Toon posts:

Maxtor HD laten doorbranden

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 80G schijf van Maxtor.
Na t plaatsen van mn nieuwe (grotere) schijf wilde ik dus ff alle gegevens overpompen, en daarbij ben ik niet zo zorgvuldig geweest,..
Heb de schijf aangesloten, en zomaar op een open kast gelegd(dom).
Zet de pc aan en zie rook onder de 80G vandaan komen SCHRIK!

Waat is er nu gebeurd: een chipje op t mobo van mn schijf heeft dus contact gemaakt met de kast.
Laten we zeggen dus dat t plaatje helemaal kapot is want de schijf geeft geen kik meer.

Nu vraag ik jullie om n advies: schijf lekker wegdonderen? of moet ik op zoek gaan naar dezelfde schijf (met rotte binnenkant) om t plaatje over te zetten en mn eigen schijf te redden?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18
Lekker weggooien of ritueel verbranden. De kans dat je dit repareert is net geen 0.0001%. Tenzij je natuurlijk precies dezelfde print hebt, maar die kans is nihil.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:20

Duinkonijn

Huh?

als je dezelfde schijf met liefst dezelfde build kan vinden zou dat de oplossing zijn...

v&a is misschien iets wat je kan proberen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

Aan een werkende printplaat komen is nog niet zo makkelijk. Op Ebay worden wel schijven aangeboden, maar die hebben meestal al een printplaat dat niet lekker meer werkt.

Je moet de schijf gewoon in de kast leggen, en hopen dat je ooit nog een werkend printplaat van hetzeflde type tegenkomt. Als je de schijf weggooit zul je net zien dat je volgende week een printplaat tegenkomt :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk geval gehad met een 160GB. Ik heb toen een nieuwe bij de winkel gehaald, de print overgezet, en daarna mn data terug gehaald. Bleek dat er meer stuk was dan alleen de print :(. Maar meesten weten te redden. Ik kon de schijf echter niet meer terugbrengen naar de winkel (na het printje weer terug te hebben gezet natuurlijk), want de verpakking was ontzegeld. Wel heb ik die andere schijf RMA gestuurd en toen een 250 ervoor terug gehad :).

Voor het verwisselen van die print kan ik nog wel instructies geven. Ik had namelijk gewoon maxtor geemailed, die hadden me exact uitgelegd hoe dat moest en waar ik op moest letten. Geen slechte service :)

Ben wel van mening dat Maxtor brakke schijven maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je verder nog contact gehad over reparaties door Maxtor?
Ben wel beniewd welke kosten er aan vast hangen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:51:
Heb je verder nog contact gehad over reparaties door Maxtor?
Ben wel beniewd welke kosten er aan vast hangen
Je enige optie zijn speciale bedrijven die aan datarecovery doen. Dit kost enorm duur. En als je alleen de reparatie wil betalen denk ik dat het onmogelijk minder kan zijn dan een nieuwe schijf. Als je verzendkosten, nieuwe print en arbeidsloon gaat rekenen zie ik niet hoe je onder de 80 euro komt. Verzendkosten zijn al iets van 20 euro.

Ik zou hem gewoon RMA sturen. Met beetje mazzel krijg je gewoon een nieuwe

Verwijderd

Topicstarter
RMA= garantie?
garantie is geldig tot jan 2005, maar als ik em voor die tijd laat stempelen moet er in principe niks aan de hand zijn.
ik probeer t gewoon uit:)

Verwijderd

Topicstarter
Hm bad luck:
Serial Number Drive Type TLA Number What is this? Status/Message Expiration

D407JNAE ATA 4D080H4240311 Out of warranty 12/25/2004

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RMA is bedoeld voor fabrieksfouten, en geen foutjes zoals deze (gebruikersfouten). In dit geval kan je het best gewoon een nieuwe disk kopen, pogingen tot RMA valt gewoon onder fraude. Tenzij je èrg handig bent, zowel met je handen, als met het zoeken van hardware, acht ik de kans klein dat je je data nog terug zal zien (of je moet een grote zak geld hebben...).

Verwijderd

Aikeleer schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:18:
RMA is bedoeld voor fabrieksfouten, en geen foutjes zoals deze (gebruikersfouten). In dit geval kan je het best gewoon een nieuwe disk kopen, pogingen tot RMA valt gewoon onder fraude. Tenzij je èrg handig bent, zowel met je handen, als met het zoeken van hardware, acht ik de kans klein dat je je data nog terug zal zien (of je moet een grote zak geld hebben...).
Volgens mij valt dit niet onder fraude omdat ze zelf stellen dat je geen garantie hebt onder een aantal voorwaarden. En als hun dan bepalen dat jouw geval niet onder die voorwaarden valt is het toch geen probleem? Hoe moet een leek nu weten wanneer bv een schijf te hard is gevallen? Van 1cm? van 5cm?

Maargoed, in dit geval is het niet van toepassing. Bad luck :(. Als je de print nog wil proberen te vervangen: volgens mij maakt het niet uit van welke schijfgrootte je de print neemt, als het maar wel dezelfde serie is. Mail Maxtor anders gewoon even, die hebben mij uitgebreid antwoord gegeven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Daarin staat meer dan genoeg info. Ook over het vervangen van printplaten en meer advanced dingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.