[XP] zoekopdracht in register reset computer

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben al diverse FAQ's en websites afgestruind naar het antwoord op mijn probleem, maar ik kom er niet meer uit.

Als ik een search doe in mijn register dan crashed het hele systeem en start de computer opnieuw op. Het is net of er een harde reset plaatsvindt.
Het probleem iets specifieker: Als er vanaf het begin wordt gezocht gaat het eerst goed. Maar als het hele register doorzocht is en hij wil weer van voor af aan beginnen (of er wordt helemaal niets gevonden) dan boem, reset...

Ik weet niet vanaf welk moment dit probleem zich voor ging doen. Wellicht na installatie SP2?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Meteen maar de standaard vraag; heb je uit staan dat de computer reset bij een bluescreen? Misschien krijg je wel een fatale fout (BSOD dus) en reset je bak.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

ook wel handig om te weten. wat voor programma gebruik je om je register te cleanen?

• Bogey911
  • Niet online
DeMon: Dit stond idd weer ingeschakeld... Als ik weer zoek krijg ik nu een blauw scherm: ' registry_error' met een heel verhaal dat er iets fout ging etc...

Ik gebruik Tune Up utilities 2004.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Schrijf eventjes heel je foutmelding op - verder lijkt het er dan erg veel op dat je registry corrupt is, iets wat niet echt simpel op te lossen is :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bogey911 schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:57:
DeMon: Dit stond idd weer ingeschakeld... Als ik weer zoek krijg ik nu een blauw scherm: ' registry_error' met een heel verhaal dat er iets fout ging etc...

Ik gebruik Tune Up utilities 2004.
Ik zou eens kijken voor updates van dat Tune Up geval, het lijkt erop dat ie iets probeert te verwijderen wat Windows niet zo leuk vindt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Bogey911
  • Niet online
Ik heb een up to date tune up utilities 2004.
De foutmelding op blauw scherm:
-------------------------------------------------------------------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

REGISTRY_ERROR

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn.

Als de problemen zich blijven voordoen dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als voor het verwijderen of uitschakelen...............veilige modus....F8 drukken etc etc.

technische informatie(mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000051 (0x00000004, 0x00000001, 0xE154C6C8, 0X00000520)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met de systeembeheerder etc...

--------------------------------------------------------------------------------

Wellicht weet iemand nu in welke richting ik moet zoeken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google= 0x00000051] levert 3.480 hits. Waarvan de eerste tien ongeveer allemaal jouw probleem beschrijven.

Waar heb je zelf al op gezocht, en wat heb je daarbij gevonden? Tuneprogramma al eens gedeinstalleerd of in veilige modus gekeken of het werkt ?

we verwachten op GoT dat je zelf eerst uitgebreid vooronderzoek doet en de bevindingen hiervan uitgebreid post, met wat er fout ging. Het is zo voor ons erg moeilijk om hierin gericht te adviseren. Er zijn 1001 oplossingen en we weten niet welke niet werkten.

Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) hierover nog eens goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.