Toon posts:

PC crashed steeds bij gamen! MB asus A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben reeds een week in het bezit van een van een nieuwe PC.(AMD athlon 3000+, 512RAM, Geforce FX5200, MOBO: asus A7N8X-X ). Maar nu is mijn probleem dat telkens ik een game speel (om het even het welke) mijn PC crashed. Ik heb al geprobeerd het op te lossen door nieuwe drivers te installeren maar dat hielp niet.( misschien dat ik iets fout doe). Of zou het gewoon kunnen dat de FX5200 slecht reageerd op het MOBO en dat ik mij misschien een nieuwe grafische kaart moet kopen.

kan er mij misschien iemand zeggen hoe ik de geheugentimings instel?

Kan er mij iemand helpen of zijn er mensen die dit probleem ook al hebben gehad ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 22:01 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Tsja, wat is crashen bij jou?

- Een BSOD gevolgd door reboot
- Een reboot zonder BSOD
- Terug naar Windows
- Totale freeze van het spel
- Totale systeem freeze

En je voeding, welke issut en welke waarden geeft ie?

Verwijderd

Topicstarter
soms valt de PC uit dan blijft hij eens hangen of hij gaat terug naar windows ik had eerst gedacht dat het aan de temp van mijn CPU lag omdat het spel telkens uit viel tussen de 40 en 46 °c maar dat zijn vrij lage waarden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 21:22 ]

• SH4D3H
Dat is nou niet echt een temperatuurprobleem ;)
En je voeding, welke issut en welke waarden geeft ie?

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik ben maar een noob waar kan je dat zien?

Het is mij wel opgevallen dat als ik mijn CPU fan op 2400 RPM laat draaien in plaats van de ingestelde 600 ik (10 minuten langer kan spelen ) nadienmoet ik hem dan wel weer laten afkoelen tot hij terug 32 graden heeft dan kan ik opnieuw 10 minuten spelen .

mijn voeding van de PC heeft een voeding van 300 watt max
is dat te weinig misschien ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 21:36 ]

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10-2025

FrankNStein

It's Alive!!!

Heb je al naar je geheugentimings gekeken...
kan zijn dat je geheugentimings te strak staan afgesteld
had ik nl ook met mijn A7N8X-X.. stond op Auto...
toch maar ff handmatig ingesteld ;)

Verwijderd

Topicstarter
FrankNStein schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:36:
Heb je al naar je geheugentimings gekeken...
kan zijn dat je geheugentimings te strak staan afgesteld
had ik nl ook met mijn A7N8X-X.. stond op Auto...
toch maar ff handmatig ingesteld ;)
welke waarden stel je dan voor ?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

300 watt zou genoeg moeten zijn, mits het een goed merk is. Welk merk is het? Als het een Q-tec is dan kan het daar best aan liggen ja, die is echt brak.

Last.fm

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

hoi

ik heb dit moederbord ook (nu niet in gebruik) maar uit ervaring weet ik dat het heel kieskeurig is met geheugen bepaalde reepjes van twinmos doet het niet goed.

het geheugen wat wel goed liep was van corsair de xms 3200c2 verder veel problemen met
''goedkoop geheugen" gehad veel terug naar de winkel voor andere.

misschien ligt het daar aan

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:45:
300 watt zou genoeg moeten zijn, mits het een goed merk is. Welk merk is het? Als het een Q-tec is dan kan het daar best aan liggen ja, die is echt brak.
het merk is switching

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Switching? dat lijkt me niet het merk maar gewoon het type voeding (schakelende voeding, zoals elke computer voeding)
Dus waarschijnlijk een no-name of een ander onbekend merk voeding. Daar zou het aan kunnen liggen want het komt vaak voor dat no-names of andere brakke voeding het opgegeven wattage niet kunnen leveren, en dan kan je computer crashen onder zware belasting.

Probeer dus eens te testen met een 300 watt voeding van een a-merk (welke dat zijn staat in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 9 )

Last.fm

• SH4D3H
Probeer iig eens je voltages te bekijken, in windows met bv. [google=speedfan] en bekijk ze ook eens in het BIOS :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Je voeding is waarschijnlijk brak. Dit is een typisch gevolg van het kapotgaan onder load (gamen dus), onder normaal gebruik trekt hij het, maar wanneer je games speelt niet meer :'(

Ken je een beetje van electronica en heb je een digitale multimeter? Zoek ergens een 3.3V-rail (in je voeding). Op de meeste moederborden is de 3.3V-rail van je voeding ook bekend als Vio, wat betekent dat die lijn gebruikt wordt voor het genereren van alle andere voltages, bijvoorbeeld:
Vcore
VDIMM
VAGP

Wat ik denk is dat op een bepaald moment (onder load) de 3.3V te veel schommelt en dus je moederbord het begeeft.

Voor je een nieuwe voeding koopt wil je waarschijnlijk wel controle, dus zorg dat je ergens een kwaliteitsvoeding (Tagan, Zalman, OCZ Powerstream, Antec (en dan vooral de Truepower-reeks, maar ze zijn allemaal wel goed), Enermax, dat soort dingen..) te pakken krijgt bij een vriend/medetweeaker. Ik woon in Antwerpen dus dat zal wat ver zijn ;)

Eens dat hij werkt, koop er eentje :). Die kosten ook we 4x zoveel (goedkope voeding 15, goede 60) maar dan werkt je PC tenminste :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. We kunnen niet uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uigevonden, uitgeprobeerd danwel uitgsloten met betrekking tot het probleem. Alleen maar met de drivers spelen is zo standaard en onvoldoende. Je had o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum moeten doornemen. Daarin staat de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelinkt en in het beleid staat hoe je wél zo'n topic dien te starten :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [FAQ]registratievoorwaarden[/FAQ] en deze alsnog serieus en aandachtig te doornemen. Zodoende kun jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op Got van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.