Probleem opgelost.
Er is wat rotzooi in de cpu socket gevallen na verwijderen cpu.
Met dank aan de Philips T300 1000Watt werd het systeem weer grondig gereinigd.
(Slordig geweest met Dremel)
Edit:
Toch nog een probleem erbij gekregen.
Als ik hem opstart blijft hij hangen tijdens het opstarten van windows xp. De voortgangsbalk staat opeens en het hele systeem reageert nergens meer op.
Xp opnieuw geinstalleerd en de eerste keer opstarten werkte hij wel, daarna blijft hij weer hangen tijdens opstarten. De eerste keer opstarten blijf hij in windows hangen.
Misschien heeft het te maken met te veel overgeklokt, dat heb ik namelijk gedaan voor ik de processor verwijderde.
Ik kan echter wel XP installeren op stock snelheid en op overgeklokt snelheid. Het snelheidsverschil is duidelijk te merken en ik verander alleen de fsb van 133/33 naar 150/30 en de vcore van 1,6 naar 1,75/1,8.
Het installatieprocess verloopt merkbaar sneller op deze instellingen, het opstarten blijft mislukken(ongeacht het overklokken)
Ik denk dat de nb kapot is, er zat een kleine heatsink op die zeker 60 graden werd.
Weet iemand een manier om dit te kunnen testen? Moet ik dan stuk voor stuk alle hardware uitsluiten?
Als iemand mij met zekerheid kan zeggen waar het aan ligt, en niet uit 'ik denk' maar wel ervaring dan hoor ik het graag.
[
Voor 75% gewijzigd door
Verwijderd op 27-12-2004 08:44
]