Toon posts:

ADSL Router/Modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag

Ik krijg mijn modem/router niet aan de praat hij wil geen verbinding maken het ADSL van zonnet Buget

ik heb een Gateway SureConnect ADSL wless Annex A / US Robotics USR999106

dit zijn de data protocols die hij aan kan : TCP/IP, UDP/IP, NetBEUI/NetBIOS, ICMP/IP, PPPoE, PPPoA

deze instellingen heb ik gebruikt

vpi/vci : 0/32
encapsulation : 1483 Bridged ip llc(RFC 1483)
no user en password

Als iemand een idee heeft zou ik dat graag willen horen B.V.D. Slaye®

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
staat er niet in het boekje hoe je dat ding moet instellen voor je zonnet budget adsl abbo..>?

bij mijn sweex stond er in het nederlandse boekje precies stap voor stap uitgelegt wat je moest doen en dat voor alle soorten verbindingen die er in nederland zijn....

dus misschien ff boekje checken?? of anders de site van zonnet (geef je weinig kans, k*t site)
kijken of die eriets over te melden hebben..

*edit*
Welcome @ GoT

[ Voor 4% gewijzigd door Opperhoof op 27-12-2004 11:21 ]

Verwijderd

DHCP client aan? Als dat uit staat krijg je meestal geen ip. tenzij je een statisch ip moet instellen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

Kijk inderdaad even goed in de handleiding van de Modem/router. En waarschijnlijk heb je van Zonnet ook het een en ander gekregen waarin staat hoe je je modem moet configureren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij Zonnet moet je een user en pw invullen, bij family is dat user@zonnet-family, bij budget zal het ook zoiets zijn, tenzij het van kpn is, dan werkt het iets anders..
Zie ook www.zonnet.nl bij helpdesk, daar staan de instellingen van alle abonnementen.
Je kunt de instellingen ook overnemen van je usb modem, bij family heb je een url om deze in te stellen (connexant menu).

Als dit er eenmaal goed in staat kun je je IP zien die Zonnet uitgeeft en zal de router het misschien ook al doen (als ie op dhcp staat).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Installeren ander / niet door Zon geleverd modem
:+
Installeren ander modem bij Zon ADSL Gratis, Budget en *Family (DHCP)

wat voor foutmelding krijg je trouwens? kijk eens in je router-log wat er gebeurt.
Heb je de nieuwste firmware er in gestopt?

Wel grappig trouwens. Zonnet verwijst je naar de fabrikant als 't niet lukt. US-R verwijst naar je ISP 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door J2pc op 27-12-2004 13:45 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft maar aan geven geen lijn, heb van alles al geprobeerd, de usb modem doet het wel, heb zelf de zelfde instellingen als de usb modem erin gezet en nog nix. ik denk dat ik hem vandaag maar terug breng en mijn geld terug vraag.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 22:00
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:58:
Hij blijft maar aan geven geen lijn, heb van alles al geprobeerd, de usb modem doet het wel, heb zelf de zelfde instellingen als de usb modem erin gezet en nog nix. ik denk dat ik hem vandaag maar terug breng en mijn geld terug vraag.
Heb je het ip vrijgegeven voor je het nieuwe modem op hangt
Wil wel ens helpen

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Instellingen van mijn modem/router bij Family:

PPPoA_0_38, type PPPoA
Nat is ingeschakeld

PPP settings:
VC aangevinkt
user en pass zijn ingevuld zoals ook bij het usbmodem moest, anders krijg ik geen IP.
Bij mij is dat [user]@zonnet-family
VPI/VCI = 0/32
QoS = UBR

MTU/MRU = 1492/1492
Set route aangevinkt

DSL setup: MMode

Omdat ik al langer family heb, kunnen mijn instellingen anders zijn.

Bij budget heb je waarschijnlijk een dhcp versie met deze instellingen:

vpi/vci: 0/32

encapsulation: 1483 bridged ip LLC (RFC 1483)

geen username en password nodig

:P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Pagina: 1