Toon posts:

(Overgeclockte) pc's verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan al of niet overgeclockte pc's te gaan verkopen. Zou ik veel gaan verkopen dan??
Ik ben benieuwd naar jullie mening!!
Als je ideeen hebt zet die er dan ook bij!!
:)

Verwijderd

Niet aan mij, ik wil dat zelf doen, ik heb mijn pc eigenlijk vooral voor de kick van het overclocken, die processorpower heb ik helemaal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik wel....echte Tweakers doen het natuurlijk zelf......
maat toch....

Verwijderd

Ik denk dat de meeste gewone klanten (gezinnen/bedrijven) het niet aandurven. Die hebben liever een echte denk ik. De tweakers willen het zelf doen, dus die ook niet. Blijft er denk ik een heel kleine markt over. Bovendien wil geen enkele tweaker meer bij jou een losse, niet overclockte processor, kopen. Want die denken: De processoren die in de complete systemen gaan zijn overklokt, dan zullen de losse wel de processoren zijn die niet zo hard konden.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

lijkt me niet echt een strak plan nee, maar je kan het natuurlijk gewoon proberen. Eerst op kleine schaal en als het wil kan je groter verder gaan.
Corum heeft dit ook al gedaan (moet je toch weten als je een beetje een goede overklokker bent...als je dat niet bent moet je er niet aan beginnen trouwens!)
Die hebben wel succes gehad geloof ik. Maar ik lees hier steeds vaker over brakke systemen van hun. De eerste paar maanden loopt die athlon500 heel lekker op 750, maar dan komen er problemen bij sommige mensen. Als dat zo is dan is het geen goed handel, dan is je naam zo weer weg en wil niemand zo'n computer van je hebben.

Je moet ook goede garantie leveren dat die computer ook garantie heeft, anders zijn er denk ik heel weinig mensen die zo'n dingetjej van je kopen willen. En als je dus garantie moet gaan geven moet je wel wat geld hebben voor het geval het niet goed gaat :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm.....dat zijn niet zo'n heel erg positieve reacties......
en wat denken jullie van gewone (niet overgeclockte dus) systemen??

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, als je een beetje handig bent met computer assemblage en veel mensen geloven dat jij dat kan, dan kan je er vast wel wat mee verdienen.
Maar in de winkel doen ze het voor ongeveer 50 piek meestel....daar moet je dus dat hele ding voor in elkaar zetten, en eigenlijk een betere garantie geven dan de winkel (dus software installeren en installatie aan huis ofzo..) (met software installeren bedoel ik dat je gratis windows meelevert enzo..ik bedoel, een fikker heeft iedereen tegenwoordig:>)

maar ik denk dat toch nog steeds de meeste mensen naar een gewone computerzaak gaan, zodat ze goede garantie hebben

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
Ik heb er wel eens over nagedacht en ik denk dat je een kans heb als je een beetje professioneel ogend winkeltje kan neerzetten. Dus niet zo'n beunhaas die een zooi rekken met onderdelen in een vijf keer te kleine kamer gooit. Een ruime showroom met een aantal draaiende machines en verschillende monitoren die te plekke getest kunnen worden zou moeten kunnen. En zeer goede garantie natuurlijk.
Windows gratis bijleveren lijkt me niet zo handig, zit je waarschijnlijk binnen drie dagen in de bak. Wel handig is een image meegeven zodat ze zelf alles kunnen terugzetten als ze het vern**ken.
Of misschien een cd'tje met downloads van alle populaire gratis software op het web (bv. netscape, icq, napster, etc). Hoeven ze zelf niet alles af te zoeken, en kost je maar een paar gulden.

• croxz
En natuurlijk de keuze voor Linux of Beos op de pc, desnoods naast windows.

• croxz
Anywhay, het voordeel van een eigen winkel is dat je zelf voor groothandelprijzen in kan kopen en de BTW kan aftrekken, dus een goedkoop systeempje op je eigen kamer. :)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Wat je beter kunt doen om tweakend nederland ter dienst te zijn is zelf testen tot hoever bepaalde hardware over te klokken is en dat ook op die manier te verkopen. Dus slecht overklokbare cpu's onder de standaard prijs verkopen en de beter overklokbare ietsiepietsie hoger, maar wel aantrekkelijk houden uiteraard. Soort lineair prijs systeem voor overklokbaarheid. Dan kan de normale gebruiker zo'n slechter overklokbare kopen (scheelt em geld) en een tweaker kan dan met minder groot risico de gok nemen een cpu te kopen die hijwil overklokken en voorkomt daarmee dat zodra hij dat ding thuis in z'n compu duwt ie niet harder wil dan de standaard snelheid.

Dit niet alleen op cpu's toepassen maar ook op geheugen en videokaarten!!

Dan ben ik de eerste klant!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff het verschil nagerekend tussen een Vobis pc en en zelfgebouwde met allemaal onderdelen van zeer goeie kwaliteit (niet de goedkoopste maar de beste) en ik kwam 400 gulden goedkoper uit (bij een celeron systeem, een p3 systeem zal wel nog meer schelen)
Dus ik kan de computers veel goedkoper verkopen.....

• xss
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Natuurlijk kan je veel goedkoper verkopen dan Vobis, alleen mensen die echt geen verstand hebben van computers zullen een PC kopen bij Vobis en zeker niet bij iemand die zichzelf Annihilator noemt ;) . Maar ga je de prijzen vergelijken met de andere computerzaken die zelf systemen bouwen kom je toch vaak hoger uit(computerland, whatever).
Ik heb zo'n beetje de laatste twee maanden elk weekend wel een systeempje inelkaar gegooid voor kennisen, kennisen van kennisen en daar weer kennisen van, puur liefdewerk, oud papier, maar je hebt zo je hobbies ;) . Je weet in ieder geval wel dat je de mensen behoedt voor een hoop ergernis van een foute windows installatie(ik bouw zonder BSODs :) ).
Ik verdenk namelijk de meeste computerwinkels van image-installaties en met hardware meegeleverde drivers. In mijn ogen kan je het niet slechter doen, maar wat verwacht je voor f50,- assemblage? Voor een echte goede windows installatie met wat extraatjes moet je toch zeker wel een uur of twee uit trekken(webupdates, the works), maar dan staat er wel wat. Netjes de kabeltjes wegwerken met tie-rips. Dat zie ik die f5,-/uur jongens van een computerwinkel niet doen.
Sorry, maar als je het goed wil doen kan je niet concurreren met de computerwinkels. Nederlanders kijken alleen naar de prijs en niet naar de ergernissen die ze daarna zeker zullen krijgen. Wat dat aangaat ben ik een barmhartige Samaritaan met een uit de hand gelopen hobby en meestal nemen ze wel een fles voor me mee ;) .

Vodka &#1071ulez,

Dennet aka "Suzie Q".
Pagina: 1