Toon posts:

Router mikt internet er om de zoveel tijd af...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben kwaad want het gaat totaal niet lekker meer met m'n router.

De opstelling is thuis als volgt:
We hebben @Home kabelinternet, wat binnenkomt op een Motorola modem en direct onze router ingaat. Die router hebben we al best lang en heeft altijd goed gewerkt... Op de router is middels een UTP kabel 1 PC aangesloten. Verder hebben er via WiFi nog een PC en een laptop verbinding met de router. Alle PC's draaien op Windows XP.

Sinds een paar dagen verliezen alle 3 de computers om de zoveel minuten verbinding met internet (ze verliezen niet de verbinding met de router...). Dit gebeurd op alle 3 de computers tegelijkertijd.

Ik mag dus aannemen dat het probleem bij de router ligt. De router krijgt een IP toegewezen door DHCP. Of het zo is weet ik niet, maar het lijkt er dus op dat de router om de zoveel tijd een nieuw IP aan gaat vragen, of in ieder geval de verbinding met @Home internet kort verliest.

Ik kan me echt niet bedenken wat ikzelf nu fout heb gedaan zodat dit probleem steeds verschijnt... Ik heb niet zitten rommelen in de instellingen van de router. Het enige wat ik laatst heb gedaan is een format en reinstall van de ene PC die verbinding heeft via WiFi, maar daar ligt het niet aan lijkt me...

Iemand die dit bekend voorkomt? Een firmware update is trouwens geen optie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Het lijkt mij verstandig om eens te kijken of de router het probleem wel is.
oftewel hang pc 1 direct aan het modem en kijk eens of het probleem dan ook voorkomt.
Zonee, dan weet je het zo'n beetje wel zeker dat de router het probleem is.

Verwijderd

al die draadlose verbinding werken voor geen moer, nog veel te veel probleemen.
lees het bijna iedere dag hier. reboot je router eens naar de fabriek instelingen, wie weet help dat.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Handig om merk en type router te vermelden?

Check anders mijn bevindigen.

[ Voor 56% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2004 17:40 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:35:
lees het bijna iedere dag hier. reboot je router eens naar de fabriek instelingen, wie weet help dat.
Ik denk dat dat meer gebruiker-afhankelijk is hoor. Ik ken meer mensen waar het wel werkt , dan mensen waar het niet fatsoenlijk werkt..

@TS merk en type router?

Raku

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij hebben ook een router met draadloos (en ja het werkt WEL perfect) maar bij ons vliegt het internet er ook vaak uit (wat bleek het te zijn: een te lange verlengkabel gebruikt tot aan de router |:( lees 15 meter )
edit
Verkeerd gelezen sry het is dus pas sinds kort B) lezen is ook een kunst

[ Voor 16% gewijzigd door Sjoerd op 26-12-2004 17:39 . Reden: ik kan niet lezen ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:35:
De fout zit 'm niet in de draadloze verbindingen. Als het internet er namelijk even afgaat gebeurd dat ook tegelijkertijd bij de PC die via een kabel aan de router hangt.

Apart detail: Als ik de verbindingstatus bekijk staat er gerust 'Duration: 02:15' ofzoiets. Hij geeft dus aan dat er al 2 uur en een kwartier lang verbinding is, terwijl in die tijd de internetverbinding minstens 10 keer is weggevallen.

Oh ja... niet gelijk gaan schelden en roepen, maar de router is een Trust Speedshare. :) Prima ding, heeft altijd gewerkt, dus...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

is de tijd waarna internet uitvalt altijd gelijk?

valt alleen het internet weg? of ook het netwerk?

ik had het met WPA beveiliging dat hij elk uur ofzo standaard een nieuwe key aanmaakte, dus elk uur een disconnect.

Verwijderd

Topicstarter
Tozzman schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:45:
is de tijd waarna internet uitvalt altijd gelijk?

valt alleen het internet weg? of ook het netwerk?

ik had het met WPA beveiliging dat hij elk uur ofzo standaard een nieuwe key aanmaakte, dus elk uur een disconnect.
De tijd is niet altijd gelijk. Althans... het lijken halve uren, maar vlak na zo'n half uur valt ie een paar keer kort achter elkaar weg.

Alleen het internet valt weg, het netwerk blijft wel bestaan.

Ik heb iedere vorm van netwerkbeveiliging (zoals WEP, MAC, etc.) uitgeschakeld en dat helpt niets.

• Raku

Raku

Mental Aid

Probeer als test eens je instellingen op static te zetten ipv dhcp. Dan kun je iig uitsluiten dat het aan de dhcp van @home ligt :)

En wat is je merk/type router nou dan? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 26-12-2004 17:52 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:51:
Probeer als test eens je instellingen op static te zetten ipv dhcp. Dan kun je iig uitsluiten dat het aan de dhcp van @home ligt :)

En wat is je merk/type router nou dan? :P
Merk en type zie twee posts hier boven. :P

Ik ben er nu trouwens vrijwel zeker van dat het om het half uur gebeurd. Kan het iets te maken hebben met het vol lopen van een 'NAT table', wat dat dan ook mag zijn...?

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:55:
[...]

Merk en type zie twee posts hier boven. :P

Ik ben er nu trouwens vrijwel zeker van dat het om het half uur gebeurd. Kan het iets te maken hebben met het vol lopen van een 'NAT table', wat dat dan ook mag zijn...?
Nou , als het altijd gewerkt heeft kijk ik altijd eerst naar mijn ISP (ook @home , dus daar ligt het 9/10 keer aan) en pleur ik mijn settings op static om te kijken of ie het dan wel doet :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:00:
[...]

Nou , als het altijd gewerkt heeft kijk ik altijd eerst naar mijn ISP (ook @home , dus daar ligt het 9/10 keer aan) en pleur ik mijn settings op static om te kijken of ie het dan wel doet :)
Ik bedacht me net iets... Ik heb eMule sinds die her-installatie er ook weer op staan en het Max. Connection aantal heb ik hoger staan dan dat ik normaal altijd had... Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Ik hoop het! :o

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:04:
[...]

Ik bedacht me net iets... Ik heb eMule sinds die her-installatie er ook weer op staan en het Max. Connection aantal heb ik hoger staan dan dat ik normaal altijd had... Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Ik hoop het! :o
Als je een router hebt die dat niet aankan klopt dat inderdaad. Ik zal even kijken wat je max connections moeten zijn :)

http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#15

255 dus eens proberen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Raku op 26-12-2004 18:09 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje.

Ik ben er nu definitief achter dat eMule (en andere p2p apps zoals LimeWire) de oorzaak zijn van het wegvallen van de internetverbinding op de router.

Ik heb 1 pc met p2p spul erop, maar ik dacht, ik zal eMule eens op een andere pc zetten (die ook draadloze verbinding heeft met de router), om te testen of het in dat geval ook wegvallen van verbinding zou veroorzaken na een bepaalde tijd. Maar het vreemde was... dat gebeurde niet, dus daar werkte het wel goed. Ik heb de instellingen van eMule exact hetzelfde gezet als op de pc waar het normaal op draait en uitval van internet veroorzaakt...

Ik denk nu dus dat ik het probleem moet zoeken bij de netwerkadapter van de betreffende pc. Het is een Sitecom USB adapter (wireless). Is er misschien ergens een bepaalde instelling die ik kan veranderen, of wat kan in godsnaam het probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? ;(

Verwijderd

ik heb het ook maar bij mij komt het dat mijn router elke 2 uur een nieuw ip aanvraagt waardoor i-net altijd ff uitvalt

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:30:
ik heb het ook maar bij mij komt het dat mijn router elke 2 uur een nieuw ip aanvraagt waardoor i-net altijd ff uitvalt
Dan heeft je router na 1 uur al geprobeerd om het ipadres te verlengen, en een minuut of 40 later nog eens.

Dan is waarschijnlijk de dhcp server van je provider brak (@home ?) of de implementatie van dhcp op je router niet lekker (firmware update ?)

@TS:

P2P maakt heel erg veel verbindingen. De zwakkere routers raken hiervan helemaal van het padje. Maar als je het aantal connecties kunt beperken, dan zou je idd geholpen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door aZuL2001 op 27-12-2004 21:37 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal connecties heb ik al beperk. Maar nogmaals... het vreemde is dat eMule geen wegvallende verbinding veroorzaakt als ik het draai op PC1 die wireless is aangesloten, terwijl eMule met dezelfde instellingen op PC2 (ook wireless) wel uitvallen van verbinding veroorzaakt... Er gebeurd dus iets in de datastroom van PC2 wat ervoor zorgt dat de router gek gaat doen...

Op PC2 heb ik trouwens pas geleden Windows XP Media Center Edition (incl. SP2) geinstalleerd... vanaf dat moment heb ik het huidige probleem... Bekende bug misschien?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ben je appels met peren aan het vergelijken ?

Ja die zijn anders. Zou zo maar kunnen dat die MCE zich heel anders gedraagt dan een normale XP. Heeft ook een heel ander doel dacht ik.

Je gaat ook niet op een NT4 wks klagen dat je server app erg traag werkt. Daar hadden ze destijds NT4 Srv voor :P

Abort, Retry, Quake ???

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:13

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:06:
Op PC2 heb ik trouwens pas geleden Windows XP Media Center Edition (incl. SP2) geinstalleerd... vanaf dat moment heb ik het huidige probleem... Bekende bug misschien?
Ik dacht dat er "niets was veranderd" ? |:(

Waarschijnlijk een probleem met MCE dus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:40:
[...]

Ik dacht dat er "niets was veranderd" ? |:(

Waarschijnlijk een probleem met MCE dus.
Lijkt me sterk... MCE is in mijn Windows XP niet meer dan een applicatie die je apart moet opstarten, het is gewoon een soort uitgebreide Windows Mediaplayer. :| Het lijkt me dus dat ik een vrijwel normale versie van Windows XP heb... maar ik kom er echt niet op wat er fout zit. ;(
Pagina: 1