :D

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

Bezulba

Formerly known as Eendje

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=260549
Hey dL...I've had to do quite a bit of tweaking to get some half decent frame rates in cstrike source and HL2. This game depends alot on processor speed but a 2000+ should be fast enough to get decent frame rates with a bit of tweaking. If you haven't already done so, you might want to try the following:

1. I've attached a copy of my autoexec.cfg for you to try out. All you need to do is extract it from the zip file and put it in the following directories:

SteamApps\username\counter-strike source\cstrike\cfg
SteamApps\username\half-life 2\hl2\cfg

2. The next thing you need to do is open Steam's "Play Games" window, right click on Half-Life 2 entry, left click on "Properties" and open the "Launch Options" button. You should get small popup saying these options are for advanced users only. Just copy and paste the following text into the blank line (and click "OK" to close the Launch Options):

+cl_showfps 1 -dxlevel 90 -heapsize 256000 -w 800 +map_background none

Follow the same procedure outlined above to add the Launch Options for Counter-Strike: Source with this line:

+cl_showfps 1 -heapsize 256000 -w 800

*Please note, the "-w 800" part of the command line will limit your resolution to 800x600 but this should be a good resolution for you at least until you have your frame rate issue resolved. You can always change it to "-w 1024" to force 1024x768 if you feel your framerates are high enough.

http://www.neowin.net/for...ttach&type=post&id=101374
ik ging met deze tweaks van een frame of 30 naar 70-80 en soms hoger... werkt echt prima! enig nadeel, je handen gaan glimmen alsof ze van chroom zijn, wat dat veroorzaakt is niet echt bekend :P

blup

Verwijderd

Topicstarter
de handen vind ik er juist wel tof uit zien, maar helaas gaat me frameratie niet vooruit maar achteruit :r :'( 8)7

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
60 voor een 9800 pro is niet eens zo slecht, en 500 euro? Dan ben je goed afgezet imho, duurste die ik onder http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49/top kon vinden was de ATi Radeon 9800 XT 256MB (AGP) voor € 312,97

Ik heb een nvidia gf6800 voor 375 euro, en daar haal ik gemiddeld zon 70 fps mee gok ik.

Steam

Verwijderd

JeanLucPicard schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:32:
60 voor een 9800 pro is niet eens zo slecht, en 500 euro? Dan ben je goed afgezet imho, duurste die ik onder http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49/top kon vinden was de ATi Radeon 9800 XT 256MB (AGP) voor € 312,97

Ik heb een nvidia gf6800 voor 375 euro, en daar haal ik gemiddeld zon 70 fps mee gok ik.
Indd 500 euries kan bijna niet of het moet heel lang geleden zijn dat je die kaart heb gekocht. Uitgaande van het feit je in het begin zegt: "ik heb laatst.." plus dat ik aanneem dat jij met: "laatst" niet langer dan een maand of wat bedoeld, kan die kaart nooit 500 euries zijn..

Ik denk dat je er gewoon iets te hoge verwachtingen van hebt, je hebt dus niet alles op medium of low staan, en dan trek je +/- 50 fps. Dat is best redelijk voor die kaart met dat spel.

Pc's zijn maar zwak, tenminste wat je op personal gebied kan verkrijgen, ook al heb je dan nog nieuwste van nieuwste. Maar das mijn mening...

Verwijderd

Topicstarter
er staat ook inc ram en hl2 maarja lezen is een kunst he :D

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je nu (eindelijk) eens aangeeft welke instellingen je hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
800*600
models: medium
textures: medium
shadows: low
aa: none
filter: bi
shader: low
vsync: off
soft-/hardware: dx 9.0

40 - 70 fps

maar dan ff om erges anders op trug te komen, er zijn mensen met veel slechtere systemen met hogere settings die gewoon 100+ fps halen dus ik ben er verre van blij mee

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

chipset drivers geinstalleerd? Fastwrite aan/uit? - geen rotzooi op de achtergrond draaien?

[ Voor 30% gewijzigd door Spockz op 29-12-2004 15:05 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
kan het nederlands ajb? :D

wel videokaart drivertjes (laatste)
fastwrite... :/
powerstrip (geen customized settings), mirc, norton

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 15:11 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mag ik even opmerken dat constant 40 fps helemaal niet erg is hoor, ik speelde vroeger cs ook altijd op 30 fps, en dat is prima te doen

het word pas vervelend als je fps inzakt bij bepaalde momenten (fps-drops)
dit gebeurd bijv bij een ganaat explosie, of wanneer er veel ventjes in je scherm lopen.

verder is CS:S nog redelijk nieuw, en daarom zijn er nog weinig kaarten die constant 100fps kunnen geven in die game. de kaarten die dit wel kunnen kosten je ook een aantal maal meer dan de 9800

probeer het volgende eens:

start op met '-dx80' (direct x 8 ipv direct x 9)
dit omdat je toch je settings lager heb staan en daarom je niet veel voordeel heb bij dx9

wanneer je dit hebt kun je filter sowieso op trillinear zetten (ziet er beter uit, en scheelt praktisch geen fps)

ikzelf zit hier @ laptop met 9700 mobile, en heb op een reso van 1280x800 nog 50 fps met alles op high en dx9.0

het zou dus goed kunnen dat jij inderdaad software heb draaien die niet bevoorderlijk is voor CS:S
dingen als norton bijv. (hint: uninstallen het is troep)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hij heeft idd norton draaien.
Fastwrite kan je uitzetten bij de opties, het kan soms veel schelen, terwijl het alleen maar het systeem instabieler maakt als het aanstaat. (Mijn ervaring)
Maar heb je de chipset/agp drivers al geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
waar ken ik die downloaden?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wat dacht je van de site van je leverancier van je moederbord? ;)
(kan je uitlezen met een programma als: everest)

[ Voor 40% gewijzigd door Spockz op 29-12-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:28:
Wat dacht je van de site van je leverancier van je moederbord? ;)
(kan je uitlezen met een programma als: everest)
ok door alles te updaten en een combinatie van de vorige tips heb ik nu 70-90(+) fps dus het is al een heel eind verbeterd... bedankt!!!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
eendje schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:24:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=260549

[...]

ik ging met deze tweaks van een frame of 30 naar 70-80 en soms hoger... werkt echt prima! enig nadeel, je handen gaan glimmen alsof ze van chroom zijn, wat dat veroorzaakt is niet echt bekend :P
Dat ze gaan glimmen gebeurt als je bumpmaps uitzet, "mat_bumpmap 0" is het volgens mij, weet het niet zeker.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:21:
er staat ook inc ram en hl2 maarja lezen is een kunst he :D
Meer geheugen verbeterd de fps niet, het gaat het 'ratelen' tegen. En ja, ik heb het over cs:source, als je dat met hl2 in die zin bedoeld. Ik blijf er nog steeds bij dat je gewoon een 'te langzame' videokaart hebt.

Steam

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:15:
[...]

ok door alles te updaten en een combinatie van de vorige tips heb ik nu 70-90(+) fps dus het is al een heel eind verbeterd... bedankt!!!
En veel meer zul je niet halen ook. Je proc en geheugen zijn ook niet de snelste weet je. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, nee okee ik ben al blij genoeg dan dat ik toch wel rond de 100 zit nu dat vind ik al goed genoeg aangezien het eerst veel midner was
Pagina: 1