Hoi,
Ik zit met een raar probleem waar ik niet uit kom.
Mijn server heeft altijd een load van 1.00 en gaat maar niet lager.
Wat doet die server? Niets, hij staat hier namelijk nu echt NIETS te doen al dagen lang, maar de load blijft1.00
Met niets bedoel ik ook niets, er zit UTP in maar dat was het dan ook.
De setup:
- Debian 3.1 (Sarge)
- 2.4.28 Kernel
- Dual Opteron 242
- Tyan Thunder K8W (mobo)
- Areca ARC-1120 (RAID Controller)
Waarom geen 2.6.x kernel? Ik krijg de drivers van die Areca niet goed in de 2.6 kernel gebakken..
Maar dat is denk ik het probleem niet.
Even een voorbeeld
Als ik "top" doe staat de hele tijd init bovenaan en zo af en toe komt mijn topje bovenaan te staan.
Ik heb de bak al eens een reboot gegeven, maar de load blijft minimaal 1.00...
Opzich is het geen probleem, maar ik zou graag de load op 0.00 zien dat zodra hij echt aan het werk gaat dat ik wel een representatieve load krijg te zien en niet steeds -1 hoef te doen.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik zit met een raar probleem waar ik niet uit kom.
Mijn server heeft altijd een load van 1.00 en gaat maar niet lager.
Wat doet die server? Niets, hij staat hier namelijk nu echt NIETS te doen al dagen lang, maar de load blijft1.00
Met niets bedoel ik ook niets, er zit UTP in maar dat was het dan ook.
De setup:
- Debian 3.1 (Sarge)
- 2.4.28 Kernel
- Dual Opteron 242
- Tyan Thunder K8W (mobo)
- Areca ARC-1120 (RAID Controller)
Waarom geen 2.6.x kernel? Ik krijg de drivers van die Areca niet goed in de 2.6 kernel gebakken..
Maar dat is denk ik het probleem niet.
Even een voorbeeld
code:
1
2
3
| fileserver:~# uptime 23:19:22 up 1:24, 1 user, load average: 1.00, 1.02, 1.01 fileserver:~# |
Als ik "top" doe staat de hele tijd init bovenaan en zo af en toe komt mijn topje bovenaan te staan.
code:
1
2
| Tasks: 48 total, 1 running, 47 sleeping, 0 stopped, 0 zombie Cpu(s): 0.0% user, 0.2% system, 0.0% nice, 99.8% idle |
Ik heb de bak al eens een reboot gegeven, maar de load blijft minimaal 1.00...
Opzich is het geen probleem, maar ik zou graag de load op 0.00 zien dat zodra hij echt aan het werk gaat dat ik wel een representatieve load krijg te zien en niet steeds -1 hoef te doen.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?