Toon posts:

Externe SATA schijf voor videobewerking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuw systeem met de Asus P5AD2-E Premium mobo. Nu heb ik de mogelijkheid om een externe SATA schijf aan te sluiten met het bijgeleverde I/O plate, waarmee ik 2 externe sata schijven kan aansluiten.

Aangezien ik regelmatig aan video-montage doe (Digital8 via firewire), wilde ik eigenlijk een externe SATA schijf aanschaffen. Deze HDD ga ik dus alleen gebruiken als ik ga monteren.

Ik wil graag zo'n externe schijf, omdat ik een zo stil mogelijk systeem wil. En aangezien de schijf alleen gebruikt gaat worden voor video montage is niet niet nodig om het constant aan te laten.

Het enige wat ik eigenlijk nog niet weet, is of het wel snel genoeg is voor het encoden. Voor het capturen moet het snel genoeg zijn.

Ik heb de search al gebruikt, maar ben nog niet echt een gelijkwaardig topic tegengekomen.
Zou iemand mij advies kunnen geven? Is het verstandig om zo'n externe SATA schijf te gebruiken of kan ik beter een removable rack aanschaffen (PATA)?

Verwijderd

Een externe S-ATA schijf is in principe even snel als een interne S-ATA schijf, in theorie dus 150MB/s voor het datakanaal, en de HD d'r rechtstreeks op, en hoe snel dat gaat is afhankelijk van de HDD.

Weet wel dat de meeste kasten beter geluid isoleren dan een externe bracket. Als het je om de stilte gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m dus extern, omdat ik de schijf dan alleen hoef aan te sluiten als ik bezig ben met bewerking en als ik klaar ben dan kan ik het loskoppelen. Maar goed, het zou voor de snelheid dus niks moeten uitmaken, het zou in principe dus evensnel moeten zijn als een interne SATA schijf.

Ik ga het morgen proberen.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 08:11

OgWok

U.N.C.L.E.

Of je met een externe SATA schijf veel sneller uit bent vraag ik me af. Wat is de benchmark van je huidige HD?

Het encoden gebeurt toch door de cpu, en daarna weggeschreven naar de HD, of vergis ik me nu?

Firewire heb je al dus dan kan je zo een externe box aanschaffen waarin je een PATA hd zet; die zet je alleen aan als je hem nodig hebt.

Hoe sluit je overigens die externe SATA schijf aan?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....