Toon posts:

[php] dsnless connectie -> access probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: prettige kerst!

Mijn probleem:
Ik probeer via een php site verbinding te leggen met een access database op een andere host.
Ik ben al twee dagen aan het uitvogelen wat en waar het precies fout gaat maar ik kom er niet uit.

Ik heb al verschillende scriptjes gebruikt maar toch loop ik constant tegen parse errors aan..
Het vermoeden rijst dat ik ergens iets geheel over het hoofd zie. De access database is trouwens niet beveiligd!

Hieronder de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<? 
php 

ADOLoadCode("ado_mssql"); 

$db = &amp;ADONewConnection("ado_mssql"); 

print "<h1>Connecting DSN-less $db->databaseType...</h1>"; 

$myDSN="PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={SQL Server};" 

. "SERVER=www.zijnsite.com;DATABASE=E:/voetbal/db/ZFB.mdb;UID=;PWD=;"  ; 

$db->Connect($myDSN); 

$rs = $db->Execute("SELECT *  FROM Competitie  WHERE Klasse = '3B' AND ScoreA is null  ORDER BY Datum ASC, Tijd ASC"); 

$arr = $rs->GetArray(); 

print_r($arr); 
?>

Daar komt deze error op terug:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in d:\www\mijnsite\www\temp\test1.php on line 4

ZIe ik nu iets gigantisch over het hoofd en stel ik een domme vraag? Wie kan mij helpen op deze zonnige kerstdag ;)

Tx

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06

BHR

code:
1
2
<? 
php

Ik weet niet of het een forumpostfout is, maar dat moet op 1 lijn, en aanelkaar vast.

PHP:
1
<?php

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt mijn inziens niet uit, ik krijg de zelfde error als ik het aanpas. Nu op line 3 ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 14:37 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PHP:
1
$db = &amp;ADONewConnection("ado_mssql");

Wat doet die & daar?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Ik begrijp een paar dingen niet van wat je aan het doen bent.
Je zegt dat het een access database is, maar je geeft de drivers aan dat het om een SQL server gaat. Dat is heel wat anders. Daarnaast, je geeft als database een filepath op op een remote systeem, dat zal niet gaan werken omdat je geen toegang hebt tot dat filesysteem en je dus via een ODBC oid moet werken. Ik heb mijn grote twijfels of je wel DSNless kan connecten naar een remote host als je niet via een UNC verbinding hebt, iets wat hopenlijk niet zo is als het gaat om publieke systemen aan het internet tenzij jullie een VPN hebben opgezet. Als je dit allemaal hebt opgelost zou je nog eens naar de firewall instellingen moeten gaan kijken, maar ik denk dat je zover niet eens komt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Deze foutmelding is gewoon een parse errer. Dat betekent dat je een typefout hebt gemaakt. Kijk nog eens goed naar regel 3 of de regel ervoor.

Het op 1 regel zetten maakt wel degelijk uit. Het is namelijk fout om het op 1 regel te zetten.

Voor de rest zul je dit soort debuggen gewoon zelf meoten doen. Programming & Webscripting is niet bedoeld om typefouten uit je source te halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.