redirect LPT1 naar Netwerk printer

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 12:21

made

.. made by made ..

Topicstarter
Lang leven de mensen van de ICT afdeling.
Ik heb een hier een mooi afgeschermde XP PC waar alles is dicht getimmerd :'( .
Zelfs de DOS commandos doen het niet ! 8)7 :?
Dus Net Use werkt niet ! Maar ik heb wel een oude dos applicatie die alleen naar lpt1 kan afdrukken. Vroeger gebruikte ik gewoon net use LTP1 \\printservername\printername
dat werkte perfect maar als ik nu een dos venster open en Net use in tik gebreurt er niks.
Het commando oproepen in een bat file met daarachter een usernaam + wachtwoord met iemand die wel genoeg rechten heeft werkt ook niet.

Dus zijn er andere manieren om LPT1 te koppelen aan een netwerk printer ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

En als je naar de printerproperties gaat? Hier kun je ook een lpt mapping doen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Arno schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:46:
En als je naar de printerproperties gaat? Hier kun je ook een lpt mapping doen ;)
Dat is waar maar omdat het we ook werkplekken hebben met een printer aan de lpt1 poort gaat dat niet.

Dus als ik het dos programma start moet tijdelijk lpt1 naar een netwerk pad verwijzen.
Met dos was dat makkelijk...
Start.bat
net use lpt1 \\printerserver\printer
Programma
net use /delete lpt1

Verwijderd

je zou een scriptje kunnen schrijven waar dat instaat alleen dan met /persistent:yes erbij. Dan wordt die optie niet weggehaald als je shell weer wordt beïndigd.
Of kan je in het geheel geen .bat-jes uitvoeren?

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:54:
je zou een scriptje kunnen schrijven waar dat instaat alleen dan met /persistent:yes erbij. Dan wordt die optie niet weggehaald als je shell weer wordt beïndigd.
Of kan je in het geheel geen .bat-jes uitvoeren?
Batjes uitvoeren kan wel, maar het net use commando wordt niet uigevoerd. Ook niet vanuit een bat file :(.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

made,

Waarom vraag je het niet aan de mensen van systeembeheer ?
Ze zullen het niet zonder reden afgeschermd hebben...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:15
Waarom het probleem niet bij de ICT-afdeling neerleggen.. die horen er immers voor te zorgen dat het werkt... :)

mzz.. zijn ze me net voor het hetzelfde antwoord

[ Voor 19% gewijzigd door jurri@n op 27-12-2004 12:02 ]

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Tja,
Wat moet ik hierop zeggen.

ICT afdeling zegt : dan laat je het toch gewoon in access bouwen.
( het gaat dus over een clipper database ! )
Ikke zeg, dan wachten jullie toch gewoon met uitrollen totdat we een vervangend pakket hebben gevonden.....
Ik ga nu niet inversteren omdat ze opeens naar Windows XP willen en helemaal niet als het programma niet meer werkt doordat ze zo veel afgeschermd hebben !
Het leukste is nog dat je via het netwerk kan booten en zo ook een verse installatie met Windows XP krijgt. Tevens houdt de sms server bij welke software je ooit hebt gekregen en die packages worden dan weer netjes verstuurd.
Dus waarom hebben ze het ZO extreem afgeschermd...........

On topic : bestaat er geen programmatje die dan alles wat naar lpt1 gestuurd wordt kan capturen en kan door sturen ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het lijkt me dat een net use "minder schadelijk" is dan het zelf installeren van een programma.
Dus vraag aan de IT mensen (die hebben vast een grondige inventarisatie gemaakt van alle applicaties en de gevolgen van de invoer van XP in kaart gebracht) of ze voor jou deze net use willen maken. Heb je eigenlijk toegang tot de registry ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

made schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:32:
Tja,
Wat moet ik hierop zeggen.

ICT afdeling zegt : dan laat je het toch gewoon in access bouwen.
( het gaat dus over een clipper database ! )
Ikke zeg, dan wachten jullie toch gewoon met uitrollen totdat we een vervangend pakket hebben gevonden.....
Ik ga nu niet inversteren omdat ze opeens naar Windows XP willen en helemaal niet als het programma niet meer werkt doordat ze zo veel afgeschermd hebben !
Het leukste is nog dat je via het netwerk kan booten en zo ook een verse installatie met Windows XP krijgt. Tevens houdt de sms server bij welke software je ooit hebt gekregen en die packages worden dan weer netjes verstuurd.
Dus waarom hebben ze het ZO extreem afgeschermd...........

On topic : bestaat er geen programmatje die dan alles wat naar lpt1 gestuurd wordt kan capturen en kan door sturen ?
Ik werkte vroeger wel eens met een programma'tje genaamd prn2file, deze captured alle uitvoer naar lpt/prn naar een bestand. Dit bestand zou je dan weer naar een printer kunnen sturen.
Of dit spul nog werkt onder XP betwijfel ik.
Trek gewoon zo'n kerel van de IT afdeling bij z'n oor, en zeg dat je moet kunnen printen met dat pakket. En anders is er toch wel een leidinggevende die hier een beslissing over kan nemen?

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:17:
[...]

Ik werkte vroeger wel eens met een programma'tje genaamd prn2file, deze captured alle uitvoer naar lpt/prn naar een bestand. Dit bestand zou je dan weer naar een printer kunnen sturen.
Of dit spul nog werkt onder XP betwijfel ik.
Trek gewoon zo'n kerel van de IT afdeling bij z'n oor, en zeg dat je moet kunnen printen met dat pakket. En anders is er toch wel een leidinggevende die hier een beslissing over kan nemen?
Dat is idd de volgende stap, maar eerst wil ik kijken of er geen alternatief is.
Een aangezien dat hier toch erg veel kennis zit mbt netwerken en widhoos XP dacht ik eerst ff hier vragen voordat ik de boel op stelten }) ga zetten !

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als je applicatie naar een bestand kan printen, probeer dan eens \\server\printer als filename.
Pagina: 1