Toon posts:

Laptops met 64-bit cpu's... Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop. Nu weet ik over het algemeen wel wat ik nodig heb en wat niet. Ik twijfel echter erg bij het kiezen van een cpu. Er zijn een aantal laptops met 64 bits AMD processoren:

- Acer Aspire 1511LMi, Acer Aspire 1513LMi (AMD64-3400), Acer Aspire 1522WLMi (AMD64-3000)
- Fujitsu-Siemens Amilo A-1630
- Asus L5826DF

Om er maar een paar te noemen. Over het algemeen zijn ze iets duurder maar niet veel. Enigste wat me niet bevalt is dat ik in sommige reviews lees dat die AMD 64 bits cpu's erg warm worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand al een van deze (of een andere) 64 bits laptop in gebruik? Ik heb namelijk geen zin in een laptop waar ik spek met ei op kan bakken! (wel handig met de aankomende carnaval trouwens!)

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Als het je vooral om de temp van de cpu gaat, kan ik je een Pentium M aanraden. Die presteren erg leuk, en worden niet warm. Maar in mijn desktop heb ik een Athlon 64, en die komt idle ook nauwelijks boven de dertig graden uit. Dat is dan natuurlijk in een kast met erg veel airflow en niet in een krappe notebook behuizing, maar ook dat is niet echt om je druk om te maken.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:31
Wat wil je ook, het zijn normale desktop cpu's die maximaal zo tussen de 60 en 90Watt verbruiken.
Nogal logisch dat ze warm worden ;)

De mobile versies verbruiken al minder stroom maar die kosten volgens mij dan ook weer wat meer.
Als je echt een goede laptop CPU wil moet je natuurlijk kijken naar een Intel Pentium M.
De huidige daarvan verbruiken maximaal 21Watt en de nieuwe versies die in 2005 uitkomen verbruiken als ik me niet vergis 27Watt maximaal.

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 26-12-2004 17:20 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat bv de Fujitsu-Siemens Amilo A-1630:
http://www.fujitsu-siemen...ts/notebooks/amilo_a.html

Daar zie ik het logo staan van een AMD64 mobile cpu. Gek genoeg lees ik nergens terug op internet dat het een mobile cpu betreft. Ook bij alle winkels staat er geen "mobile" vermeld. Dat vind ik een beetje vreemd. Andere laptops hebben dit ook niet in de specs staan. In welke zit nu een mobile versie en in welke niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

angerfist-yentl

vake bei te bange!

nou ik heb een amd athlon 64 btis 3000+ s 939 en die word stresed maar 36 graden en edle 29 graden

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07
Ik heb de Acer Ferrari, die heeft een 64 bits cpu, maar dat is nou niet echt het warmste gedeelte van de laptop. De HD gaat naar de 50 graden. CPU komt nooit boven de 40 (dan begint de fan te draaien :P)

Aan de buitenkant voel ik hem ook niet, misschien een klein warm plekje op het toetsenbord. Maar hij zit natuurlijk bijna altijd op 800 mhz te draaien, en dan gebruikte hij 20 watt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 22:40

pietje63

RTFM

Meestal zit er in een notebook een AMD 64 DTR (desktop replacement) en die zijn over het algemeen ook daarvoor bedoeld. Temp is dan ook tussen een mobile en desktop cpu in.

Heb zelf de acer aspire 1501 en ben er zeer tevreden over. Je kunt hem op schoot houden (behalve als je hem 10 uur stressed, maar dan is je batterij toch op)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kunnen jullie ook vertellen hoelang de batterij meegaat in een AMD64 notebook?

van de pentium-m heb ik gehoord 4-5 uur gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je naar de specs kijkt zie je dit:

System, processors, architecture AMD Athlon™64 / AMD Mobile Athlon™64 (Hammer): 3000+ up to 3700+ 1MB 2nd level cache / 64 Bit

de accuduur hangt dus af of er een mobile is gebruikt (de hammer core) of niet. wat het scheelt is weer een andere vraag...

zou het ook in peformance schelen als je een processor met dezelfde rating hebt maar mobile of niet?
Pagina: 1