Toon posts:

[2003] IIS websites niet benaderbaar vanaf internet*

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even onder de fq's gekeken maar niet kunnen vinden wat ik zocht.

Ik heb onder windows 2003 IIS geinstalleerd. Wanneer ik een internetsite op de windows 2003 server binnen het netwerk oproep gaat alles o.k., maar via het internet werkt het niet. Moet ik hiervoor ergens lid van worden of een domain server installeren?

Kan iemand mij a.u.b. helpen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:47:
Ik heb al even onder de fq's gekeken maar niet kunnen vinden wat ik zocht.

Ik heb onder windows 2003 IIS geinstalleerd. Wanneer ik een internetsite op de windows 2003 server binnen het netwerk oproep gaat alles o.k., maar via het internet werkt het niet. Moet ik hiervoor ergens lid van worden of een domain server installeren?

Kan iemand mij a.u.b. helpen?
Hoeveel helderzienden denk je dat hier rondlopen ? Of wel: probeer eens wat duidelijker uit te leggen wat je doet, hoe je dat doet en hoe je netwerk eruit ziet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

thv9bro,

Welkom op GoT :)
Zoals je merkt is er niet echt veel respons, dat is inderdaad om dat je veel te weinig informatie geeft. Hoe ben je met internet verbonden (met een router of een modem? welk type), en wat lukt er precies niet (krijg je een foutmelding, welke - exacte - melding krijg je dan)?

Verder - wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen (kijk bv. eens in de Network Troubleshooting Poortmappings FAQ)? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de titel aan zodat je OS vooraan staat en je probleem er wat duidelijker in staat.
Probleem met windows 2003 IIS via internet > [2003] IIS websites niet benaderbaar vanaf internet*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je router/adsl modem moet port forwarding aan kunnen. Ofwel je moet poort TCP 80 open zetten naar het interne adres van je webserver. Verder is het handig als je een domain name geregistreerd hebt waar jij je externe IP adres in zet op www.mijnwebsite.nl bv.

Zou je volgende keer meer informatie kunnen geven wat je nu eigenlijk wilt bereiken en wat je zelf al gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk wil ik meer info geven, maar ik wist niet precies welke info jullie zoeken:

Mijn router is een: Sweex printserver & broadband Router. Type LB1000

Mijn internet provider is @home

Wanneer ik binnen het lokale netwerkblijf werkt alles 192.168.....

Mijn windows 2003 server heeft eveneens een lokaal ip nummer.

Wanneer ik dit nummer binnen mijn netwerk in tik start er een web pagina op.

Wanneer ik dit nummer bij iemand ander intik die wel verbinding heeft met het internet, maar geen onderdeel uitmaakt van mijn netwerk is de server niet bereikbaar.

Nu begrijp ik van musje, dat dit waarschijnlijk met poort 80 op mijn router te maken heeft.

Kan je me ook vertellen waar ik info kan vinden of wat te doen. Ik denk dat dit wel ergens bij trouble shooting staat of zo.

Iedereen tot zo ver alvast bedankt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:02:
Tuurlijk wil ik meer info geven, maar ik wist niet precies welke info jullie zoeken:
Da's mooi, alle info die je hebt is welkom :)
Nu begrijp ik van musje, dat dit waarschijnlijk met poort 80 op mijn router te maken heeft.

Kan je me ook vertellen waar ik info kan vinden of wat te doen. Ik denk dat dit wel ergens bij trouble shooting staat of zo.
[...]
Check eens www.portforward.com (zie ook de Network Troubleshooting/Het Grote Poortmappingsverhaal).

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Wanneer ik dit nummer binnen mijn netwerk in tik start er een web pagina op.

Wanneer ik dit nummer bij iemand ander intik die wel verbinding heeft met het internet, maar geen onderdeel uitmaakt van mijn netwerk is de server niet bereikbaar
Als je buiten je eigen netwerk de server wilt aanroepen dien je ook het externe adres te gebruiken. Dit is het adres dat @Home je geeft. Een intern adres (192.168.xxx.xxx) werkt namelijk alleen binnen je eigen netwerk.

In de configuratie pagina's van je router kun je het externe adres opzoeken. Dit staat meestal bij "Status" of iets dergelijks. Andere die ook een Sweex router hebben kunnen je dit beter uitleggen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is duidelijk een probleem met je netwerk. Ik verplaats je topic even:
Windows Operating Systems > Network Troubleshooting :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 14:53 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 18:32
Was het niet zo dat @home poort 80 blokkeert?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

Als je die doorneemt moet alles je duidelijk worden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.