Stuurwiel 'verliest kracht'

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn Logitech Momo Racing wheel.

Ik speel enorm vaak F1 Challenge 99-02

De laatste tijd tijdens het racen, gebeurt het weleens dat ik opeens midden in de race niet meer voluit gas geef.
Dit resulteert dat ik langer over 1 versnelling doe, dus het gas geven gaat trager.

Ik trap het gas vol in en snelheid loopt veel langzamer op dan aan het begin van het spel.

Even voorbeeld; race op indianapolis lange rechte stuk gaat bij start van het spel tot in rode gedeelte van de 6e versnelling (Jordan 99), en later in de race maar tot 1e blokje 6e versnelling op rechte stuk.

Dit heeft niks te maken met een defect aan de f1-auto in het spel, maar puur met het stuur.

Als ik het spel afsluit, de usb-kabel een keer opnieuw erin doe van het stuur, en weer spel opstart, is het probleem weer tijdelijk verholpen.

Is dit een probleem van het stuur of is er iets anders aan de hand?

[ Voor 3% gewijzigd door freddyathlon op 27-12-2004 12:34 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:17
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou even de force feedback optie in het spel bekijken, heb je het probleem ook bij andere racegames?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
cls schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:29:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou even de force feedback optie in het spel bekijken, heb je het probleem ook bij andere racegames?
Niet dat ik weet, maar heeft force-feedback hier iets mee te maken dan?

Als ik het zo bekijk, lijkt het een probleem met gasgeven, omdat ie minder snel accelereert.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:17
Hmmmm, ik snap jouw verband niet met het verliezen van kracht in het stuurwiel en het minder gas kunnen geven :?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
cls schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:32:
Hmmmm, ik snap jouw verband niet met het verliezen van kracht in het stuurwiel en het minder gas kunnen geven :?
Verliezen van kracht bedoel ik dus mee dat het stuurwiel minder vermogen krijgt naarmate het spel vordert. Dit vermogen zit dus in dit geval in het gaspedaal.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
cls schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:32:
Inderdaad, was beetje rare formulering, maar post is gewijzigd

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34
ik denk dat het probleem bij de calibratie zit van de pedalen.

misschien ff opnieuw kalibreren

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Opperhoof schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:35:
ik denk dat het probleem bij de calibratie zit van de pedalen.

misschien ff opnieuw kalibreren
In XP is dit niet te vinden bij de software vd gamecontroller.

Is zelf-calibrerend.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50
Ik heb het zelf gehad dat 1 van de kabels een beetje krom was en er daardoor een draadbreuk in zat. Soms had ik daar last van tijdens een game, afhankelijk van de bocht in de kabel. Wellicht kan je je kabels nakijken op rare knikken of draadbreuken....

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

die metertjes in de gaspedalen kunnen wel eens versleten zijn schijnt wel vaker zo te zijn met momo's

ik heb ook als is paar keer gehad maar usb er uit en er weer in en het was weer goed momo force hier. ( lol lees net dat je dat wellis doet ) euh .... ja bij mij is het dan weer weg voor lange tijd

maar dan denk i ktoch dat je aan nieuwe pedalen moet gaan denken

weet iemand misschien nog een plek waar ze de momo force verkopen ????
nee nee niet de momo racing ik wil weer een leren en metalen shifter ect..

[ Voor 48% gewijzigd door BruceLee op 27-12-2004 13:13 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
In de wingman profiler, die standaard uit staat bij mij, kan ik de werking van de pedalen bekijken, en als ik op gas duw, komt het digitale metertje maar tot ong. 90 a 95% inderdaad.

Pedaal dus stuk is conclusie?

kan ik er zelf iets aan doen?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:20
Tsjah, potmetertjes vervangen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
BruceLee schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:10:
die metertjes in de gaspedalen kunnen wel eens versleten zijn schijnt wel vaker zo te zijn met momo's

ik heb ook als is paar keer gehad maar usb er uit en er weer in en het was weer goed momo force hier. ( lol lees net dat je dat wellis doet ) euh .... ja bij mij is het dan weer weg voor lange tijd

maar dan denk i ktoch dat je aan nieuwe pedalen moet gaan denken

weet iemand misschien nog een plek waar ze de momo force verkopen ????
nee nee niet de momo racing ik wil weer een leren en metalen shifter ect..
Helpt die Clear Calibration van logitech niet?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Door intensief gebruik van de pedalen komt het gaspedaal ietwat los te zitten. Dit komt doordat het gaspedaal slechts aan 1 zijde vast gemaakt is, terwijl het rempedaal aan beide zijden vastgemaakt is. De oplossing is om de pedalenset open te schroeven en het gaspedaal langs beide zijden vast te zetten. Sla er deze guide eens op na voor meer uitleg: http://crew.tweakers.net/Fuelke/Momo_guide.zip

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Je moet even DXtweak downloaden, daar kun je instellen dat als de input van het pedaal bv. nog maar 90% is, de input in Windows gecorrigeerd wordt zodat ie gewoon weer volledig gas geeft.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Kan het ook zo zijn dat ik moet uitzetten :

Pedals reported as combined ??

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dus hetzelfde probleem. Dan remt hij plotseling automatisch, en hij stuurt niet helemaal naar rechts of links. Stuur omgeruild - geen problemen meer. Maar na een maand kwam het probleem weer. Was een Logitech Wingman Formula GP oid. Die gele in ieder geval. Gewoon niet sterke stuurtjes.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
freddyathlon schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:57:
Kan het ook zo zijn dat ik moet uitzetten :

Pedals reported as combined ??
hhmm met de assen NIET gecombineerd gaat het helemaal niet beter.
In config van stuurwiel blijft het gaspercentage wel op 100% elke keer, maar in het spel is het maximale volume minder.

Wel heb ik gemerkt dat na 1 keer de rem ingetrapt te hebben, die constant op ong. 5% blijft staan.

• kNarf_
freddyathlon schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:46:
[...]

hhmm met de assen NIET gecombineerd gaat het helemaal niet beter.
In config van stuurwiel blijft het gaspercentage wel op 100% elke keer, maar in het spel is het maximale volume minder.

Wel heb ik gemerkt dat na 1 keer de rem ingetrapt te hebben, die constant op ong. 5% blijft staan.
Assen niet gecombineerd is toch echt aanbevolen als je een beetje serieus wilt rijden. Wat betreft een hangende rem: deadzone instellen in het spel.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Heb de asses niet gecombineerd staan en gaat goed, maar na tijdje gespeeld te hebben, lijkt of de rem altijd een beetje wordt ingedrukt, dat dus het maximale vermogen van het gaspedaal iets vermindert.

Voorbeeld; aan begin van spel staat het zo:

Rempedaal niet ingedrukt: 0%

Gaspedaal vol in: 100%

Na tijdje is het zo:

Rempedaal niet ingedrukt: 5%

Gaspedaal vol in: 95%

dit vermindert dus het gasvermogen wat snelheid kost, en das bij F1 belangrijk :D

• kNarf_
:z Nogmaals, gebruik DXtweak en stel deadzones in F1C in.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Of haal je pedalenset open zoals in die guide staat die ik hier eerder gepost heb, en zet je gaspedaal vast.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
_/-\o_ HULDE AAN LOGITECH! _/-\o_

Ik heb opgebeld, en ze constateerden dat mijn stuur defect is.

Nu had ik geen aankoopbewijs meer of bankafschrift maar maakte de persoon niets uit. Ik kreeg gewoon garantie via Logitech zelf. Er werd aan de hand van serienr geconstateerd dat het stuur ong. 1,5 jaar geleden geproduceerd is.

Nu moest ik alle kabels, zoals adapter en usb-stekker, afknippen vanaf het stuur, die opsturen naar het hoofdkantoor in Zwitserland. Zodra ze daar gearriveerd zijn, wordt er een melding naar Logitech Nederland verstuurd, en krijg ik een compleet nieuw stuur in doos thuisgeleverd!!

Het oude stuur ontdaan van kabels mag ik houden of weggooien, deden hun niks meer mee.
(dus mooi voor mij voor evt. reserveonderdelen ;))

Binnen een week zou ik een nieuw stuur in huis hebben.
Afwachten dus! Ik hou jullie op de hoogte.

Alleen nu ff een week geen F1 spelen, dus ff afkicken :)

Topservice van Logitech dus! 8)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
OK, gaan we weer.

Nieuwe stuur werkt helemaal perfect, de pedalen zowiezo.
Nu tijdens het spelen lijkt de calibratie verloren te gaan, en ik heb hier wat meer klachten over gelezen.
Na verloop van tijd centreert het stuur zich niet meer in het midden, maar teveel naar rechts of naar links.

Enige oplossing: USB stekker eruit en er weer in.

Clear Calibration van Logitech helpt niet.
Centreerkracht in configuratiescherm werkt ook niet.
En tenslotte de tool van de wingmanteam-site, die voor dit probleem gemaakt zou moeten zijn, werkt ook niet, of eventjes. Alleen eerste half uurtje gamen ofzow.
Maar een F1 race duurt langer en wil wel goed kunnen sturen.

Iemand die dit probleem ook kent? Wat heb je er tegen gedaan?

Ik herinner me nog wel van het vorige stuur dat het ook altijd zo was, en opeens was het verdwenen, maar wat ik er tegen gedaan heb, weet ik niet meer.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Bedoel je dat het stuur een kleine afwijking naar links of rechts heeft?

En hij kan ook niet helemaal meer maximaal sturen (de helft van normaal bijv)?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ja inderdaad, als ie dan niet meer in midden terugcentreert, maar bijv. 35% teveel naar rechts, wordt daar het maximaal stuurvermogen ook mee vermindert

• kNarf_
Dan moet je voordat je gaat racen en al in-game bent (in de pits of op de startgrid dus) het stuur even helemaal naar links en rechts sturen en dan zou het niet meer moeten gebeuren. Mocht het tijdens het racen nog gebeuren dan kun je het nog een keer doen, in een langzame bocht ofzo.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Dan heb ik hetzelfde probleem. Ik zal het als ik weer eens tijd heb proberen.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
kNarf schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:05:
Dan moet je voordat je gaat racen en al in-game bent (in de pits of op de startgrid dus) het stuur even helemaal naar links en rechts sturen en dan zou het niet meer moeten gebeuren. Mocht het tijdens het racen nog gebeuren dan kun je het nog een keer doen, in een langzame bocht ofzo.
maar blijft wel enorm lastig.

Is dit met DxTweak op te lossen?

• kNarf_
Nee. Wat is er lastig aan even naar links en rechts sturen :?
Ik ben me er al niet eens meer van bewust dat ik het steeds ff doe voordat ik ga racen.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Er is niets lastigs aan lijkt mij. Allen tijdens de race (multiplayer) lijkt me het heel onhandig.

Kan het ook al tijdens het filmpje?

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Voor je het stuurtje aansluit, draai het wiel dan naar een kant, als je dan de USB stekker erin steekt dan doet hij het naar links en rechts sturen automatisch.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Dus als je hem 1 keer bij het aansluiten naar links draait ben ik overal van af?

• kNarf_
Bij mij werkt dat van Fuelke niet, als ik ga racen is het stuur nog steeds niet compleet gecentreerd. Maar even links-rechts doen is niet echt een big deal ;)

• Coldcat

Coldcat

HODL

Werkt het wel?

Pagina: 1