win2k installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:52
kan win2k niet instaleren op mijn pc heb een amd k6 -2 333mhz 64mb mobo gigabyte met ali chipset.

Blijft hangen als win2k opgestart moet worden voor de eerste keer bestanden staan er dus al compleet op.

wie weet hier meer over??? en kan mij hier mee helpen??

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
hoezo post je dit bij hardware :?
ligt het aan je hardware dan?

win2k draait wel op celly300 en 64mb dus je systeem is wel goed genoeg.

in welke zin en waar blijft ie hangen?
* freeze (beeldscherm bevriesd)
* BSOD (code...)
* andere foutmelding

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

verkeerde forum?

gathering.tweakers.net/listtopics/11

mischien daar meer succes

• gekkejopie
Ik denk dat het aan mijn hardware ligt ja want op mijn PII 300 128 mb asus p2b loopt het prima.

het probleem is dat het opstartscherm met win2k logo en onderaan dat bewegende balkje op de helft van het laden bijna stil slaat.
Het lopende balkje loopt dan super traag en het maakt niet uit hoe lang ik deze laat staan het beeld blijft hetzelfde!

Verwijderd

Misschien verkeerde video drivers?

• gekkejopie
ja dat is dus het probleem die heb ik nog niet eens kunnen instaleren dan!! want de installatie van de windows bestanden is klaar maar de drivers voor de hardware moet nog gebeuren! dus in feite is de windows kaler dan kaal!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
en wat als je die 128mb uit je p2 haalt en in die amd ff probeert...

anders gewoon nog ff verder mixen met hardware...

I’m not like the OTTERS

• gekkejopie
ja dat is iets wat ik kan proberen maar ik denk niet dat dat veel uit maakt.... win2k heeft op die pII300 ook met 64mb gedraaid ..... mischien dat er op de site van gigabyte al info staat over win2k en dat bord.....

toch bedankt voor de tip

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 18:43

TAA

Liever IRC

Hier exact hetzelfde probleem gezien met een Aopen AX64, PIII-600, Asus7100... Nog geen oplossing gevonden. Misschien bios flashen?

edit:

als ik me goed herinner crashte ie op een *.ocx

• gekkejopie
heb als het goed is de nieuwste bios maar ben nu aan het kijken op de frabrikant site!

• gekkejopie
waarschijnlijk toch niet de nieuwste bios want dit staat bij de nieuwste:

Support Windows 2000 ACPI mode installation.

dus als ik thuis ben toch maar even proberen!

• gekkejopie
nou het heeft dus niet geholpen.... heb nu tijdelijk win98 erop maar dat is niet relaxed voor een server-tje.:'(

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Bij iedere installatie die ik heb gdaan van Win2k, blijft hij altijd halverwege even hangen. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dan met het netwerk bezig is (of het er aan hangt of niet, maakt niet uit). Heb je het al eens geprobeerd zonder netwerkkaarten?

Als je echt zo veel mogelijk hardware uit wil sluiten kun je hem eens installeren als je pc uit niet meer bestaat dan een mobo, cpu, geheugen, videokaart en 1 hd...

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Haal eerst es alle kaarten eruit (probeer desnoods even een andere videokaart) en installeer win2k. Stop ze daarna 1 voor 1 weer erin. Mocht het dan niet lukken weet je in ieder geval waar de fout zit.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Misschien raar, maar heb je al verschillende manieren van installeren geprobeerd?
Zoals:
1.Met cd opstarten
2.Vanaf de harddisk (dus alle installfiles op je HD kopieëren)
3.Met diskettes

Ik had nl hetzelfde als ik het met de diskettes deed, vanaf CD of HD was geen probleem.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
amd k6-2 333 en een rare (Ali) chipset... en dat met slechts 64mb. Daar zou ik mijn pc niet op laten draaien.
Het is algemeen bekend dat AMD pas fatsoenlijke processors maakt sinds de athlon.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Beschikt W2000 wel over de ALI IDE drivers? Zo niet dan moet je dmv F6 (direct aan het begin van de installatie) de IDE drivers installeren/toevoegen.

Suc6

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Damon -> right! Deze oplossing wou ik ook aandragen. Eerst de boel op een HDD zetten en dan de HDD overzetten.

Weet je zeker dat het probleem niet in je hardware zit? Win2k gebruikt soms andere drivers dan 9x, dus de hardware wordt op een andere manier aangesproken.

En heb je nou al dat andere geheugen geprobeerd? Strax heb je een geheugenprobleem en zoek je je eerst de tering :7

Bloed, zweet & koffie

• gekkejopie
wow er staan flink wat replies thnx guys!

Ik ga zeker ff een hoop ideen van jullie proberen....

over die drivers van mijn ide gebeuren op mijn mobo die heb ik helaas niet!!! ben naar de site geweest heb die drivers gedownload en toen op disk gezet maar hij kon setupoem.txt ofzoiets niet vinden.....

heb ook al geprobeerd win98 eerst te instaleren en daarop een win2k upgrade te draaien geen succes...... ga nog ff proberen zonder enig kaartje er in en met een diamond videokaart (heeft al eens onder win2k gewerkt) mischien ff ander geheugen enzo...ff flink alles omgooien dus.....

grtz joop:7

• gekkejopie
Ah vet het probleem is waarschijnlijk al opgelost!!! heb namelijk andere drivers voor mijn mobo gevonden!!! hierbij staat wel het bestand wat win2k niet kon vinden bij die andere (txtsetup.oem)

dus waarchijnlijk doet ie het dadelijk wel!!!

B-)

• gekkejopie
Problem solved oh yeah, maar helaas is er nu weer een probleem bij!!! krijg namelijk mijn 3com netwerk kaart niet aan de praat!

dit probleem is inmiddels ook opgelost.... het is geen plug and pray kaartje dus windows herkende hem niet automatisch en ik had de juiste drivers niet.... na lang klote deed hij het toch.....:7

het was dus blijkbaar maar voor 25% hardware matig dus sorry voor de misplaatsing!

oplossing:
gigabyte mobo ga-5ax ide + agp drivers te vinden op: http://www.gigabyte.com.tw/support/d_ali.htm
deze op een disk zetten en bij het opstarten op f6 drukken om de drivers te instaleren!

3com etherlink 3 word niet herkent door win2k handmatig een driver toevoegen: 3com etherlink III isa (3c509/3c509b) in legacy mode en dan zou hij hem moeten pakken.

de ide kabel moet UDMA66 zijn anders blijft windows hangen bij het opstarten!

Verwijderd

Haal m uit zn PCI slot en stop m weer terug, eens kijken of Win2k hem dan als nieuwe hardware ziet

Werkt meestal wel ;)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 10:18 schreef Vilenin het volgende:
Weet je zeker dat het probleem niet in je hardware zit? Win2k gebruikt soms andere drivers dan 9x, dus de hardware wordt op een andere manier aangesproken.
Ik denk dat Win2k altijd andere drivers dan 9x gebruikt...

Verwijderd

Wat doe Win 2k en 64MB?:+

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 05 januari 2001 18:35 schreef gekkejopie het volgende:
3com etherlink 3 word niet herkent door win2k handmatig een driver toevoegen: 3com etherlink III isa (3c905/3c905b) in legacy mode en dan zou hij hem moeten pakken.
Ff voor de duidelijkheid. 3Com Etherlink III isa heeft als typenaam 3C509. Waarschijnlijk verwar je nu de 10/100MBit kaart die onder 3C905 door het leven gaat.;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• gekkejopie
je hebt groot gelijk sorry lees foutje, komt omdat ik op mijn werk altijd met de 905-serie werk.

thnz voor het opmerken!!|:(

• gekkejopie
Op maandag 08 januari 2001 08:29 schreef Dutch_man het volgende:
Wat doe Win 2k en 64MB?:+
hoe bedoel je?? of het goed loopt?? ja hoor het loop best aardig maar win2k komt beter tot zijn recht met min 128mb. dit pc-tje waar ik het over heb is mijn server-tje en die hoeft in feite niets te doen als zijn netwerken kaarten openzetten, had eerst winnt4.0 maar daarin kon ik niet met fat32 werken en kon daardoor niet een schijf met mp3's sharen. maar het loopt op zich vrij goed!

8-)grz jopie8-)
Pagina: 1