[VCR] Stoort na aansluiten antennekabel

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb hier een nieuwe AKAI VCR staan die is aangesloten op een Philips TV via coax. Het vreemde is nu dat hij prima beeld geeft (zowel videobanden als testbeeld) zolang de antennekabel (dus coax muur naar VCR) maar niet is aangesloten.

Sluit ik de antennekabel wel aan, dan stoort het beeld met regelmatige tussenpozen (2 seconden goed beeld, 2 seconden storingen door beeld, en dat repeterend), zowel in het testbeeld, als antennesignaal, als bij het afspelen van videobanden.

Het antennesignaal op de TV zelf (wat dus wel via de VCR binnenkomt, maar via de TV tuner wordt bekeken) geeft deze storing niet.

Het aansluiten van de antennekabel lijkt dus voor storing te zorgen. Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, maar dat lijkt niets uit te maken. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van zo'n storing zou kunnen zijn en of daar iets aan te doen is. De VCR en TV via scart verbinden moet ik nog testen, maar ik heb hier op het moment geen scartkabel liggen...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Probeer eens de vcr op een ander kanaal te zetten. Meestal zit deze op kanaal 36 en dit kan je veranderen door een stelschroef achter op de vcr. Meestal zit hier ook een boost schakelaar om het signaal te versterken, probeer ook hier eens mee te spelen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Cpt.Morgan
Bij deze VCR kun je het videokanaal elektronisch instellen ipv met een schroefje. Het effect is zichtbaar op alle kanalen van 34 t/m 39. Voor het versterken van het signaal lijkt er geen optie te zijn...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Dan blijft de scartkabel optie over en anders de vcr ruilen (als deze nieuw is).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

marco899 schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:25:
Dan blijft de scartkabel optie over en anders de vcr ruilen (als deze nieuw is).
Een soortgelijke storing kan ook veroorzaakt worden door een groundloop.
Er gaat (ongewild) een stroom over de mantel van de kabel lopen en die kan voor storingen in geluid, maar ook beeld zorgen.

Zoek op dit forum ff naar groundloop en / of aardlus en kijk ff hier om 't eventueel te fixen:
Mantelstroom filter gevonden (ter info)

Alles kan stuk.

• Cpt.Morgan
remco_k schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:48:
[...]

Een soortgelijke storing kan ook veroorzaakt worden door een groundloop.
Er gaat (ongewild) een stroom over de mantel van de kabel lopen en die kan voor storingen in geluid, maar ook beeld zorgen.[/TOPIC]
Ik zal me er eens in verdiepen om te kijken of ik het op die manier ook op kan lossen, maar een SCART kabel heeft inmiddels het probleem ook al verholpen.. :)
Pagina: 1