Toon posts:

Beeldscherm beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met het schoonmaken van mijn scherm is (blijkbaar) een deel van mijn anti-reflectielaag eraf, nu weet ik dat het niet slim was en daar kom ik ook niet voor ;), ik wil alleen graag weten OF ik het nog kan herstellen (waarschijnljk niet?) en als dat niet kan, HOE ik de rest er het beste af kan halen

Alvast bedankt :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02

Acheron

updatepack.nl

Waar heb je je scherm mee schoongemaakt, handig om te weten ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Glassex > alleen dan de verkeerde: voor in de badkamer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:11:
Glassex > alleen dan de verkeerde: voor in de badkamer
Met zuur dus...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ook krassen op mijn scherm, je kunt het niet herstellen, je kan wel de coating laag erafhalen.

Krassen Hansol 710d

Verwijderd

Misschien was water handiger geweest. :P

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat weet ik nu wel, maar HOE kan ik dit het beste doen? Oja, ik gebruik een IIyama HM704UTC (prima scherm nog niet zo oud(

Verwijderd

Als er garantie op zit, gewoon proberen om een nieuwe te bemachtigen!
:D

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik proberen (zodra ik die *** garantiekaart heb gevonden) maar ik denk toch dat het buiten de garantie valt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de zoekfuncite een groot aantal topics hierover doorzocht, en overal staat dat je de coating het beste in zijn geheel kan verwijderen, mijn vraag is nu hoe kan ik dit het beste doen? ik ben nu een kwartier bezig met het middel waar de eerste schade door kwam met heel weinig resultaat.... iemand anders?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik heb hetzelfde gehad met een NEC FE700, scherm was nog prima alleen de coating dus verneukt. Heb toen alles er maar afgepoetst dmv alcohol. Dat was het enige middel dat bij mij werkte, maar dit verschilt dus per coating.

Er is alleen 1 probleem, niet heel de coating ging eraf :/

Zat dus met een coating-loos scherm, met wat vlekjes en streepjes waar wel coating op zat, keek niet echt lekker. Heb er 1 maand mee gewerkt en daarna een TFT gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Me verjaardag duurt nog 9 maanden 8)7
K ga in januari een 6800-GT overkopen van iemand omdat deze nja... niet helemaal goed werkt
K heb momenteel geen geld voor een nieuw scherm dus da's geen optie
K zal is kijken of we nog alchol hebben
Mss een idee: Nagellak remover :?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik heb wel 's gehoord dat je ook nieuwe velletjes coating kunt kopen...

Ik zou zeggen, neem 's contact op met de tech-support van Ilyama. Misschien dat zij je verder kunnen helpen. Je bent vast niet de enige :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:01:
Me verjaardag duurt nog 9 maanden 8)7
K ga in januari een 6800-GT overkopen van iemand omdat deze nja... niet helemaal goed werkt
K heb momenteel geen geld voor een nieuw scherm dus da's geen optie
K zal is kijken of we nog alchol hebben
Mss een idee: Nagellak remover :?
\
In nagellak remover zit aceton en dat is niet echt bevordelijk voor het oppervlak van je scherm.
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:18:
Als er garantie op zit, gewoon proberen om een nieuwe te bemachtigen!
:D
En dat is gewoon f*cking lame als je dat doet. Je sloopt zelf iets, dan moet je het niet afschuiven op de garantie. De producten moeten natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven, als iedereen dit soort dingen op garantie af gaat schuiven (waar die niet voor is) dan zullen die producten allemaal een stuk duurder worden. nou nee dank je.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben geen alcohol en aceton is dus ook geen optie.... anyone?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:20:
[...]

\
In nagellak remover zit aceton en dat is niet echt bevordelijk voor het oppervlak van je scherm.

[...]

En dat is gewoon f*cking lame als je dat doet. Je sloopt zelf iets, dan moet je het niet afschuiven op de garantie. De producten moeten natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven, als iedereen dit soort dingen op garantie af gaat schuiven (waar die niet voor is) dan zullen die producten allemaal een stuk duurder worden. nou nee dank je.
Idd, Jat het dan meteen bij de megapool! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, bedankt voor al jullie hulp, na een lange na-middag hard werken is een groot deel er nu af en het leest weer lekker, voor iedereen met hetzelfde probleem: boen niet te hard, ik heb nu een aantal kleine krasjes (bijna niet merkbaar) in mijn glaslaag zitten, verder gaat niet alle coating er goed af, maar het leest toch weer normaal :)
Nu kan mijn nieuwe 6800-GT ook goed tot zijn recht komen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Terw_Dan schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:20:
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je te werk bent gegaan bij het schoonmaken, imo moet je een monitor (CRT dan wel dus) gewoon schoon kunnen maken met een schoonmaakmiddel, en moet dan nit direct je coating eraf gaan...

Een normaal beeldscherm overleefd dit gewoon (iig alle monitoren die ik tot nu toe gezien heb?), dus als een monitor er schade door oploopt is het een fabricagefout...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:27:
Ok mensen, bedankt voor al jullie hulp, na een lange na-middag hard werken is een groot deel er nu af en het leest weer lekker, voor iedereen met hetzelfde probleem: boen niet te hard, ik heb nu een aantal kleine krasjes (bijna niet merkbaar) in mijn glaslaag zitten, verder gaat niet alle coating er goed af, maar het leest toch weer normaal :)
Nu kan mijn nieuwe 6800-GT ook goed tot zijn recht komen :)
Hoe kan je eigenlijk nog wat zien als je geen coating meer hebt? Ik dacht juist dat die coating ervoor was om de ionenbundel op je scherm te laten ketsen zodat je wat ziet, en dat het niet dwars door je scherm gaat...

maar hoe kan je dan nu gotten zonder coating? (met een startknop op je borstkas, en een henk op je voorhoofd :P....

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

coating waar het hier overgaat is anders , meer voor antireflectie en mooie kleurtjes enz.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Jah de coating waar ik het over heb is een soort van grijs / blauwe laag of waas hoe je het ook wil noemen die de reflectie en straling (al is die er nauwelijks) tegengaat en het glas beschermd tegen invloeden van buiten, ik heb nu weinig last behalve dus wat kleine krasjes en een klein beetje meer reflectie op donkere (zwarte) achtergronden
Pagina: 1