Toon posts:

Wat te doen met Barebone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje, heb hier momenteel een maxi case en daar van hardware in:

Asus A7N8X Deluxe Rev2
AMD Barton 2500+ @ 3200+
2x 512mb DDR PC3200 Corsair ValueSelect
Sapphire Radeon 9800pro
80gb S-ata MAxtor
160gb S-ata Western Digital
NEC 3500 16x Dual layer DVD-writer Black

Nu ben ik dat beetje "beu" en ben op zoek naar nieuwe uitdagingen. Heb al halfjaar een servertje, maar die is nu verkocht. Ik zou wel graag eens een barebone hebben, maar kan dat alles bieden dat ik heb/wil?

Als ik een barebone wil kopen naast mijn PC zal dat beetje te duur uitvallen denk ik, dus misschien heel mijn PC verkopen en voor een barebone gaan, MAAR:

1 Daar is dus zeer weinig plaats in, kan ik daar goeie high-end hardware insteken? Zoals een 6800GT of een 6600GT ofzo, en dan die 300gb Maxtor S-ata 16mb cache, NEC 3500, TV kaart van hauppage met afstandsbediening, AMD 64, m.a.w. kan ik daar op blijven gamen zoals mijn pc nu? Zelfde prestaties? En past dat wel een 6600GT naast een Hauppage TV-kaart?

2 Kan ik daar goed dingen mee opnemen van TV? Is dat goeie kwaliteit? En hoeveel disk ruimte heb je daar zo voor nodig? Zou die 300gb Maxtor 16mb Cache sata schijf voldoende zijn?

3 Zou ik daar bevoorbeeld 2 OS'en kunnen op instaleren zonder problemen? Ik zou nog graag ook een server draaien op die barebone met win2003 server.

4 Welk OS voor een multimedia center? Windows XP MCE 2005? En wat kan dat allemaal? Of moet ik nog altijd met keyboard en muis beetje configureren?

5 Hoe zit dat nu met dat stereo gedoe? Dat is dus ook een stereo? Maar als je de pc niet aanzet maar wel de stereo, kan die dan cd's lezen? Mp3's van de hd's afspelen? Hoe sluit je daar dan speakers op aan? OF moet je de barebone aansluiten op nog een andere stereo waar speakers aanhangen?

Ik heb al gezocht op GoT en op google maar veel wijzer word ik er niet van :|

Alvast bedankt om mij het allemaal een beetje duidelijker te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
1) jahoor, bij bijvoorbeeld een mooi SN95G5 Shuttle barebone kun je een athlon 64, 6600GT, videokaart, 1024mb geheugen, 300gb sata, brander en een cardreader in kwijt Dan heb je een zeer snel systeem en deze barebone is nog zeer stil ook. Let er wel op dat je dan verder geen ruimte meer hebt om uit te breiden, en de kleine voeding toekomstige upgrades waarschijnlijk niet toelaat. Ook moet je in gedachte houden dat voor het geld van deze barebone je een antec sonata kat hebt met een SLI moederbord, en dan houd je nog ongeveer 70 euro over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvgraag, die shuttle die jij aangeeft, die is idd prachtig, Nforce³ enzo, maar kost wel 360€ en Asus heeft er eentje voor 166€:

- Iets minder performant maar zeker niet veel, 800mhz fsb mobo, tot 3.4ghz intel p4 800mhz fsb
- iets lelijker

MAAR heeft wel stereo, FM tuner enzo, ..

Waarom scheelt de prijs dan zoveel?