Toon posts:

Foto's verdwenen in het niets...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de zomer foto's op een laptop gezet. Deze foto's werkten allemaal perfect. Nadat ik mijn Kodak DC4800 opnieuw had aangesloten op de laptop, heeft hij een nieuw album in het duits aangemaakt, en de vakantiefoto's (zomerfoto's) zijn opeens allemaal verdwenen.

Met veel zoekwerk hebben we de foto's wel weten te traceren (Windows XP). Via Total Commander hebben we ook nog gezocht. Enkele recovery programma's hebben we geprobeerd maar op één of andere manier worden ze niet hersteld. De bestanden hebben we nu allemaal wel gevonden en ze hebben allemaal een Windows Picture viewer icoontje, maar op het moment dat je ze wil openen krijg je de mededeling: Bewerking kan niet worden voltooid.

Ik heb Irfanview gedownload en geprobeerd ze daarmee te openen maar dan krijg ik de hele tijd de melding: Unknown File Header. De bestanden hebben wel een respectabele size (250 kb) gemiddeld. Het lijkt er alleen op alsof ze als een textfile worden gelezen o.i.d.

Heeft iemand enig idee, wat dit probleem is en hoe ik het kan verhelpen?
Bij voorbaat dank!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk formaat hebben de foto's? Wat heb je zelf al kunnen vinden met Google en de GoT search? Wat hielp daar niet aan? Het is belangrijk dat je zo gedetailleerd mogelijk je probleem beschrijft. Bijvoorbeeld welke recoveryprogramma;s je hebt geprobeerd en niet lukten...

Windows ook up-to-date?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 07:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt alsof jij gewoon een virus op je PC hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Windows is volledig up to date. De foto's hebben momenteel geen enkel formaat. Het zijn .jpg files geweest maar als ik nu wil kijken welk formaat het is, dan zegt hij er niks over. Ik heb hier op GoT al gezocht naar aansluitende topics maar geen enkele gevonden (of ik ben echt heel slecht in zoeken).

Op Google verwijzen ze hooguit naar recovery programma's. Ik heb PC Inspector smart recovery pro gebruikt, maar die helpt niets. Hij vind de files wel, maar daar hebben we het mee gehad...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook zoals sebastius zegt al goed op virussen en spyware gescand?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
yep ook gedaan, maar niks gevonden... :(

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:56
Kun je proberen om een beschadigede foto online te zetten, zodat we zelf kunnen kijken wat je er mee kan?

Je kan evt. ook nog proberen om te openen met photoshop... die pakt soms wel beschadigde file-headers... Maar succes is ook hier niet gegarandeerd.
Pagina: 1