Toon posts:

Problemen dvd-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NEC 3500 gekocht. Ik wil een backupje maken van een oude dvd van me. Nu heb ik een image gemaakt met DVD Decrypter en deze gebrand met DVDShink.

Dit is me nu al 3x vastgelopen.

Ik heb de spullen als volgt aangesloten.

Maxtor 200 GB Sata (1)
Primary master: Dvd brander (NEC 3500)
Sec. master: Asus Dvd speler
Sec. Slave: Lite-on 52X cd brander

Wat doe ik fout of heb ik iets fout aangesloten?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Met het aansluiten is naar mijn mening niks fout. Als je een cd brand op de lite-on loopt hij dan ook vast..??

Verwijderd

Topicstarter
Janus2700 schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:34:
Met het aansluiten is naar mijn mening niks fout. Als je een cd brand op de lite-on loopt hij dan ook vast..??
Nog niet geprobeert. Ik ga even een cd'tje branden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:56

Thandor

SilverStreak

Vastgelopen is een crash neem ik aan.

Wat zijn verder de specs :?
Misschien dat de PC zelf al niet stabiel werkt. Je zou dus kunnen proberen om hem onder te klokken om het systeem minder zwaar te maken.

Als de PC onstabiel is bij zware belasting kan het liggen aan :
• De voeding die niet sterk genoeg is
• Aan een slecht geconfigureerde PC die de instellingen niet op default heeft staan
• Slechte koeling van de gebruikte onderdelen
• At last but not least, slechte onderdelen

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:37:

Misschien dat de PC zelf al niet stabiel werkt. Je zou dus kunnen proberen om hem onder te klokken om het systeem minder zwaar te maken.

• Aan een slecht geconfigureerde PC die de instellingen niet op default heeft staan
P 4 2.6 gh (niet overclockt)
1 gig geheugen (consair) 2x 512 400 mhz
Asus P4P800 mobo
9600 ati
350 watt voedig
win XP SP1
Nero is ook aanwezig (werkt ook niet met dvd)

Verwijderd

Topicstarter
cd branden werkt met me cd brander en dvd brander perfect.

Nu bezig met andere software

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook hierbij loopt hij vast. krijg de melding meestal rond de 60% hij geeft aan dat de dvd vuil zou zijn. Dit is zeker niet het geval.

Zijn mijn aansluitingen dan toch niet juist?

Als ik de eigenschappen van de originele dvd opvraag geeft hij aan dat deze 4.2 gb is. Images maken en branden werkt niet, 1 op 1 werkt ook niet.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:02

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

gebruik eens een andere firmware in je brander. Ik heb die brander ook en nog nooit de originele firmware gebruikt. Ik heb nu die van Liggy Dee en die werkt perfect. klik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net versie 227 gedowned (originele firmware) is een bin file.

Zie dat ik firmware 2.16 draaide

Ding werkt nog niet. Ik ga terug naar de winkel. Denk eraan om toch een ander merk brander te halen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 18:48 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je toch gaat updaten, neem dan de nieuwste firmware (2.18) en niet een oudere (het gaat om het laatste cijfer).
Verder ben je wel erg snel met denken dat het probleem aan je brander ligt. Als dat zo is, zou ik hem omruilen, want het is nog altijd een van de beste 2 modellen die nu op de markt zijn (naast Benq/Philips 1620).
Maar heb je al aan de mogelijkheid gedacht dat je media niet goed zijn? Dat is meestal het geval als de NEC 3500 niet goed brandt.
Verder bestaat er nog een kleine kans dat er een NForce driver in de weg zit, maar daar meld je niks over. En ik neem aan dat je UDMA hebt gecontroleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee 3 verschillende instellingen als master/slave. 4 soorten software, en het nakijken op een andere Nec 3500 brander met de zelfde dvd's (princo) en updaten firmware heb ik het gehad. Normaal geeft zo'n brandertje nooit echt problemen.

Verwijderd

en heb je al andere dvd's gebruikt? Er loopt ergens op got een mediacompatibiliteit topic rond, over de nec 3500, kijk daar anders eens in...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:34:
Ook hierbij loopt hij vast. krijg de melding meestal rond de 60% hij geeft aan dat de dvd vuil zou zijn. Dit is zeker niet het geval.

Zijn mijn aansluitingen dan toch niet juist?

Als ik de eigenschappen van de originele dvd opvraag geeft hij aan dat deze 4.2 gb is. Images maken en branden werkt niet, 1 op 1 werkt ook niet.
Als nieuwe firmware geprobeerd? Andere DVDtjes?
Daarnaast moet de maximale grote wel 4.2GB zijn, als ie bij 60% zegt dat ie vol is, kan dat ook natuurlijk :) Dan zou hij er 7GB op willen zetten.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder heb gezegd: Ook andere firmware, dvd's er komt 4.2 gb op een schijfje van princo 4.7 gb cap.

4 soorten software waaronder nero, dvdschrink record now!

Hij brand wel cd's geen dvd's

Verwijderd

Staat je DMA aan? Bios mobo mss? Chipset drivers?
Kijk je lijnen van je voeding eens na op onregelmatigheden.
Mss dvd-speler en cd-brander even uittrekken en opnieuw proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:14 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
check die media compatibiliteit nou... niet voor niks dat er al een paar mensen in dit topic dat roepen.

was ook het eerste waar ik aan dacht: die nec dingen zijn erg goed, maar ook erg picky wat betreft media...

(daarom werd mij een lite-on 1633s aangeraden.. nagoe.. maar dat is weer off-topic)

ow en media compatibiliteit houdt niet in "merk princo" maar meer "merk princo met dit type media komende van de ricoh fabriek" oid... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door cavey op 03-01-2005 00:22 ]

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Vooral dit vind ik raar:
Nero is ook aanwezig (werkt ook niet met dvd)
Is die verse van nero zo oud? Normaal kan nero ook perfect dvd's branden.
Probeer anders een om je nero te herinstalleren en/of indien mogelijk een recentere versie.

DVDshrink kan ook een DVD comprimeren (dus bijv van DualLayer 8 GB DVD comprimeren en branden op 4.5 GB SingleLayer DVD)
Die oude DVD van je, is dat een singlelayer of een duallayer?
1/ Indien duallayer => Dit betekent dat DVDshrink zal moeten comprimeren. Blijft hij hangen tijdens het comprimeren of tijdens het branden?
2/ Indien singlelayer => Probeer of je nero of ander programma aan de praat krijgt en probeer dan de image van dvd-decrypter te branden ermee.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:30

mickjuh

Good news everyone!

Thandor schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:37:

Ik heb met mijn DVD Brander dat hij onder het branden echt alle snelheid van de PC trekt. Is dit ook normaal? Dat alles zo ontzettend traag is dat het surfen nog maar "net" gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Staat een nieuwe nero op.Nero die draait is 6.3.1.6 Hij brand daarmee alleen cd's. Hij geeft alleen problemen met het branden van bij een iso. De iso is gemaakt met Record now deluxe en is af te spelen met Daemon tools.

Schijfjes van Platinum heb ik ook al geprobeerd. Hij blijft weigeren. Deze schijfjes werken bij een maat van met perfect met deze brander net als de princo's.

Heb alles al los gehad, Kabels opnieuw bekeken en zelfs op andere kabels gegooit.

Verwijderd

Topicstarter
Met nieuwe Nero en clonedvd werkt hij eindelijk!

Toch bedankt voor alle repleys. _/-\o_

Dichtgooien!
Pagina: 1