ik heb in Debian een schijf toegevoegd en deze geformatteerd als ext2.
Daarna heb ik de schijf gemount met 'mount /dev/hda3 /mnt/hda3'. Dit ging allemaal prima. Vervolgens heb ik een aantal grote bestanden hierheen verplaatst, het gekke is dat het systeem hier binnen een seconde mee klaar was. Wanneer ik 'ls' deed werden de files ook wel weergegeven.
Daarna deed ik een 'df', hierin stond het volgende:
Zoals je dus ziet is er maar 20 kb gebruikt van hda3 en is van hda1 niet meer ruimte vrij gekomen. Dit was al vaag
. Vervolgens moest ik voor iets anders even de pc opnieuw starten en daarna heb ik weer gekeken op hda3 en nu blijkt er niets meer op te staan. De files zijn dus weg. Het lijkt wel of ze -op de een of andere manier - nog op hda1 staan, aangezien daar niet meer ruimte op is vrijgekomen. Hoe kan ik dit terughalen/oplossen?
Update:
Wanneer ik 'du -sh' doe op hda1 dan krijg ik: '1.5G', wanneer ik df doe krijg ik precies hetzelfde als bij de bovenstaande df. De 'du-sh' en de 'df' geven dus allebei verschillende uitkomsten
Daarna heb ik de schijf gemount met 'mount /dev/hda3 /mnt/hda3'. Dit ging allemaal prima. Vervolgens heb ik een aantal grote bestanden hierheen verplaatst, het gekke is dat het systeem hier binnen een seconde mee klaar was. Wanneer ik 'ls' deed werden de files ook wel weergegeven.
Daarna deed ik een 'df', hierin stond het volgende:
code:
1
2
3
| Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on /dev/hda1 5766924 5142024 331952 94% / /dev/hda3 10082884 20 9570676 1% /mnt/hda3 |
Zoals je dus ziet is er maar 20 kb gebruikt van hda3 en is van hda1 niet meer ruimte vrij gekomen. Dit was al vaag
Update:
Wanneer ik 'du -sh' doe op hda1 dan krijg ik: '1.5G', wanneer ik df doe krijg ik precies hetzelfde als bij de bovenstaande df. De 'du-sh' en de 'df' geven dus allebei verschillende uitkomsten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 09:33 ]