[FC3] Bin file uitpakken

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 14:25
Ik heb gister fc3 geinstalleerd op mijn servertje, daarop wil ik een counter-strike server draaien.
Dus heb ik alle files gedownload voor mijn server...dit waren allemaal .bin files, daarom heb ik op het internet gezocht en op got hoe ik die moest uitpakken. Dit ging allemaal goed, behalve de laatste file..hldsupdatetool.bin.

Ik moet hem executable maken dus doe ik:

chmod +x hldsupdatetool.bin

Daarna wil ik hem runnen en doe ik:

./hldsupdatetool.bin

Daarna moet ik het agreement van valve accepteren en typ ik yes in. En dan gaat het fout, hij moet dan die intaller gaan runnen, maar hij zegt:

sh: uncompress: command not found

En als ik dan naar de map ga waar hldsupdatetool.bin sta, dan is er een bestand bij gekomen genaamd "steam"..maar dat bestand is 0 bytes.
En als ik dat wil openen zegt ie bash ./steam: toegang geweigerd

Wat doe ik fout...bij de andere files werkte het wel

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Je hebt het programma'tje 'uncompress' nodig.
Beetje simpel nadenken en het lijkt mij duidelijk zat toch? Geen google voor nodig.
Als je lui bent en alles in google inklopt zal je trouwens zien dat er ruim 57000 antwoorden voor je beschikbaar zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 27-12-2004 11:41 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 14:25
DeMoN schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:40:
Je hebt het programma'tje 'uncompress' nodig.
Beetje simpel nadenken en het lijkt mij duidelijk zat toch? Geen google voor nodig.
Als je lui bent en alles in google inklopt zal je trouwens zien dat er ruim 57000 antwoorden voor je beschikbaar zijn ;)
Lol, en waar kan ik het proggie "uncompress" vinden dan....google krijg ik alleen zooi

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De rpm van uncompress zoeken op de cd van fedora, op rpmfind.net of op freshmeat.
Oftewel, het installeren van dat soort triviale en veelvoorkomende software is eigenlijk basiskennis, succes!

Dit topic is gesloten.