Toon posts:

Internet valt steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb sinds een maand/2maanden ineens last van mijn internet, dat steeds uitvalt en dan meteen zonder dat ik iets doe - weer terug komt. Ik heb een zyxel prestige 650H-series modem/router in 1.

Internet valt op willekeurige moment uit, ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken of iets dergelijks. het DSL lichtje op de modem valt uit en komt na 5sec meestal weer terug. Beide firewalls staan aan, het is geen spyware/adaware/virus, want ik heb vandaag voor de 3e x geformatteerd. Wat kan het probleem zijn?

Greets Yori

(P.S. ik heb Tiscali Family (2mb) waarbij pas de snelheid verdubbeld is (4mb dus) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 20:45 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
lijkt me linesync die wegvalt.. kapotte spilitter, brakke telefoonkabel... daar denk ik meteen aan. Sluit je modem eens zonder splitter aan.. misschien dat het helpt.... :o

Of neem een ander kabeltje vanaf je splitter naar je modem. Denk nou niet echt dat een firewall hier iets mee te maken heeft. Dit is naar mijn idee geen software probleem maar echt een hardware probleem...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je 'dsl lampje' van je modem uit gaat steeds betekent dat je modem opnieuw de verbindin gaan het opbouwen is. Dit wordt in 95% van de gevallen veroorzaakt door te lange of slechte bekabeling tussen je ISRA (eerste aansluitpunt waar KPN hem aflevert in het pand) en je modem.

Zorg (zeker met hogere snelheden of aansluitingen op lange lijnen van de centrale) voor een eigenlijk perfecte aansluiting tussen ISRA & modem.

ISRA --> splitter --> modem zo kort en optimaal mogelijk maken. Zo min mogelijk 'stootpunten' zoals wandcontactdoos en stekker verbindingen, koppelstukjes etc. Lange verleng kabels kunnen ook dit probleem veroorzaken, zeker als het is gedaan met het 'platte telefonie snoer'.

Wat ook de oorzaak kan zijn is een telefoontoestel afgetakt/aangesloten voor je adsl splitter. Of een (loze)vertakking voor de splitter, ook al is deze dus ongebruikt kan signaal verlies geven.

Defecte modem kan het ook zijn, maar komt (zeker met ZyXEL) bijzonder weinig voor.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik denk dat je modem/ router die niewe internet niet aan kan haden wij ook .. na een paar minuten valt het internet weer uit ..
dus moet je de profider maar ff vragen hoe en wat

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:08:
ik denk dat je modem/ router die niewe internet niet aan kan haden wij ook .. na een paar minuten valt het internet weer uit ..
dus moet je de profider maar ff vragen hoe en wat
Dat is de laatste stap lijkt me, dan wordt het (na het geven van ongetwijfeld de bovenstaande tips) de verbinding terug gezet in snelheid. Dan heb je door je eigen aansluiting intern jezelf een gratis upgrade ontnomen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:41:
Goedendag,

Ik heb sinds een maand/2maanden ineens last van mijn internet, dat steeds uitvalt en dan meteen zonder dat ik iets doe - weer terug komt. Ik heb een zyxel prestige 650H-series modem/router in 1.

Internet valt op willekeurige moment uit, ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken of iets dergelijks. het DSL lichtje op de modem valt uit en komt na 5sec meestal weer terug. Beide firewalls staan aan, het is geen spyware/adaware/virus, want ik heb vandaag voor de 3e x geformatteerd. Wat kan het probleem zijn?

Greets Yori

(P.S. ik heb Tiscali Family (2mb) waarbij pas de snelheid verdubbeld is (4mb dus) )
ik heb het ook nu 2 keer gehad ik weet ook niet hoe het komt maar mijn vader repatreert het altijd weer.
mijn internet profider is xs4all volgens mij zijn het storingen van hun heb jij ook xs4all?

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 11:03
Ik heb hetzelfde abonnementje, en je kun via de webconfiguration al een heleboel zelf testen. Probeer daar eens te kijken, misschien biedt dat een heldere verklaring !

BTW:

The new ZyXEL Prestige 650H/650HW series is an ideal solution for SOHO users who require super-fast Internet access, or LAN-to-
LAN connections over existing copper wires. The Prestige 650H/650HW series, an ADSL-based router with an integrated 4-port
10/100 Mbps switch, provides maximum speeds of up to 8Mbps for up to 4 computers without the extra cost of a hub or switch. (bron: zyxel product sheet)

Dus de router kan de snelheid wel aan !!

[ Voor 58% gewijzigd door jee-weetje op 27-12-2004 17:04 ]

Jan-Willem

Pagina: 1