Shared Webhosting -> Is dit normaal ?

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik host mijn website bij een hostingsproviders en deze draait 3 x per dag een script, waarmee mijn website 2 minuten niet bereikbaar is. Ik heb dit nog nooit gehoord en als antwoord op de vraag waarom dat script gedraaid wordt, kreeg ik onderstaand antwoord :

Zoals bij bijna alle shared hosting servers wordt er een script gerund die alle openstaande database connecties e.d. opruimt. Helaas is dat nodig aangezien niet iedereen even netjes programmeert. Vaak blijven er dan zeer veel connecties open staan. Als die niet regelmatig resoluut worden opgeruimd loopt de stabiliteit van de server een risico.

Wij hadden het ook graag anders gezien. Maar dat is helaas het nadeel bij shared webhosting.

Dergelijke scripts draaien overigens op al onze shared hostings.

Is dit gebruikelijk ? Is er niet iets als on idle 30 minutes, disconnet ofzoiets op een webserver/sqlserver ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Ik heb hier nog NOOIT van gehoord en op mijn servers hoef ik dat echt niet te doen :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wij doen zoiets ook niet :? Ik heb er ook nog nooit van gehoord en ik weet zeker dat 99.5% van de shared hosting aanbieders dit ook niet doet.

Trouwens, in het geval van PHP+MySQL, wordt de databaseconnectie automatisch gesloten op het moment dat je script klaar is. Dat is te omzeilen met mysql_pconnect(), daarmaa maak je een persistente verbinding, maar voor zover ik weet wordt die na een aantal minuten inactiviteit opgeruimd door MySQL zelf.

[ Voor 53% gewijzigd door AtleX op 27-12-2004 10:49 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42

Rmg

hoe komen ze erop he ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Rmg op 27-12-2004 10:49 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
kzou die gasten maar es vragen hoe ze die database dan geconfigged hebben dat ie zelf niets opruimt :)

Mijn rig

Verwijderd

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.

PNS > IT

Verwijderd

Ook bij mijn provider heb ik hier nooit iets van gemerkt,
lijkt me sterk dat ze daar geen work around voor kunnen verzinnen....

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Draaien ze soms een stokoude versie van IIS dat zoiets nodig is? :X

🖥️ | 🚗

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb ooit es een hosting provider gehad (deHeeg voor als je het wilt weten) waar ze zeiden dat de server aan het crashen was doordat ik vanaf thuis database verbindingen maakte, ik had 5 verbindingen constant open staan en dat zorgde ervoor dat de server zou crashen :P
(kheb overigens bij diezelfde host de server een keer plat gegooid door een zware query, blijkbaar zo zwaar dat apache er mee stopte :X)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit erg vreemd vind.
Het betreft trouwens een ms-sql database

Hoe gaan andere providers hiermee om ?

Verwijderd

wat is het voor een server IIS ofzo? normaal gesproken als je een apache - php - mysql configuratie hebt zal dit echt geen probleem zijn.

Grootste larie die ik ooit heb gehoord van een provider. Als ik jou was zal ik een andere provider op gaan zoeken.

http://powweb.com/ 5 euro per maand :) denk ook wat goedkoper.
Pagina: 1