Na een crash ben ik XP prof aan het installeren, op het moment dat ik de drivers van het mobo installeer en herstart, dan krijg ik het XP logo met het welbekende blauwe balkje en dat balkje blijft lopen, oneindig. Hij komt niet meer in XP. Ik installeer de drivers vanaf de originele cd-rom van het moederbord.
Er zijn verder nog twee erg vreemde dingen,
1 als ik xp installeer en ik wil SATA raid drivers installeren via de bijgeleverde diskette dan lukt dit niet. De pc vraagt om de diskette, laadt de drivers, maar vervolgens krijg ik een zwart scherm op het moment dat ie eigenlijk die license overeenkomt moet geven.
2 als ik xp installeer op een IDE schijf (en de drivers van het moederbord nog niet) dan ziet XP geen LAN-adapter, installeer ik alleen de lanadpter dan kan ik wel booten, maar de pc ziet nog steeds geen lan-adapter.
Ik heb XP vandaag al 6 keer opnieuw geïnstalleerd, ik heb geen flauw idee wat het probleem is (misschien kapot mobo?) geheugen is getest en OK volgens memtest.
Belangrijkste harde waren (op het moment van installatie)
DFI lanparty UT Nforce3 250
AMD 64 3400+ s754
GSKILL PC4400 2*512
X800XT-PE
IDE HD 20 gig (bedoeld als opstartdisk)
SATA HD 2*80gig Maxtor
Audigy 2 ZS
DVD-ROM
DVD-RW
Er zijn verder nog twee erg vreemde dingen,
1 als ik xp installeer en ik wil SATA raid drivers installeren via de bijgeleverde diskette dan lukt dit niet. De pc vraagt om de diskette, laadt de drivers, maar vervolgens krijg ik een zwart scherm op het moment dat ie eigenlijk die license overeenkomt moet geven.
2 als ik xp installeer op een IDE schijf (en de drivers van het moederbord nog niet) dan ziet XP geen LAN-adapter, installeer ik alleen de lanadpter dan kan ik wel booten, maar de pc ziet nog steeds geen lan-adapter.
Ik heb XP vandaag al 6 keer opnieuw geïnstalleerd, ik heb geen flauw idee wat het probleem is (misschien kapot mobo?) geheugen is getest en OK volgens memtest.
Belangrijkste harde waren (op het moment van installatie)
DFI lanparty UT Nforce3 250
AMD 64 3400+ s754
GSKILL PC4400 2*512
X800XT-PE
IDE HD 20 gig (bedoeld als opstartdisk)
SATA HD 2*80gig Maxtor
Audigy 2 ZS
DVD-ROM
DVD-RW
www.tweakers.net/gallery/107938/sys