[MySql + Linux] prog dat ERD schema's kan maken *

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik heb een paar databases gemaakt en nu vroeg ik me af of er een progje bestaat dat een ERD kan maken van een db in MySql ? Ik weet dat mysql geen relaties bijhoud maar het zou vb al handig zijn moest die gewoon die elementen aanmaken en dat ik dan zelf de relaties onderling kan tekenen.
Het is namelijk zo dat de db nogal groot word en er in de loop van de ontwikkeling nog tabellen bijkomen ( andere modules die bijgeprogrammeerd worden ). Daarom zou het misch handig zijn moest er zo'n tooltje bestaan.

Ik heb op google en freshmeat al eens gezocht maar nog niet zo veel goeds gevonden. Ik heb dbWrench al eens geprobeerd maar die kan precies geen verbinding maken met mijn db. Kent er iemand nog een progje voor linux die dit kan ?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik geloof dat DeZign for Databases daar wel geschikt voor is?
Dan moet je er wel dat importER script voor mysql bijhebben: zie
http://www.datraverse.com...cat=Datanamic%20Solutions

@ whoami: hij wil ze zelf tekenen :P

[ Voor 87% gewijzigd door WOmBaT op 26-12-2004 19:45 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 16:37
Hoe kan een programma nu die relaties gaan tekenen/bepalen, als er geen relaties in de DB gedefinieerd zijn ?

https://fgheysels.github.io/

• Ti_Uhl
Hoe kan een programma nu die relaties gaan tekenen/bepalen, als er geen relaties in de DB gedefinieerd zijn ?
daarom dat ik ook vroeg of er een programma was dat gewoon de elementen met zijn attributen kon overnemen van mysql

• Ti_Uhl
Ik geloof dat DeZign for Databases daar wel geschikt voor is?
Dat is een windows app ? Kent er niemand een waardig equivalent voor linux ?

edit:

sorry voor de dubbel post :s
Kan een modje dit aanpassen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Ti_Uhl op 26-12-2004 19:46 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 16:37
Ti_Uhl schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:44:
[...]

daarom dat ik ook vroeg of er een programma was dat gewoon de elementen met zijn attributen kon overnemen van mysql
Maar dan nog heb je geen ERD, want je zal de 'relaties' tussen die tabellen niet visueel kunnen weergeven.

https://fgheysels.github.io/

• Ti_Uhl
Maar dan nog heb je geen ERD, want je zal de 'relaties' tussen die tabellen niet visueel kunnen weergeven.
Maar als dat software pakket mij dan de mogelijkheid kan bieden om de relaties handmatig toe te voegen heb ik wel een erd :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

je kan phpmysql sinds een paar maanden ook met relaties laten werken. Je moet dan wel per tabel aangeven wat voor relaties er zijn natuurlijk, maar het is een begin...

@TS: waarom laat je phpmysql niet een lijst met tabeleigenschappen te voorschijn toveren, waarna je ze in DIA invoert? Er zijn evt. ook query's die dat laten zien (Show table en consorten). Of je moet een programma'tje willen schrijven die er wat mee kan, want volgens mij is dat er nog niet in linux.
Daarnaast kan je in elk modelleerprogramma toch wel .sql bestanden inlezen? phpmyadmin exporteert zo de tabelstructuur, no problem. alleen nog wat lijntjes tekenen...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 17:21

markvt

Peppi Cola

dbdesigner is nog gratis proggie ook.

www.fabforce.net/dbdesigner4/

[ Voor 98% gewijzigd door markvt op 26-12-2004 21:32 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Ti_Uhl schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:51:
[...]

Maar als dat software pakket mij dan de mogelijkheid kan bieden om de relaties handmatig toe te voegen heb ik wel een erd :)
Onder Linux kan het iniedergeval sinds kort met Eclipse en de J2EE uitbreiding MyEclipse via de tool DB Explorer. DB explorer is een closed source versie van JfaceDbc, volgens mij kon die ook al het een en het ander aan reverse engineeren van DBs. De laatste opensource versie van JFaceDbc kun je gratis downloaden. Er is ook een commercieele versie van. (de versie van MyEclipse is eigenlijk illegaal closed source).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Ti_Uhl
Ben nu die DBdesigner eens aan het proberen.

Ik zal die JFaceDbc ook eens uitproberen

iig al bedankt :)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Ti_Uhl schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:20:
Ben nu die DBdesigner eens aan het proberen.

Ik zal die JFaceDbc ook eens uitproberen

iig al bedankt :)
Om het nog iets ingewikkelder te maken: JfaceDbc, de laatste open source versie, draait alleen op Eclipse 2.x. Er is kort een fork geweest die net lang genoeg geleeft heeft om een patch toe te voegen zodat het op Eclipse 3 draait (de huidige versie). De fork heete SQL Explorer, en is nog steeds te downloaden via http://www.eclipse-plugin...plugin_details.jsp?id=613.

Makkelijker is om meteen MyEclipse te downloaden. Die kun je 30 dagen gebruiken. Zij hebben jFaceDbc wat uitgebreid. JFacdeDbc was LGL, maar tot dusver willen de makers van MyEclipse helaas de source niet vrijgeven van hun aanpassingen. Als je echter met 30 dagen en closed source kunt leven zou ik zeker MyEclipse aanraden. Zie www.myeclipseide.com .

Vergeet ook niet Eclipse zelf te downloaden. Wees daar niet bang voor als PHPer ;) Het is vooral bekend om zijn Java IDE, maar Eclipse zelf is een soort host voor honderden programmeer tools die absoluut niet Java related hoeven te zijn. Zie www.eclipse.org .

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Er wordt meer gezocht naar een standaard programma dan dat er concreet een programmeerprobleem is :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1