Wat is nou het beste mobo voor mijn peperdure X800

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 12:46
Lo allemaal , ben er dus sinds kort achter gekomen dat mijn kt4av chipsetje niet samenwerkt met mn Asus X800 Pro, resultaat: idiote framedrops in cs source en vastlopers in half life 2
counter strike 1.6 @ 60 fps en nog meer van dat soort ongein.. nu zoek ik een AMD64 bordje .. eigelijk het beste bordje die verkrijgbaar is voor deze beeldplank met een redelijk betaalbare cpu.. (dan heb ik het dus niet over de FX serie @ vanaf 590 euro) en moet ik dan samen met het bordje en cpu ook nog nieuw geheugen kopen? of past mijn 2x 512 DDR3200 er ook wel in

prijs speelt (bijna) geen rol .. help meeee want ik word gek van dat instabiele gedoe.. hier heb ik geen 440 pleuro voor neergeteld!

als deze post in een ander gedeelte hoort , gelieve dan ook even te melden want dit is zo'n beetje mn eerste topic hier

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met mijn DFI en slechte met mijn Asus(s-ata hdd deed niet). Je zou eens kunnen zoeken naar benchmarks van de mobo's.

Verwijderd

Mag aannemen dat je alle nieuwste drivers hebt gedownload. (voor zowel moederbord als videokaart) En een bios update hebt gedaan?

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
EDIT 1 het is en blijft voorals nog altijd EURO ivp pleuro .. |:(

Zelf heb ik een Asus A8V Deluxe, en dit werkt prima icm een X800 geen frame drops ed.
Een erg veel zijdig mobo met alles erop en eraan..
8x usb 2.0, wifi, firewire, 4x sata, dual channel (4 geheugenbanken) 5x pci etc..

het mobo schijnt ook zeer gelieft te zijn voor overclockers, het enige nadeel wat staat vermeld in sommige pc magazine's is dat het ' uiterlijk' minder aantrakkelijk is voor gebruikers met en window in hun kast..
mja ik heb een window en heb er totaal geen problemen mee..
onzin vind ik het dat je bij het aanschaffen van een mobo op de kleurtjes gaat letten 8)7

http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A8V%20Deluxe&langs=10

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothVision op 26-12-2004 16:13 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
je hebt er echt taloze borden die er wel goed zijn! kijk even revieuws enzo door. asus borden werken vaak goed samen en msi!
wat voor processor zat je te denken dan een 3500+ ofzp of lager of hoger?! en je werkgeheugen kan gewoon zonder problemen mee! word denk ik wel een leuk systeem zo! suc6

• DaannO
http://silverapp1.mycom.n...uctID=79302&productType=1

ik zou voor deze gaan! de asus a8v delux! super plankje als je het mij vraagt!

een revieuw: http://www.motherboards.o...board-reviews/1417_1.html

en een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/reviews/motherboards/1417_p1_2.jpg?

Good job ASUS, I think the A8V will be a very good seller for the new Socket 939 platform. van de revieuw :+

[ Voor 53% gewijzigd door DaannO op 26-12-2004 16:24 ]

• StackMySwitchUp
Smoothvision, als je gaat zeiken om mijn taalgebruik, let dan ook even op dat van jezelf :+

"het mobo schijnt ook zeer gelieft te zijn" ?

maar ik snap je punt
verder zoek ik een processor die een goede prijs/snelheid verhouding heeft en genoeg overclockmogelijkheden ... en niet te zwaar voor mijn 350 watt voedinkje die t nu al moeilijk heeft :X

maar ik zal een paar benches gaan opzoeken .. als er intussen meer suggesties binnenkomen is dat perfect.. ik wil zoveel mogelijk keus hebben :)

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een A8v met een x800 werkt heeerlijk _/-\o_ .

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Zou je dan ook niet wat extra uitgeven aan een goede voeding. 350W lijkt me krap te worden met een X800 en een Ahtlon64.

Maar de 3500+ lijkt me wel een processor met een goede prijs/prestatie-verhouding. Maar eigenlijk hebben alle Athlon64 processors onder de (erg dure) 3800+ dat wel.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Nogal simpel toch? De Nforce4 borden zijn net uit in Nederland. Kijk even in de pricewatch, zoek een leuke uit en je hebt het beste van het beste in huis.
Dat geheugen zal als het goed is gewoon werken.

• StackMySwitchUp
nforce4 eh? .. geen gezeik met ati/nvidea compatibility? (hoorde over de nforce 2 dat t wel zo is namelijk)
denk dat ik dan voor de 3600+ ga in ieder geval.. even kijken of ik nog een at-voedinkje heb liggen :+ kan ik daar mn hd en cd drives & koelers aan hangen.. moet ook werken toch? (wat betreft voeding ben ik wel cheap omdat deze nog niet zo oud is)
en hoe het er allemaal uitziet kan me momenteel effe geen ruk interesseren.. dat komt later allemaal wel :)

Ik bouw rare dingen.

• DaannO
StackMySwitchUp schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:27:
nforce4 eh? .. geen gezeik met ati/nvidea compatibility? (hoorde over de nforce 2 dat t wel zo is namelijk)
denk dat ik dan voor de 3600+ ga in ieder geval.. even kijken of ik nog een at-voedinkje heb liggen :+ kan ik daar mn hd en cd drives & koelers aan hangen.. moet ook werken toch? (wat betreft voeding ben ik wel cheap omdat deze nog niet zo oud is)
en hoe het er allemaal uitziet kan me momenteel effe geen ruk interesseren.. dat komt later allemaal wel :)
je zei eerder al in je posts dat het weinig uitmaakt hoeveel t allemaal gaat kosten en je voeding is iniedergeval iets waar je beter niet op kan bezuinigen! ik raad een 400 a 450 wat voeding aan van een A merk!

post is anders hier even je mogelijk system specs en dan krijg je een heel goed advies wat voor voeding je minimaal nodig hebt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ken veel chipsets, ook de meer obscure, maar ik heb nog nooit van een kt4av chipset gehoord...

Verder is het niet de bedoeling dat wij een systeem voor je gaan samenstellen, kijk maar hier:
PMG Beleid
als deze post in een ander gedeelte hoort , gelieve dan ook even te melden want dit is zo'n beetje mn eerste topic hier
Dit is dus nadrukkelijk niet de bedoeling, zie de GoT Huisregels - als je het niet zeker weet, eerst gewoon even in het beleid nalezen en als dat niet duidelijk is vragen (alle modjes zijn per mail en ICQ bereikbaar). Een 'disclaimer' als deze is een vrijwel zekere garantie voor een slotje :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.