Toon posts:

SGI Altix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de beschikking over een SGI Altix, met 11 Itanium2 64's, en 24GB totaal geheugen (ik geef deze spec's om mijn probleem te verduidelijken). Ik wil daar een eigen programma op laten lopen, dat niet parallel loopt. Mijn programma crash echter als het een grote array (van 300MB) wil aanmaken (het neemt op dat moment zo'n 4,5 GB aan ram in beslag). Kan ik deze limiet op 1 of andere manier doorbreken??

mvg,

McBain

Verwijderd

Bedoel je met 'eigen programma' een programma wat je zelf hebt geschreven (bvb in C/C++), want daar ga ik even van uit? Ben je zeker dat het crasht tijdens het alloceren van die grote array en niet omdat je vlak daarna iets verkeerd doet?

Als ik het juist heb draaien die Altix doosjes Linux, niet? Als je niet zeker bent dat je programma crasht vanwege een limiet in geheugen kun je 't even proberen debuggen (gdb) of kijken of je geen core dump hebt die je even door gdb kunt halen.

Als je zeker weet dat er een limiet op geheugengebruik is, kun je eventueel eens kijken naar 'ulimit' (als dat op jouw systeem aanwezig is tenminste want niet alle shells ondersteunen ulimit directives). Hier is dat even 'man bash' doen en dan naar SHELL BUILTIN COMMANDS voor meer info. Je kan ook es nakijken of files zoals ~/.bashrc (of analoog voor jouw shell) niets bevatten als 'ulimit -m <waarde>' of 'ulimit -v <waarde>'.

Geen idee of je hier veel zult aan hebben, maar ik vond het beter dan zwijgen :P