Toon posts:

[MB] A7V8X-X proc dood of mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn proc er ff uit gehaald om de lettercodes te checken en nou als ik hem opstart dan hoor ik 1 lange en 3 korte beepjes. Het is een Award Bios en heb opgezocht dat het betekent geen video.
Nou is mijn vraag wat er aan de hand kan zijn want ik heb in feite niks veranderd alleen maar eruit en erin.
AMD XP 2200+

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

da's meestal de errorbeep voor video.

Aunt bunny is coming to get me!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
iH8 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:40:
da's meestal de errorbeep voor video.
Duh... dat zegt de TS toch ook!

ff videokaart eruithalen.. gleuf schoonblazen en kaart ook en terugzetten.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Jimster schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:41:
[...]

idd gheh xcuse me... :o (nog gaar van 1ste kerstdag) maar daar moet ie 't idd zoeken.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:41:
[...]

Heb ik al geprobeerd, alleen als ik de clear-rom jumper op clear zet dan zijn de beepjes weg maar verder gebeurt er nog steeds niets.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

je CPU eruit halen..en kijken of er geen pinnetje schreef/dubbel zit..
Is mij ook ooit eens overkomen...zelfde probleem

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:50:
je CPU eruit halen..en kijken of er geen pinnetje schreef/dubbel zit..
Is mij ook ooit eens overkomen...zelfde probleem
Hij is nog 100% goed, niks aan te zien. Alleen als ik de proc uit de socket haal, en je tilt dat boompje omhoog dan voel ik halverwege een tik, alsof er iets geforceerd wordt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Da's vrij normaal bij die Asus bordjes, hoor/voel ik ook bij ons in de winkel, iedere keer dat ik zo'n bord gebruik. Heb je al wel geprobeerd, zoals al aangedragen, om je VGA kaart een keertje te verwijderen, het slot schoon te blazen, en het nog eens te proberen?!?

Verwijderd

als je bios zegt dat het aan je videokaart ligt en je pc start verder wel gewoon op. waarom ga je dan alsnog naar de processor kijken. waarom zou die het nu in een keer niet meer doen. je hebt de processor er toch niet eerder uitgehaald? wat is precies de aanleiding van dit probleem?
probeer anders een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Er is wat rotzooi in de cpu socket gevallen na verwijderen cpu.
Met dank aan de Philips T300 1000Watt werd het systeem weer grondig gereinigd.

(Slordig geweest met Dremel) :7

Edit:
Toch nog een probleem erbij gekregen.
Als ik hem opstart blijft hij hangen tijdens het opstarten van windows xp. De voortgangsbalk staat opeens en het hele systeem reageert nergens meer op.
Xp opnieuw geinstalleerd en de eerste keer opstarten werkte hij wel, daarna blijft hij weer hangen tijdens opstarten. De eerste keer opstarten blijf hij in windows hangen.
Misschien heeft het te maken met te veel overgeklokt, dat heb ik namelijk gedaan voor ik de processor verwijderde.
Ik kan echter wel XP installeren op stock snelheid en op overgeklokt snelheid. Het snelheidsverschil is duidelijk te merken en ik verander alleen de fsb van 133/33 naar 150/30 en de vcore van 1,6 naar 1,75/1,8.
Het installatieprocess verloopt merkbaar sneller op deze instellingen, het opstarten blijft mislukken(ongeacht het overklokken)
Ik denk dat de nb kapot is, er zat een kleine heatsink op die zeker 60 graden werd.
Weet iemand een manier om dit te kunnen testen? Moet ik dan stuk voor stuk alle hardware uitsluiten?
Als iemand mij met zekerheid kan zeggen waar het aan ligt, en niet uit 'ik denk' maar wel ervaring dan hoor ik het graag.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje. Het probleem staat hierboven.
Pagina: 1