Bij het afscannen van de beschikbare kanalen (scan for services) in media center krijg ik nogal veel unknown channels in de lijst. Is er een mogelijkheid om ergens in media center of in een config file die unkown channels een naam te geven?
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem en ik heb een workaround gevonden (een oplossing kun je het niet noemen want het is zeer tijdroverd en werkt alleen als je handmatig naar kanalen hebt gescand)
1) Eerst moet je de frequenties weten van kannalen die je in MCE een naam wilt geven. (dit kun je in MCE zien in de naam van het kanaal of op de site van je kabelboer)
2) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-1
Hier staan alle 490 kanalen waaruit MCE kiest bij het handmatig scannen de frequenties staan onder data. Onder Data staan de frequenties. Je zoekt aan de hand van de frequenties die je hebt welke van de 490 kanalen degene zijn die je moet hebben. Bijvoorbeeld 49
3) Nu ga je in MCE naar Setting -> TV -> Guide -> add missing channels en vult het kanaal in (voorbeeld 49). Nu kun je wel handmatig kiezen welke naam je kanaal moet hebben. Dit kanaal komt achter degenen die je al gevonden hebt
4) Je zult echter nog handmatig het kanaal op de juiste plaats moeten neerzetten (Change Channel order) en een gids eraan moeten toevoegen (add listing to Channel)
1) Eerst moet je de frequenties weten van kannalen die je in MCE een naam wilt geven. (dit kun je in MCE zien in de naam van het kanaal of op de site van je kabelboer)
2) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-1
Hier staan alle 490 kanalen waaruit MCE kiest bij het handmatig scannen de frequenties staan onder data. Onder Data staan de frequenties. Je zoekt aan de hand van de frequenties die je hebt welke van de 490 kanalen degene zijn die je moet hebben. Bijvoorbeeld 49
3) Nu ga je in MCE naar Setting -> TV -> Guide -> add missing channels en vult het kanaal in (voorbeeld 49). Nu kun je wel handmatig kiezen welke naam je kanaal moet hebben. Dit kanaal komt achter degenen die je al gevonden hebt
4) Je zult echter nog handmatig het kanaal op de juiste plaats moeten neerzetten (Change Channel order) en een gids eraan moeten toevoegen (add listing to Channel)
Verwijderd
Gloeiendegloeiendegloeiende... Weet je waar ik nu dus pas achter kom? Dat je zeze optie ALLEEN maar in je menu hebt staan, als je bij je eerste setup hebt opgegeven dat je in een 'onbekend gebied' woont... Als je je stad aanwijst, krijg je deze optie niet, omdat MS er dan vanuit gaat dat alle informatie van de kabelaanbieders klopt. Haha, dan hebben ze mooi buiten Casema Zoetermeer gerekend.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:28:
Onwijs bedankt voor de tip! Nu kan ik eindelijk weer wat nuttigs met MCE gaan doen!
en als je dat niet doet (onbekend gebied, bedoel ik) dan kan je alsnog wel een ontbrekend kanaal toevoegen. Bij mij was het VideoKanaal 223. En ja, daar ben ik achter gekomen door gewoon elke keer een kanaal toe te voegen, en kijken of mijn videosignaal doorheen kwam.
All is fair in God of War
Verwijderd
Misschien kun je eens kijken naar MCE Guider, dit programma werkt best wel aardig. Staat ook vermeld in het tips en tricks topic.
Succes
Succes
Pagina: 1