Toon posts:

Line-in stuk ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na menig tijdje speuren zonder resultaat, toch maar even een threadje openen..

Ik heb problemen met mijn geluidskaart en dan wel alleen de line-in. Als ik aan t draaien ben en ik wil een setje opnemen (mixer monitor --> line-in PC) hoe hard ik ook uitstuur, er komt niks binnen. In wavelab krijg ik t geluid niet hoger dan -60db ofzo als ik op t hardst uitstuur, en in andere rec programmas (waaronder windows geluidsrecorder) komt zelfs helemaal nix binnen.

Het vreemde is ook nog dat t alleen mn line-in is die aan t kutten is. voor de rest werkt alles, line-out, mic etc etc)
Kan het misschien te maken hebben dat mn pc niet geaard is oid??
Het is mn 2e geluidskaart al, want mijn onboard kaartje had t ook al begeven, echter toen klonk line-out ook bagger, dus je kon duidelijk merken dat die kaart fucked was. Nu ondervind ik dus alleen problemen met mn line-in.

Het gaat trouwens om een soundblaster live! 5.1
Iemand die mij kan helpen met dit vaaaage raadsel ? _/-\o_

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Aarde kan nooit zo'n grote rol spelen dat ie je line in verneukt. Lijkt me ver gezocht. Zit er btw bij die geluidskaart van jou geen setting dat je line-in poort ook voor een andere functie kan worden gebruikt (bijv. centrespeaker bij een 5.1 setup) ? Weet je zeker dat je bij volumeeigenschappen/opname de line-in niet gemute hebt of het schuifje dicht hebt staan ? Zet je oude onboard chip trouwens in de bios op disable dan voorkom je gezeik met drivers/settings onderling. Mocht je dit nog niet gedaan hebben natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door under-world op 26-12-2004 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel in de windows mixer als de mixer van mn kaart de mute allemaal uit staan en volume vol open...Heb idd mn onboard geluidskaart op disable staan in mn bios. voor die 5.1 setting zou ik even moeten kijken, maar ik weet haast wel zeker dt dit ook niet het geval is... heb zeker alles 10x na gelopen. Kaart in een ander PCI slot gedouwd, ook zonder resultaat.....

Er zou toch een reden voor moeten zijn dat dit nu al de 2e geluidskaart is die er mee kapt...

Verwijderd

weet je zeker dat je een line out van je mixer gebruikt en geen koptelefoon uitgang oid? die willen dat soort dingen nog wel eens opblazen.

oftwel, begin bij de basis = stuur je wel een goed signaal naar je pc?

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik zeker. heb een dateq xtc.. zit een monitor en een gewone uitgang op... beide geprobeerd, zelfde probleem.....

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Als ik je verhaal lees lijkt het er toch op dat je de line ingang hebt opgeblazen door een te sterk signaal erdoorheen te sturen. hoeveel dB stuurt die monitor van je uit?
Ook niet per ongeluk de mic-in die je gebruikt?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 08:16
ik herken jouw problemen, ik heb ook een soundblaster live! 5.1 (platinium edition).

bij deze editie zit er een heel 5 1/4 live drive bij, met allemaal extra in en uitgangen, ook een 2de line in, soms doet ie het wel, soms niet, ik heb een keer windows opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het weer.

misschien heeft het met drivers te maken, haal je kaart er eens uit, alle drivers eraf kaart er weer in en nieuwste driverd downloaden en installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door vriesdude op 26-12-2004 18:49 ]

/dev/null

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Uit een ander topic van een ander forum http://forum.tweakzone.nl/topic/32878 heb ik een soortgelijk probleem opgespoord. Probeer eens deze driver http://uk.europe.creative...9+Value&OSName=Windows+XP
edit:
klik agree om dl te starten

[ Voor 9% gewijzigd door under-world op 26-12-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:50:
Uit een ander topic van een ander forum http://forum.tweakzone.nl/topic/32878 heb ik een soortgelijk probleem opgespoord. Probeer eens deze driver http://uk.europe.creative...9+Value&OSName=Windows+XP
edit:
klik agree om dl te starten
Denk dat andere drivers proberen weinig uithaald.. .hij heeft het altijd gedaan met de huidige drivers..

Ik gebruik echt de line-in, dus niet mic oid....

Verwijderd

Topicstarter
klein kikje....

niemand een id verder wat er mis kan zijn ?

Verwijderd

Heej,

hier hetzelfde probleem... heb laatst me pc helemaal opnieuw geinstalleerd. in t begin deedtie t, maar na een paar dagen zomaar niet meer. Ik heb t vermoeden dat een stukkie software (weet niet welke t zou kunnen zijn) de boel dichttimmert. Dit gebeurde voor de complete make-over ook al es. Toen d8 ik nog dattie ook geploft was, en had n nieuwe (goedkope) kaart gehaald, maar die hield t dus nog geen week vol:S.
Ik ga nu ff die drivers tryen, en anders is er toch echt n programma dat de zooi dichtgooid...

PS.Die line-in is vaak inderdaad ook in te stellen als subwoofer out, maar daar stondtie hier dus ook absoluut niet op...

Grtz, Rob

Verwijderd

Owja, de mijne is n 'gewone' SB Live!, zonder drive of wat ook:P.

Verwijderd

Ik heb 't ook voorgehad met m'n grafische kaart, daar viel iedere keer weer een paar dagen na de installatie van Windows de direct3D functie weg...
Daardoor dikwijls windows opnieuw geïnstalleerd. Nieuwe drivers werkten ook niet.
Dan XP SP1 geïnstalleerd, zaten nieuwe drivers van microsoft bij, dat werkte onmiddellijk.
Dus mss eens kijken of er geen drivers te vinden zijn bij Microsoft?

Verwijderd

nada... nakkes... nix... :S

iemand zelf een stukkie software gevonden?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

voor een sblive kun je altijd kijken naar http://kxproject.lugosoft.com/
heel erg goeie drivers :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
under-world schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:46:
Aarde kan nooit zo'n grote rol spelen dat ie je line in verneukt. Lijkt me ver gezocht.
Toch is dat niet zo onwaarschijnlijk hoor. Als je je PC niet geaard hebt staat er in de meeste gevallen 110V (capacitief gekoppeld) op de kast en alle metalen delen, ook op de massa aansluiting van de audio in- en uitgangen.

Als je dan iets aansluit heb je kans dat die 110V op de line-in zet. En daar kan ie misschien wel niet zo heel goed tegen.

Nooit gemerkt dat je heel kort een vreselijke dikke brom hoort bij het insteken van een cinch plug in een versterker?
Pagina: 1