Toon posts:

Ati 800x pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit ff met mijn handen in het haar ik heb een

Asus p4r800-vm 800 mhz fsb
met een p4 3.0 ghz met 1mb cache
2 x 256 corsair dual ddr 400 mhz
en een ati x800 pro

en om de een of andere reden blijft smartgart (een diagnostisch programma van ati)
mijn agp versnelling uitzetten nou heb ik in mijn boekje van mijn mobo gelezen dat
het moederboard geen 3,3 volt agp kaart ondersteund
mijn vraag (misschien een domme) is hoe weet ik dat ik een 3,3 volt video kaart heb
en als ik er een heb zou die dan uberhaupt werken ???

de rede dat ik dit vraag is vanwege mijn bench mark score van 35000 op aquamark 3d
dat is namelijk even snel als mijn p4 2,2 met een 400 mhz fsb 512 mb ddr 266
waar deze kaart dus wel functionerde met agp versnelling 8x

Kan iemand mij helpen anders heb ik deze upgrade voor niets gekocht. (mobo was me door iemand gegeven anders had ik me wel beter laten voorlichten)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

Het lijkt erop dat je geen moederbord drivers hebt geïnstalleerd.
3,3 V videokaarten zijn heel oud en passen sowieso niet in je AGP slot, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;)
Dus even naar de Intel site surfen en daar de nieuwste INF drivers vanaf trekken en ik denk dat het dan een stuk beter werkt :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
thanx maar dan heb ik nog wel een vraag voor je ik hab namelijk alle moederbord drivers geinstalleerd en ook de nieuweste bios update gedaan

Verwijderd

Hmm, ATI chipset moederbord (intel site is niet van toepassing, Haan). Erg veel problemen mee! Probeer eens de NIEUWSTE versie vanaf de ATI site te downen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

Oeps, je hebt gelijk CABAL. Sowieso zijn er veel problemen met dit bord (vaak doet de onboard LAN het ook niet), dus misschien is een ander moederbord geen slecht idee (als het budget dat toelaat, bijv een P4P800 voor max 100 euro).

@TS: heb je trouwens wel de onboard video uitgezet?

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 26-12-2004 15:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Haan schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:26:
Oeps, je hebt gelijk CABAL. Sowieso zijn er veel problemen met dit bord (vaak doet de onboard LAN het ook niet), dus misschien is een ander moederbord geen slecht idee (als het budget dat toelaat, bijv een P4P800 voor max 100 euro).

@TS: heb je trouwens wel de onboard video uitgezet?
Het is geen onboard maar integrated video. Dat betekent dat het de AGP poort deelt met de AGP slot. Als er iets in die slot steekt, is integrated VGA per definitie uit. Alleen bij onboard VGA (losse chip) zou het mogelijk zijn dat het nog aanstond :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b: en dat is één van de features waar ATI mee adverteerd met hun chipsets: Onboard VGA én een externe AGP kaart tegelijk mogelijk, voor leuke multi-display config's.
Pagina: 1