Toon posts:

PC naar TV - niets werk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijden geleden bedacht ik me hoe leuk ik het zou vinden als ik mijn laptop op mijn televisie kon aansluiten. Dus aan de slag ermee, eerst even alles op een rijtje:

De hardware:
TV: Phillips 28PT53OA
VCR: Samsung SV-DVD6E
Laptop: HP Pavillion ZX5000 - ATI Mobility Radeon 9200 met Omega driver
Pinnacle Moviebox DV

Het probleem:
Videosignaal pakt de TV alleen als zwart-wit

Ik heb al uren geprobeerd dit probleem te fixen, maar het wil maar niet werken, tientallen fora heb ik al een bezoekje gebracht, gezocht naar oplossingen, ook hier, maar niets wil lukken.

Ik heb het volgende geprobeerd: 8)7
Laptop - TV via S-video (TV heeft S video ingang)
Laptop - TV via VGA naar composite dan composite ingang op TV gebruikt, ook geprobeerd met scart (input) stekker.
Laptop - VCR via S-video (met s-video/composite - scart adapter in de VCR)
Laptop via Moviebox - S-video in, composite uit, S video uit, scart uit, geen van allen werkt.
Laptop via moviebox, composite in, s video uit, s-video naar scart, in TV, werkt niet.

Daarnaast tientallen settings aangepast en dingen opnieuw en opnieuw geprobeerd, zoals VCR van PAL afgehehaald, maar ondersteunt geen NTSC, TV wil blijkbaar ook niet switchen.

Ik heb het idee dat het probleem bij de NTSC-PAL combinatie ligt, de laptop werkt wel op een andere TV waarop ik het heb geprobeerd (B&O BeoVision Avant) en ook op de beamer (InFocus X1)

Er is alleen 1 lichtpuntje; het heeft een keer gewerkt als volgt: Had wat gecaptured met moviebox, in Adobe Premiere Pro, daarna afgespeeld met bepaalde monitor setting en toen pakte de TV het signaal wel via de moviebox over de composite ingang. Maargoed, niet echt praktisch om filmpjes eerst steeds in Premiere te moeten laden als je iets wilt kijken...

Ik denk er nu over na om misschien een palmbutler (www.palmbutler.nl) systeempje aan te schaffen, of een Pinnacle Showcenter, maar mijn ervaringen met Pinnacle zijn tot nu toe nog niet echt positief.

Conclusie: heeft iemand een briljant idee om mij uit mijn lijden te verlossen? Alle ideeen zijn welkom, behalve een nieuwe TV kopen (lekker makkelijk natuurlijk, maar beetje te duur.)

Help! O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 01:17 . Reden: lekker dan; typo in subject ]

Verwijderd

Mmmm, dit probleem heb ik ook gehad met m'n radeon, heb je al geprobeert je tv als primairy device te zetten ? Want daar lag het bij mij aan.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zou eens de originele ATI drivers pakken en niet de Omega's... Hier werken de "extra's" vaak niet al te best. Zeker als je bijv. "deluxe" versies van videokaarten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
pulleke schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:56:
Ik zou eens de originele ATI drivers pakken en niet de Omega's... Hier werken de "extra's" vaak niet al te best. Zeker als je bijv. "deluxe" versies van videokaarten hebt.
Ik heb de omega driver omdat sommige spellen niet werken met de officiele drivers, en Ati is niet zo goed met updates heb ik het idee... Dus de oude driver weer gebruiken lijkt me niet echt een goede optie, het zou misschien dan wel kunnen werken maar dan moet ik kiezen tussen TV of games :/

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja, je vroeg om een briljant idee. Misschien niet briljant maar de omega's hebben nu eenmaal veel problemen met de "extra's".... Verder zeg je "de oude driver weer gebruiken lijkt me niet echt een goede optie"... Hoezo oud... de laatste officiele ATI's zijn de 13e gereleased en de nieuwe Omega's zijn vandaag uitgekomen (kijk maar ff in de meuk tracker).

Je theorie over dat ATI niet zo goed is met updates gaat volgens mij niet op. De Omega's zijn gehackte ATI drivers die uitkomen NADAT ATI ze gereleased heeft. Op een aantal punten zijn ze getweaked en gewijzigd. het zou kunnen dat toevallig je TV out hier wel werkt.

Welke spellen werken niet met de officiele drivers? Heb je al eens een update van desbetreffende games geprobeerd? Of wat nieuwere ATI/Omega's???

Enige probleem van jou is denk ik dat je min of meer gedwongen wordt de officiele drivers van de ZX5000 te gebruiken... Dit zal HP ook wel claimen. Het zou kunnen dat die drivers zou getweaked zijn dat ze werken met die TV-out en dat andere (ATI's) gewoon niet werken (lijkt me wel sterk maar goed).

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Heb je de output wel op PAL gezet?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
pulleke schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:25:
Tja, je vroeg om een briljant idee. Misschien niet briljant maar de omega's hebben nu eenmaal veel problemen met de "extra's".... Verder zeg je "de oude driver weer gebruiken lijkt me niet echt een goede optie"... Hoezo oud... de laatste officiele ATI's zijn de 13e gereleased en de nieuwe Omega's zijn vandaag uitgekomen (kijk maar ff in de meuk tracker).

Je theorie over dat ATI niet zo goed is met updates gaat volgens mij niet op. De Omega's zijn gehackte ATI drivers die uitkomen NADAT ATI ze gereleased heeft. Op een aantal punten zijn ze getweaked en gewijzigd. het zou kunnen dat toevallig je TV out hier wel werkt.

Welke spellen werken niet met de officiele drivers? Heb je al eens een update van desbetreffende games geprobeerd? Of wat nieuwere ATI/Omega's???

Enige probleem van jou is denk ik dat je min of meer gedwongen wordt de officiele drivers van de ZX5000 te gebruiken... Dit zal HP ook wel claimen. Het zou kunnen dat die drivers zou getweaked zijn dat ze werken met die TV-out en dat andere (ATI's) gewoon niet werken (lijkt me wel sterk maar goed).
Ati heeft geen drivers voor de mobility kaarten zoals wordt aangegeven op hun website:

The display driver supplied with a given notebook has been customized for:

the built-in flat panel display
any other graphics or video options installed in that specific computer.
As a result of these customizations, ATI Customer Care is unable to offer drivers for notebooks.

Tot nu toe heb ik met de standaard driver alleen problemen gehad met No Limits Coaster (www.nolimitscoaster.de). Hier werden de omega drivers aangeraden en deze heb ik dan ook gebruikt.
Wanneer ik in het setup scherm voor de video aansluitingen ben van de omega driver, dan staat hier het uitgangssignaal naar TV op NTSC, maar dit is met geen mogelijkheid te veranderen in PAL...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Omega's zijn ook te installeren op notebooks dus het maakt mij normaal gesproken niet veel uit dat de leverancier zegt dat je alleen hun "customized" drivers moet gebruiken...
Pagina: 1