Toon posts:

abit kr7a-raid moederbord upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

ik wil wat parts gaan upgraden maar wil mn kr7a-raid behouden. correct me if im wrong:

1>dit mobo kan 4x agp aan, is het dan handig om van een 64mb gf2ti naar een nieuwe 128mb kaart te gaan?
2>is het handig om er 512mb corsair geheugen op te knallen ipv de huidige 512mb samsung of deze laatste naar 1024?
3>wat maakt een geluidskaart nou eigelijk goed? momenteel heb ik een audigy player. nuttig om te upgraden?
4>mijn processor is een ahtlon xp1700. vrijwel zeker ga ik dan een xp2400 aanschaffen omdat deze de max is voor dit moederbord.

graag jullie mening over mijn plannen.

bedankt he!

maurice.

oja, t topic behoort eigelijk ''parts upgrade'' ofzo te heten B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 23:09 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:31
Welkom op GoT..
Er bestaat een speciaal topic over upgrades... ziehier: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
1: dat is handig, maar hou er rekeing mee dat je de nieuwe kaart niet ten volle kan benutten met een "oude" processor
2:ander geheugen gaat niet echt helpen, méér wel.
3: audigy is een goeie audio-kaart, als je niet weet wat er beter aan kan is er geen reden om te upgarden
4:das natuurlijk altijd goed

mijn mening: misshcien is het verstandig (er) om nog heel ff door te sparen en dan meteen voor een nieuw mobo+cpu+mem+graka te gaan... :)

Verwijderd

Topicstarter
O-) dat zul je hebben...thanks man!

edit: at jimster

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 23:11 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
1. Zeker voordeel
2. Als het geheugen niet sneller is, wat is dan je voordeel? Meer is beter
3. Wat wil je ermee doen? Op zich prima geluidskaart
4. De snelste CPU die ik gesupport zie staan is de 2100+ Palomino, wat vrij logisch is, aangezien alle mobo's met de 266A chipset maar tot deze CPU gaan. nog ff checken?
(let op die Palomino, het oudste Athlon-XP-type, alleen nog tweedehands te krijgen.)

[ Voor 16% gewijzigd door OnTracK op 26-12-2004 23:16 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt jullie!

1>dus corsair geheugen is niet sneller?
2>en ook lees ik in het mobo specs dat die ook ''future socket a processors support based on 200/266mhz. dat is toch ook de 2400 dan?
3>misschien heb je gelijk stickie wat betreft nog even wachten..hm :7

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:31:
okee bedankt jullie!

1>dus corsair geheugen is niet sneller?
2>en ook lees ik in het mobo specs dat die ook ''future socket a processors support based on 200/266mhz. dat is toch ook de 2400 dan?
3>misschien heb je gelijk stickie wat betreft nog even wachten..hm :7
1. Corsair is het merk, je moet naar de specificaties kijken, Ik verwacht dat je toch al op de maximum snelheid van het moederbord zit, dus nieuw geheugen zal niet sneller zijn.

2. Dat is geschreven in 2002 ofzo, toen de 1800+ net uit was. Hoewel een 2400+ wel op 266Mhz loopt, gebruikt hij wel een andere "core", met daarbij een andere identificatie. Die identificatie vormt het probleem, na de 2100+ Palomino is er een bitje bijgekomen omdat de nummers om een processor te identificeren "op waren". Dit kan de KT266A chipset niet aan en een 2400+ zal ook hoogstwaarschijnlijk niet werken.
Ook zie je bij BIOS updates dat deze nooit verder gaan dan 2100+

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke moet ik nemen? Een beetje tweaker kan heus wel zijn/haar harware bij elkaar rapen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.