Toon posts:

Meerdere OS op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil meerder os op 1 systeem draaien, ik heb maar 1 harde schijf.
Deze is al geinstalleerd met Wxp, dit moet erop blijven.
Ook wil ik hebben:
W98
W2K
Het systeem heeft zelf ook al een utility patitie ( dell ).
Dus in totaal 4 partities.
Wat is nu de juiste manier om dit te doen, ik heb al wat geprobeerd met partion magic maar kom er niet helemaal uit. Partities hidden maken??
Hoe installeer je W98 na Wxp?
Hoe installeer je W2K na Wxp?

Verwijderd

nee eerst win98 dan pas xp op een ander partitie. maar zoek eerst eens, hoe je dat moet doen.

Verwijderd

misschien heb je aan deze link iets

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_repair_9x.htm

Verwijderd

met sommige bootmanagers kan je win98 naast een xp partitie draaien als je de actieve partitie "onzichtbaar" maakt (powerquest boot manager oid) maar pin me er niet op vast :P

win2k naast een xp partitie is simpel te doen met de bootable cd van 2k

tis een kwestie van partities indelen en de MBR aanpassen..

zijn genoeg guide's en faq's te vinden hierover..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 21:19 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
algemene regel: installeer de oudste versie van windows eerst. Het kan ook anders, amaar dan heb je een pak meer werk. Als je niet goed weet hoe eraan te beginnen is dat de geamkelijkste oplossing.
Lees de help eens van Partition magic, daar staat behoorlijk wat zinvolle info in over partitionereing, compatibiliteit, bootsector limieten etc.
Als je het niét op de geijkte manier wil doen, ben je genoodzaakt om óf terug te vallen op 3rd party tools als bootmanager, óf zelf serieus in de boot.ini te gaan klooien om de XP bootmanager aan te passen.
Nogmaals; het kàn, maar als het ff kan, doe het oud->nieuw, het bespaart je een pak troubles ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

hub,

Ik lees in je topic behoorlijk veel over wat je nou precies wil (dat is goed), maar ik kan totaal niet terugvinden wat je zelf dan al geprobeerd hebt om dit topic op te lossen :)

Wat heb je precies al gevonden toen je op dit probleem zocht, en wat lukte er niet met de gevonden oplossingen. Waarom probeer je niet gewoon een en ander? :)

In ieder geval - op bovenstaande vragen ben je al vaak genoeg gewezen - ik ga dit topic sluiten :) Open gerust een nieuw topic wat wel aan bovenstaande eisen voldoet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.