[WMP] Error playback DVD

Pagina: 1
Acties:

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
De volgende error krijg ik te zien als ik een DVD film wil bekijken met Windows Media Player 10:
Windows Media Player cannot play the video because there is a problem with your videocard
Als ik dan vervolgens op Web help klik, dan wordt ik verwezen naar een pagina waarop wordt gevraagd of ik mijn vraag / probleem wil posten naar Windows Media Player Newsgroup (en verder staat er nog een hele uitleg bij hoe ik dat dan zou moeten doen).

Het vreemde is dat ik wel mijn DVD kan bekijken met de meegeleverde software (InterVideo WinDVD). Daar werkt het perfect op. Ook kan ik zonder problemen met mijn Windows Media Player alle andere soorten video's bekijken (.mpg, .avi, .wmv, etcetera). Alleen DVD's wilt maar niet lukken. Het gaat hierbij trouwens om originele DVD films (zowel nieuwe als oude).

Ondanks dat ik wel DVD's kan bekijken met InterVideo WinDVD, heb ik toch maar mijn videodrivers ge-update (zie hier voor de laatste drivers die ik heb gedownload en geinstalleerd). Jammergenoeg zonder resultaat.

Ook heb ik het geprobeerd door mijn SLD Codec Pack Version 1.5 te verwijderen, maar ook dat leverde geen resultaat op (en zonder de codec pack kan ik natuurlijk ook niet bepaalde filmpjes bekijken).

De FAQ kon me hierbij niet helpen, en alleen dit komt een beetje in de buurt van mijn probleem, maar hier is ook geen oplossing gevonden.

Ik heb een IBM ThinkPad R50p [1.7Ghz Centrino - 1.5GB of RAM - ATi Mobility Fire GL T2 (128MB) - Windows XP Home Edition SP2 - Windows Media Player 10]

Oh en ik wil het graag via WMP, omdat je daarmee - als je het minimaliseert - het beeld on top of andere programma's kan draaien (Video and Visualization window rechts onderaan in beeld boven je taakbalk). Zo kan ik rustig doortypen en toch af en toe kijken (scherm is groot genoeg daarvoor B) )

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Helemaal niemand die hier iets van af weet?