Ik ben van plan om binnenkort een Logitech® Momo Racing Force te gaan halen. Alleen, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik wil graag ervaringen weten van mensen die dit stuur hebben. Ik heb hier al rond gekeken, alleen ervaringen heb ik niet kunnen vinden. Meld alsjeblieft de minpunten en de pluspunten ervan, zodat ik voor mezelf een goede conclusie kan trekken.
Hoi ikzelf heb de Momo Racing (de zwarte), ben er op zich heel tevreden mee maar er zijn zeker een aantal minpunten; het stuur heeft nu bij mij een redelijke speling op de stuuras, helaas onvermijdelijk wel met Force Feedback en zelf lompe acties door er soms tegenaan te stoten. Maar dit is niet echt hinderlijk.Anoniem: 125812 schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:29:
Ik ben van plan om binnenkort een Logitech® Momo Racing Force te gaan halen. Alleen, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik wil graag ervaringen weten van mensen die dit stuur hebben. Ik heb hier al rond gekeken, alleen ervaringen heb ik niet kunnen vinden. Meld alsjeblieft de minpunten en de pluspunten ervan, zodat ik voor mezelf een goede conclusie kan trekken.
Wat ik wel tegen vind vallen is de kwaliteit van de pedalen, nadat ze bij mij en net als bij veel anderen begonnen te haperen bij vol indrukken heb ik ze opengemaakt. De fabricage kwaliteit van de pedalen is echt heel simpel. Hier hebben ook meerdere mensen problemen mee.
Helaas voor de prijs gezien is Logitech in mijn ogen toch de betere keus maar hou wel rekening met evt. probleempjes. Waar je zeker ook naar moet kijken is de Logitech Driving Force Pro, een stuur wat eigenlijk voor de Ps2 gemaakt is maar ook perfect schijnt te werken met de Pc. Heb hier zelf geen ervaring mee maar schijnt beter te zijn .... suc6 alvast
*
Ik heb hem nu een jaar of 3 ofzo. Ik heb voor deze gekozen nadat ik bij een collega een Microsoft FF stuur had geprobeerd. Deze was destijds bij de Dynabyte in de aanbieding en hij is echt veel beter dan die Microsoft.

De Profiler driver-software is duidelijk en makkelijk in te stellen. Ik gebruik het stuur in alle Need for Speed games (4,5,6,7) en hij geeft daar geen problemen. In Need for Speed Hot Pursuit 2 moet je enkel je een ini-file aanpassen.
Het stuur is dmv van 3 schroefdoppen (2 boven, 1 onder) goed aan je bureau vast te zetten. Hij kan dan echt niet meer verschuiven. Het stuur zelf is met stevig antislip rubber bekleed en de diameter van de grip is voldoende (niet zo dun als goedkopere stuurtjes). Aan de achterkant van het stuur zit een D-sub aansluiting van de pedalen. Deze is niet geborgd door schroefjes en kan makkelijk uit de connector schieten. Ik heb de 3 snoertjes uit het stuur (voeding, USB en pedalen) samengetaped tot 1 kabelboompje.
De pedalen blijven met de rubbers goed op een gladde ondergrond staat en voor 'tapijters' is er een getande wegklapbare plaat. De pedalen zelf zijn erg licht en zijn geen representatie van echte autopedalen. De interne veer had wel wat zwaarder mogen zijn.
Desalniettemin ben ik erg tevreden met de set en hij geeft me al die tijd al veel plezier. Maar het stuur heeft wat minpunten. Misschien dat je daarom voor het zelfde of iets meer geld een stuur kan vinden dat in ieder geval een beter set pedalen heeft.

De Profiler driver-software is duidelijk en makkelijk in te stellen. Ik gebruik het stuur in alle Need for Speed games (4,5,6,7) en hij geeft daar geen problemen. In Need for Speed Hot Pursuit 2 moet je enkel je een ini-file aanpassen.
Het stuur is dmv van 3 schroefdoppen (2 boven, 1 onder) goed aan je bureau vast te zetten. Hij kan dan echt niet meer verschuiven. Het stuur zelf is met stevig antislip rubber bekleed en de diameter van de grip is voldoende (niet zo dun als goedkopere stuurtjes). Aan de achterkant van het stuur zit een D-sub aansluiting van de pedalen. Deze is niet geborgd door schroefjes en kan makkelijk uit de connector schieten. Ik heb de 3 snoertjes uit het stuur (voeding, USB en pedalen) samengetaped tot 1 kabelboompje.
De pedalen blijven met de rubbers goed op een gladde ondergrond staat en voor 'tapijters' is er een getande wegklapbare plaat. De pedalen zelf zijn erg licht en zijn geen representatie van echte autopedalen. De interne veer had wel wat zwaarder mogen zijn.
Desalniettemin ben ik erg tevreden met de set en hij geeft me al die tijd al veel plezier. Maar het stuur heeft wat minpunten. Misschien dat je daarom voor het zelfde of iets meer geld een stuur kan vinden dat in ieder geval een beter set pedalen heeft.
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk sonde om het stuurtje te kopen. Ik heb namelijk enorm veelbelovende recensies gelezen, maar nou begin ik toch weer te twijfelen. Ik weet het niet meer, wie kan mij nou echt overtuigen, en welk stuur is dan beter. Ik weet dat die ene van act laps beter is, maar dat is niet voor dezelfde prijsklasse, anders had ik het wel geweten
Ik vind hem geweldig, maar de pedalen zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Hij is zeker het geld waard. Bestel hem alleen niet waar ik dat deed
ik was echt bang dat ik naar mijn 110,- kon fluiten. Maar hij staat niet meer tussen de winkels, geloof ik, check i.i.g de shopsurveys.
Hij is zeker het geld waard. Bestel hem alleen niet waar ik dat deed
King of Cod
Als je eens zoekt zijn er al diverse onderwerpen aan de Momo gewijdt.
http://gathering.tweakers...=momo+problemen&where=GoT
Ik heb een jaar lang geraced met de Momo Racing en was er een paar weken geleden helemaal klaar mee.
Het stuur rijdt heel precies en FF werkt heel lekker .....alleen die pedalen he
Na veel gebruik komt er op een gegeven moment speling in de pots van de pedalen en krijg je ze met geen mogelijkheid meer goed.Gasgeven gaat dan niet meer met 100% maar zakt terug naar 80/90% en is heel instabiel.
Door het proggie DXtweak2 er op los te laten krijg je het probleem wel weer verholpen maar dit is helaas van tijdelijke aard.
Aangezien dat ik al 2 jaar meedoe met een Online Race League weet ik echt wel waar ik het over heb en ook menigeen Momo eigenaar die ik ken heeft ook problemen met de pedalen.
Ik heb een aantal weken de knoop doorgehakt en een 2e hands MS Sidewinder FF aangeschaft.
(nieuw niet meer leverbaar)
De pedalen van de Sidewinder werken namelijk op een andere manier en zijn veel minder storingsgevoelig.
Ik hoop dat je toch eens kritisch kijkt op Internet naar gebruikerservaringen voordat je tot aankoop overgaat.....€ 120,- is geen kattepis voor een stuur met een brakke pedalenset imo.
http://gathering.tweakers...=momo+problemen&where=GoT
Ik heb een jaar lang geraced met de Momo Racing en was er een paar weken geleden helemaal klaar mee.
Het stuur rijdt heel precies en FF werkt heel lekker .....alleen die pedalen he

Na veel gebruik komt er op een gegeven moment speling in de pots van de pedalen en krijg je ze met geen mogelijkheid meer goed.Gasgeven gaat dan niet meer met 100% maar zakt terug naar 80/90% en is heel instabiel.
Door het proggie DXtweak2 er op los te laten krijg je het probleem wel weer verholpen maar dit is helaas van tijdelijke aard.
Aangezien dat ik al 2 jaar meedoe met een Online Race League weet ik echt wel waar ik het over heb en ook menigeen Momo eigenaar die ik ken heeft ook problemen met de pedalen.
Ik heb een aantal weken de knoop doorgehakt en een 2e hands MS Sidewinder FF aangeschaft.
De pedalen van de Sidewinder werken namelijk op een andere manier en zijn veel minder storingsgevoelig.
Ik hoop dat je toch eens kritisch kijkt op Internet naar gebruikerservaringen voordat je tot aankoop overgaat.....€ 120,- is geen kattepis voor een stuur met een brakke pedalenset imo.
Anoniem: 32443
heb hem nu ook dik twee jaar, precies stuur met goede force feedback. Pedalen idd moeten reviseren, maar dat kan iedereen die geen twee linkerhanden heeft (slijtage door veel gebruik), ook is er een updated driver beschikbaar die bij veel mensen helpt.
voor echte racesims een van de beste sturen die er nu te krijgen is, de alternatieven zijn of heel erg duur of gewoon erg matig. Enige concurent is eigenlijk de logitech pro voor de ps2 die ook op de pc kan. Zit daar zelf over te denken, een stuur gaat tenslotte niet onbeperkt mee, en een van de nadelen van deze momo is geen kogellagers wat speling oplevert op de as op den duur
voor echte racesims een van de beste sturen die er nu te krijgen is, de alternatieven zijn of heel erg duur of gewoon erg matig. Enige concurent is eigenlijk de logitech pro voor de ps2 die ook op de pc kan. Zit daar zelf over te denken, een stuur gaat tenslotte niet onbeperkt mee, en een van de nadelen van deze momo is geen kogellagers wat speling oplevert op de as op den duur
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32443 op 27-12-2004 17:25 ]
Owke, dus als ik het goed begrijp, het stuur is fantastisch, maar gaat in de loop der tijd kapot, en de pedalen zijn al helemaal niet om te kopen. Best wel ""vervelend"", want welk stuur is dan het beste?
correctie; stuur is gewoon het beste wat je kan krijgen, op die pro na misschien. Pedalen zijn gewoon goed hoor
En als je zoveel raced als ik (doe aan twee leagues mee) is elk stuur na drie jaar op.
edit: actlabs is echt minder goed qua pedalen, heb er zelf een gehad
edit: actlabs is echt minder goed qua pedalen, heb er zelf een gehad
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32443 op 27-12-2004 22:43 ]
Je zou losse pedalen van Act Labs (http://www.act-labs.com/scripts/proddetails.asp?Pid=81 ) kunnen kopen want die zijn compatible met meerdere stuurtjes.Anoniem: 125812 schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:34:
Oftwel, het stuurjte is goed maar gaat na verloop van tijd ook kapot. De pedalen zijn sonde om te kopen.
Kun je dan andere pedalen onder dit stuur zetten? Of gaat dat niet?
Iemand die zegt dat de pedalen gewoon goed zijn geeft je een verkeerd advies.
Het is algemeen bekend dat de pedalen van de Momo Racing na een bepaalde tijd (afhankelijk van gebruik) kuren gaan vertonen.
Het is aan jou om te beslissen of je een stuur wil aanschaffen waarvan je bijna zeker weet dat er zich problemen zullen voor doen.
Mocht je handig zijn kan je hier eens een kijkje nemen.Dan weet je wat je te wachten staat.
Owke, nog steeds verschillende meningen, maar hieruit kan ik wel zien dat de pedalen toch niet goed zijn. Het stuur is blijkbaar wel goed. Is er dan misschien een stuur, in deze ongeveer prijsklasse, waar echt alles gewoon perfect is? Ik vind het anders zonde van mijn zuurverdiende geld
Ik had hem besteld en vandaag is ie binnengekomen.
Alleen ik heb er nou al ''problemen'' mee. Als ik het stuur draai, maakt ie ontzettend veel lawaai. ZO'n brommend geluidje, ook als ie vanzelf weer terug stuurt. In spellen is dat ook zo. Ik heb de software al een keer opnieuw geinstalleerd, waarbij bij het installatieproces bij calibreren hij het wel ''gewoon'', dan wel met nog steeds geluid, maarminder, wel deed. IK heb ook dat in sommige spellen het stuur nog eens niet terug draait, en das verrekkes onhandig.
Wat zat er eigenlijk bij jullie in die doos?
Bij mij alleen maar kleine boekjes, waarvan 1tje met zo'n soort stappenplan hoe je nou dat stuur moet installeren. Maar geen uitgebreid beok ofsow. Ik weet dus ook niet wat die lampjes betekenen. Want waarom brand het linkerlampje wel en het rechterlampje niet?
En welke spellen kun je het beste met dit stuur spelen??
Alleen ik heb er nou al ''problemen'' mee. Als ik het stuur draai, maakt ie ontzettend veel lawaai. ZO'n brommend geluidje, ook als ie vanzelf weer terug stuurt. In spellen is dat ook zo. Ik heb de software al een keer opnieuw geinstalleerd, waarbij bij het installatieproces bij calibreren hij het wel ''gewoon'', dan wel met nog steeds geluid, maarminder, wel deed. IK heb ook dat in sommige spellen het stuur nog eens niet terug draait, en das verrekkes onhandig.
Wat zat er eigenlijk bij jullie in die doos?
Bij mij alleen maar kleine boekjes, waarvan 1tje met zo'n soort stappenplan hoe je nou dat stuur moet installeren. Maar geen uitgebreid beok ofsow. Ik weet dus ook niet wat die lampjes betekenen. Want waarom brand het linkerlampje wel en het rechterlampje niet?
En welke spellen kun je het beste met dit stuur spelen??
Anoniem: 89464
terugsturen man je hebt een stuur met een virus !

dat 2e lampje gaat aan op het moment dat je een spel speelt
Hoezo met een virus?????????Anoniem: 89464 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:45:
terugsturen man je hebt een stuur met een virus !
En van dat tweede lampje ben ik net ook achtergekomen

Maar een stuur met een virus, nog nooit gehoord
wat is dat nou met dat stuur? Als ik hem draai, hoor je een geluidje, echt storen. Het stuur zelf kan ik, als ik erop de naar voren, een stukje naar voren. Ik denk dat ie niet goed vast zit. Ik zit eraan te denken om hem terug te sturen.
alleen, ik heb hem bij alternate gehaald (online), en terugsturen is op je eigen kosten. Nou weet ik niet hoeveel dat die verzendkosten zijn, maar volgens mij wel erg veel. En hoelang duurt het dan, ik weet niet meer wat ik ermee kan doen.
alleen, ik heb hem bij alternate gehaald (online), en terugsturen is op je eigen kosten. Nou weet ik niet hoeveel dat die verzendkosten zijn, maar volgens mij wel erg veel. En hoelang duurt het dan, ik weet niet meer wat ik ermee kan doen.
Misschien heb je de FF-kracht instellingen in de Profiler-software te hoog ingesteld waardoor je direct het motortje hoort/voelt trekken? Alles op standaard?
In de ComputerTotaal van afgelopen maand stond trouwens een Trust die ze het beste vonden. Die pedalen zagen er ook een stuk steviger uit...
In de ComputerTotaal van afgelopen maand stond trouwens een Trust die ze het beste vonden. Die pedalen zagen er ook een stuk steviger uit...
Anoniem: 104312
Gebruik zelf de logitech driving force pro op mijn pc, echt een top product !
super stevig en de mogelijkheid om het stuur op een radius van 900 gr te zetten ( oa te gebruiken in het spel DTM racer 2)
Er schijnen zelf orginele pc drivers aan te komen voor dit stuur.
zie http://www.wingmanteam.com/discus/messages/4/2618.html
Ben
super stevig en de mogelijkheid om het stuur op een radius van 900 gr te zetten ( oa te gebruiken in het spel DTM racer 2)
Ben
Waar slaat dat op? Ik heb de logitech momo force feedback toch al gehaald?!, waarom kom je daar dan mee. Heeft toch geen nutjfeelders schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:32:
{......}
Maar ik heb een logitech momo force feedback wheel. Dat is iets anders dan een logitech driving force proAnoniem: 104312 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:07:
Gebruik zelf de logitech driving force pro op mijn pc, echt een top product !
Ben

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 125812 op 06-01-2005 10:38 ]
Anoniem: 89464
lekker duidelijkAnoniem: 125812 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:28:
wat is dat nou met dat stuur? Als ik hem draai, hoor je een geluidje, echt storen. Het stuur zelf kan ik, als ik erop de naar voren, een stukje naar voren. Ik denk dat ie niet goed vast zit. Ik zit eraan te denken om hem terug te sturen.
.

Ja, ik kon het niet beter verwoorden, ben ik 't met je eens
Maar, er is zo'n website waar dat staat met wat ik bedoel. Het is alleen wel engels
ik luister helemaal niet naar die geluidjes, als het maar lekker stuurt
, en heb trouwens meteen de as voorzien van nieuw (en veeel beter) vet.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 32443 op 06-01-2005 17:26 ]
Welk vetAnoniem: 32443 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:25:
ik luister helemaal niet naar die geluidjes, als het maar lekker stuurt, en heb trouwens meteen de as voorzien van nieuw (en veeel beter) vet.

Dit had ik er neergezet voor het geval je je stuur toch wil terugsturen naar Alternate en je alsnog een andere wil...Anoniem: 125812 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:36:
[...]
Waar slaat dat op? Ik heb de logitech momo force feedback toch al gehaald?!, waarom kom je daar dan mee. Heeft toch geen nut
Als ik mijn stuur draai hoor ik ook de motortjes, maar het geluid is niet hinderlijk of erg hard. Voor een goede FF-sensatie heb je flinke motortjes nodig. Die maken eenmaal wat geluid bij geen FF-aansturing. Wat wel erg veel herrie maakt is in de driver-software de knoppentest waarmee wordt ge-imiteerd dat je over een hobbelweg rijdt. Dan is het stuur 'all over the place'... Veel plezier nog ermee!
Mijn stuur moet ik alweer binnekort opsturen, omdat het té veel lawaai maakt bij het draaien ervan en het los zit op de kist zelf, seg maar, schnapie?
Het is wel klote, hebben meer mensen hier last van?
Het is wel klote, hebben meer mensen hier last van?
Anoniem: 134423
Ik heb 't stuur ook alweer bijna 2 jaar, en 't bevalt prima. De pedalen hebben inderdaad al vrij rap last van een "dead zone", maar in de meeste spellen valt dit in te stellen (of ze calibreren dit zelfs automatisch voor je) zodat je weer 100% gas kunt geven.
Zelf potmeters schoonmaken of de veer versterken (balletje achter klemmen oid) schijnt allemaal ook prima te helpen, ben er nog niet aan toegekomen om dat te proberen.
In het algemeen: prima stuur, robuust en sterke Force Feedback. Pedalen zijn minder goed, maar daar zijn oplossingen voor zodat ik er nog steeds met veel plezier gebruik van kan maken. De vergelijking met dat PS2-stuur kan ik helaas niet maken, daar heb ik geen ervaringen mee.
Zelf potmeters schoonmaken of de veer versterken (balletje achter klemmen oid) schijnt allemaal ook prima te helpen, ben er nog niet aan toegekomen om dat te proberen.
In het algemeen: prima stuur, robuust en sterke Force Feedback. Pedalen zijn minder goed, maar daar zijn oplossingen voor zodat ik er nog steeds met veel plezier gebruik van kan maken. De vergelijking met dat PS2-stuur kan ik helaas niet maken, daar heb ik geen ervaringen mee.
Ik heb die Racing gehad, ben er niet echt al tevreden over.
Die pedalen zijn echt zooo verrot, na een jaartje waren die van mij (en die van mn broer) helemaal naar de knoppen.
Ook mijn stuur begint wat te kraken enzo als ik hem draai.
Al met al was die €100 teveel voor het stuurtje
Ik heb nu een Thrustmaster F1 FFB, heel lekker stuurtje, veel betere pedalen en wat een heerlijke schakel flippers!
(wel beetje duur, zo'n €150)
Die pedalen zijn echt zooo verrot, na een jaartje waren die van mij (en die van mn broer) helemaal naar de knoppen.
Ook mijn stuur begint wat te kraken enzo als ik hem draai.
Al met al was die €100 teveel voor het stuurtje
Ik heb nu een Thrustmaster F1 FFB, heel lekker stuurtje, veel betere pedalen en wat een heerlijke schakel flippers!
Het topic heet "ervaringen", en het draait niet allemaal om jou. Wees blij dat hij meedenkt en een (miss.) waardig alternatief geeft zodat er over gediscussierd kan worden.Anoniem: 125812 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:36:
[...]
Waar slaat dat op? Ik heb de logitech momo force feedback toch al gehaald?!, waarom kom je daar dan mee. Heeft toch geen nut
Je klinkt best n44b dus een wat aardiger toontje zou best kunnen.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Weet iemand ofdat het hoort dat áls je het stuur hebt vastgezet op tafel, dat het normaal is ofdat je het stuur van voren naar achteren kan bewegen. Dus eraan kan trekken en dan weer terugduwen.?
Dit is namelijk wel bij mij. Ook kun je mijn pendalen van links naar rechts bewegen... Is dat eenbekend probleem?
Dit is namelijk wel bij mij. Ook kun je mijn pendalen van links naar rechts bewegen... Is dat eenbekend probleem?
Maak de rubbertjes onder de pedalen en het stuur eens schoon, evenals je bureau en vloer. Dan heb je de beste weerstand. Bij mij is dat afdoende om de boel muurvast te zetten...
Die laatste link is wel handig!VCDfan schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:18:
[...]
Je zou losse pedalen van Act Labs (http://www.act-labs.com/scripts/proddetails.asp?Pid=81 ) kunnen kopen want die zijn compatible met meerdere stuurtjes.
Iemand die zegt dat de pedalen gewoon goed zijn geeft je een verkeerd advies.
Het is algemeen bekend dat de pedalen van de Momo Racing na een bepaalde tijd (afhankelijk van gebruik) kuren gaan vertonen.
Het is aan jou om te beslissen of je een stuur wil aanschaffen waarvan je bijna zeker weet dat er zich problemen zullen voor doen.
Mocht je handig zijn kan je hier eens een kijkje nemen.Dan weet je wat je te wachten staat.
Nu weet ik waarom de onderkant van de pedalen er dus niet af wilt: schroeven onder rubbertjes...
Binnenkort maar eens proberen!
(ik heb des ook last van een instabiel gaspedaal (de rem werkt bij mij nog letterlijk perfect))
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb dit stuur ook. Vind het perfect. Alleen gebruik ik het veel te weinig.
Ik heb dit stuur ook sinds kort en het bevalt tot nu toe prima! En mocht ik last krijgen met de pedalen doe ik weer hetzelfde wat ik bij mijn vorige Logitech stuur ook gedaan heb.
Dat is dus Logitech bellen, het verhaal uitleggen, garantie claimen en vervolgens een nieuwe pedalenset mogen ophalen bij een distributiecentrum;) Ik vroeg eigenlijk alleen maar om een nieuwe veer die gebroken was, maar kreeg dus ongevraagd een hele set, prima service dus!
En als deze verhalen bekend zijn over die voortijdige overmatige slijtage, zullen er toch wel iets aan doen?
Dat is dus Logitech bellen, het verhaal uitleggen, garantie claimen en vervolgens een nieuwe pedalenset mogen ophalen bij een distributiecentrum;) Ik vroeg eigenlijk alleen maar om een nieuwe veer die gebroken was, maar kreeg dus ongevraagd een hele set, prima service dus!
En als deze verhalen bekend zijn over die voortijdige overmatige slijtage, zullen er toch wel iets aan doen?
Pagina: 1