Toon posts:

ASUS WL-138g, SpeedTouch 580i en WPA-SPK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik probeer mijn pas aangeschafte ASUS WL-138g met WPA-SPK tegen de SpeedTouch aan te laten praten, maar geen success. Om de wl138g zo ie zo in WPA-SPK te laten praten heb ik al gelezen dat ik Windows Zero Configuration moet gebruiken. Ik heb inmiddels in de Asus control center aangeven dat ik Windows de boel wil laten regelen maar vanuit Windows Wireless kan ik niets zien. Is WPA-SPK een droom of kan ik het werkend krijgen (volgens Asus wel).

Data:
WinXp Pro SP2 (inc. all updates)
WL-138g met Marvell Libertas 802.11b/g Wireless drivers versie 2.03.00.022 van 13/08/2004 (deze heeft WinXp zelf eroverheen gegooid, krijg de Asus drivers zelf niet eens meer geinstalleerd omdat ze ouder zijn).
SpeedTouch 580i op laatste firmware (4.2.7.25.0)
En met WEP krijg ik de boel wel werkend maar met erg lage snelheden (6 Mbit/s)

Iemand ervaring of tips?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:13

Arfman

Drome!

Ik heb na weken van geklooi en gepruts mijn ASUS WL138G van frustratie tegen de muur gegooid (letterlijk, en het voelde GOOEEEDD) en een Linksys kaartje gekocht. Werkt perfect, WPA-SPK, WEP, MAC address filtering, de hele zut.

De enige manier om die vervloekte ASUS aan de praat te krijgen was SSID Broadcast aan, ALLE beveiliging uit en dan deed-ie het ... voor een aantal minuten. Daarna moest de PC gereboot worden voordat het kreng weer verbinding kreeg. In de sloot met die hap.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem het uiteindelijk toch aan de praat gekregen, WPA-SPK en al. Ik had de Zero Config service uitstaan. Daarnaast heb ik ook de standaard ASUS utility deinstalled en alleen de standaard door WinXP gevonden drivers voor de kaart geinstalleerd.

Groet,
B