Amd athlon XP 3000+ barton wil niet OCen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:20
ik heb een athlon xp 3000+ normaal dus geen 64 bits versie, met videokaarten had ik al tijdje ervaring kwa OCen, maar nu wil ik mijn proc gaan overclocken.
Ik gebruik hier clockgen voor (nforce 2 versie).

mijn setup is:

athlon xp 3000+ barton
MSI k7n2 delta
512 mb corsair DDR pc 3200 (niet van de XMS serie dus gewoon valueram)
sapphire radeon 9600 pro 256mb advantage (OCed en stabiel @ 410/280, std is 400/200)
Q-tec dual fan gold 400W PSU
Kingwin waterkoelingset
40 gb maxtor 7200 rpm
80 gb wd 7200 rpm
philips dvd brander
samsung dvd spelert

meer info is denk ik niet noodzakelijk zo ja vermeld het ffies ;)

het probleem is dus als volgt als ik met clockgen de FSB omhoog wil clocken en ik klik op set values dan is het PATS en dan valt ie ff uit, en gaat ie rebooten :( maar t stomme is het maakt niet uit hoe veel ik OC of ik nou maar een paar MHz hoger ga of gelijk 200 MHz hoger iedere keer gebeurd het. waar kan het aan liggen?

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Ik hou dit topic in de gaten. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ook een barton 3000 op een A7N8X Deluxe. Multiplier is helaas gelockt maar (na verandering hiervan blijft ie hangen in de reboot, na nog een keer reboten staan de oude instellingen er weer in).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Helaas is de voeding die je hebt niet al te sterk. Er staat wel 400W op maar dit is het piekvermogen wat de voeding maar een paar seconden kan leveren. Continu vermogen zal zo'n 300W zijn.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Heb je de 333 of 400 FSB variant? De 3000+ is namelijk verkrijgbaar met 333 of 400 MHz FSB.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16

OMD

Mayb vind je voeding het niet helemaal leuk als je hoger gaat.

maar doe het is via de bios zodat je ook memory timings kan instellen en je voltage. Je mag een best wel wat meer prik geven om te oc'en...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Als ik het goed zie probeer in in windows over te clocken. Dat werkt niet altijd. Probeer eerst in je bios de fsb op 201 te zetten, opslaan en booten. Als dat werkt kun je op die manier overclocken. Als dat werkt en je persé in windows wil overclocken moet je het in de instellingen van het programma zoeken, of misschien een andere programma proberen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

ik heb een athlon xp 3000+ normaal dus geen 64 bits versie
Een AMD Athlon XP 3000+ bestaat alleen maar als 32Bits CPU. De 64Bits CPU's heten AMD Athlon 64 ;).

Clockgen werkt ook niet altijd even lekker, ik kon zo alleen maar de FSB iets omhoog gooien. Als ik de FSB omlaag zette dan was het meestal ook een crash.
Overclocking vanuit het BIOS gaat meestal beter, je moet ook rekening houden met latency's e.d.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• 1nsane
Prutz0r schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:39:
Helaas is de voeding die je hebt niet al te sterk. Er staat wel 400W op maar dit is het piekvermogen wat de voeding maar een paar seconden kan leveren. Continu vermogen zal zo'n 300W zijn.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Heb je de 333 of 400 FSB variant? De 3000+ is namelijk verkrijgbaar met 333 of 400 MHz FSB.
ik heb de 400 mhz versie, en dat de voeding de sterkste niet is weet ik maar dit moet ie toch gewoon trekken, videokaart is de zwaarste ook niet, net ff underclock geprobeerd @ fsb, pats reboot :(

• Haan
  • Laatst online: 20:05

Haan

dotnetter

Probeer het nou eerst eens via je bios. Je kan mij niet wijsmaken dat je processor niet eens 1 MHz kan overklokken. En verhoog je voltage zoals al werd gezegd. (wel de temperatuur in de gaten houden).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mach2
  • Laatst online: 18:57
Dan zou ik het inderdaad ff via je bios proberen, waarschijnlijk werkt dat wel. Kun je meteen je PCI/AGP snelheid locken (als dat tenminste op je mobo zit).

Hallo

Verwijderd

Je zegt dus net dat je een 200MHz versie hebt.. Ga naar de bios en zet je FSB op 202MHz ofso, met voltage van 1.7V of 1.75V.. Want volgens mij ligt dat gewoon aan dat domme progje!! Laat je mem anders ff op 66% draaien, dus 166MHz.. Kan namelijk ook nog aan mem liggen!!

edit: je zegt net dat underclock ook nie werkt.. Dan weet je wel 100% zeker dat het daar aan ligt!! Doe het gewoon via de bios!! 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 14:38 ]

Verwijderd

OMD schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:40:
Mayb vind je voeding het niet helemaal leuk als je hoger gaat.

maar doe het is via de bios zodat je ook memory timings kan instellen en je voltage. Je mag een best wel wat meer prik geven om te oc'en...
Dit is iets anders hoor. Kan nooit de voeding zijn en voltage al helemaal niet. Clockgen werkt gewoon niet helemaal lekker en/of het bord.

• 1nsane
ik kan em in het bios niet hoger zetten dan 200 mhz FSB maar dan heb ik nog wel de optie om de Vcore hoger te zetten, die staat nu op auto. wat is de Standaard vcore als ie niet OCed is? want dan weet ik vanaf wel Vcore voltage ik moet werken. wellicht kan ik dan de FSB wel hoger zetten in het bios?

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Je kan nu waarschijnlijk alleen uit 100,133,166,200 FSB kiezen. Dan hem ff op manual zetten. Dan kan je in stapjes van 1 Mhz je FSB verhogen. (gewoon ff goed kijken in de bios waar je hem op manual/auto kan zetten)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• CSB
  • Registratie: Juli 2003

CSB

:D

Hmm, dit ga ik volgen. heb bijna de zelfde setup met bijna hetzelfde probleem. Ik kan em nl. niet eens stabiel op 200 mhz laten draaien terwijl ik een 200mhz CPU en PC3200 mem heb.
POST is goed, Windows boot, dan 10 of 20 seconden na login... PATS. Reboot. :(
Dus ff kijken of hier wat oplossingen geboden worden. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

CSB schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:39:
Hmm, dit ga ik volgen. heb bijna de zelfde setup met bijna hetzelfde probleem. Ik kan em nl. niet eens stabiel op 200 mhz laten draaien terwijl ik een 200mhz CPU en PC3200 mem heb.
dan heb je waarschijnlijk brak geheugen dat de timings niet aan kan

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• CSB
  • Registratie: Juli 2003

CSB

:D

Heb een burnintest gedraaid op iedere DIMM individueel. De tests zijn allemaal goedgegaan. Het enige verschil tussen de modules is dat de 512 MB module een CAS latency heeft van 2.5 en die van 256 MB een van 3.
Ik zit nu op m'n werk en kan niets doen. Ik ga toch nog eens proberen om wat te rommelen met die DIMMs.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Haan
  • Laatst online: 20:05

Haan

dotnetter

Probeer als eerste om de timings van het geheugen wat losser te zetten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• 1nsane
er is nieuws over het OCen van me barton!

inmiddels had ik het voor mekaar om in het bios me FSB manual omhoog te gooien en dat heb ik dan ook logischerwijs gedaan, toen heb ik ook gelijk de multiplier omhoog gegooid om te kijken of hij gelocked is of niet, en ik heb hem gewoon van 10 naar 11 kunnen zetten :D

Alleen wat ie dus nu doet is na ongeveer een kwartier, soms korter soms langer, dat ie spontaan reboot, als ik alleen de FSB omhoog gooi dan blijft ie gewoon wel lopen.

Ik denk dus dat de multiplier niet gelocked is anders had ie het gewoon helemaal niet gedaan toch?

ik heb ook ffies met de voltcore lopen spelen, std is die 1.65 maar nu is die 1.775 maar @ 3200+ waarden ipv 3000+ heeft ie nog steeds na een uur ofzo dat ie reboot, is het wel verantwoord om die voltcore nog hoger te zetten? ik heb waterkoeling en als die multiplier niet gelocked is moet er toch veel meer uit te halen zijn?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
als je cpu gewoon niet zo'n goede stepping heeft kan het zijn dat hij gewoon niet goed wil overclocken. mijn 2500+ met vrij regelijke stepping krijg ik ook niet veel verder als de 3200+ en dan moet ik al wat extra voltage toevoegen. (v1.725 ook met waterkoeling)

vcore verhogen kan je rustig doen als je de tempertuur maar in de gaten houd.

waterkooling opzich zorg er trouwens ook niet voor dat je je cpu hoger kan klokken.
de waterkoelling zorg er alleen voor dat je je vcore verder omhoog kan schroeven zonder dat de temperatuur te hoog word.

als je trouwens sneller wilt weten of je OC stabiel is of niet gebruik dan bv prime95 om je cpu te testen.
als hij een foutmelding geeft in de torture test is je OC niet stabiel en moet je hem terug klokken of meer volt geven)

[ Voor 49% gewijzigd door Countess op 23-01-2005 14:06 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• 1nsane
Countess schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:00:
als je cpu gewoon niet zo'n goede stepping heeft kan het zijn dat hij gewoon niet goed wil overclocken. mijn 2500+ met vrij regelijke stepping krijg ik ook niet veel verder als de 3200+ en dan moet ik al wat extra voltage toevoegen. (v1.725 ook met waterkoeling)

vcore verhogen kan je rustig doen als je de tempertuur maar in de gaten houd.

waterkooling opzich zorg er trouwens ook niet voor dat je je cpu hoger kan klokken.
de waterkoelling zorg er alleen voor dat je je vcore verder omhoog kan schroeven zonder dat de temperatuur te hoog word.

als je trouwens sneller wilt weten of je OC stabiel is of niet gebruik dan bv prime95 om je cpu te testen.
als hij een foutmelding geeft in de torture test is je OC niet stabiel en moet je hem terug klokken of meer volt geven)
wat ik bedoelde met dat ik WC had is idd dat ie niet te warm wordt bij hogere Vcore's is het mogelijk dat hij bijvoorbeeld bij een multiplier van 12 beter stabiel blijft dan bij 11?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
CSB schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:39:
ondanks je poginig om het topic te kapen geef ik toch antwoord.
Het is warschijnlijk je asus a7n8x moderbord, die heeft zoiezo moeite met 200mhz fsb, ookal zou ie t officieel ondersteunen

LinkedIn
BlackIntel

• 1nsane
EvilWhiteDragon schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:36:
[...]

Het is warschijnlijk je asus a7n8x moderbord, die heeft zoiezo moeite met 200mhz fsb, ookal zou ie t officieel ondersteunen
klopt inderdaad, die a7n8x-x borden zijn eigenlijk gewoon budget Nforce2 borden, ik ben laatste tjid zowiezo al niet meer gecharmeerd van ASUS, heb er al 3 opgeblazen en dat was echt niet omdat ik er verkeerd mee omging maar gewoon door de braqheid van de borden, t is jammer want ze hebben bestwel goeje borden maar die zijn weer te duur.(+ saai uiterlijk :P)

Verwijderd

Het is warschijnlijk je asus a7n8x moderbord, die heeft zoiezo moeite met 200mhz fsb
ik heb dat moederbord in bestelling staan, omdat op mijn msi kt6v die er nu in zit geen WCblock gezet kan worden.

Heb een Athlon xp 3000+ 333 opzitten die op 400 loopt... als ik het goed begrijp zit de kans er in dat ik hem weer terug op 333 moet zetten omdat het asusmoederbord anders lastig gaat doen.

mooi is dat :s

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

4VAlien

Intarweb!

a7n8x-x van mij draait gewoon een xp2500@ 200Mhz FSB = 3200+ en hij draait stabiel tot 202Mhz (normaal pc3200 gekocht) dus die 200Mhz kan het moederbord gewoon hebben. Mijn overclock is ook zonder voltages op te schroeven e.d.

• 1nsane
4VAlien schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:35:
a7n8x-x van mij draait gewoon een xp2500@ 200Mhz FSB = 3200+ en hij draait stabiel tot 202Mhz (normaal pc3200 gekocht) dus die 200Mhz kan het moederbord gewoon hebben. Mijn overclock is ook zonder voltages op te schroeven e.d.
is ook best wel mogelijk maar ik heb dat bord ook gehad (ook nog de V uitvoering met KT 400 chipset) en die borden waren gewoon brak, die KT400 borden trokken geen 200 mhz FSB want toen ik dat instelde blies ik de helft van de usb poorten en de geluidskaart op, de 2e x blies ie een rammetje op en de N die ik had met nforce2 die kreeg spontane reboots steeds heel vreemd, heb ik uiteindelijk ingeruild ook (gelukkig informatique = goeie service) en toen maar MSI gehaald die tot op de dag van vandaag nog prima werkt !

btw mijn msi haalt met gemak 250 mhz stabiel FSB ook zonder hogere voltages, pas als ik de multiplier hoger zet wil het nog wat twitchy worden :P

[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 24-01-2005 21:13 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
EvilWhiteDragon schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:36:
[...]

Hehe, joh! Hier ook 'n A7N8X
Ik moet het nog wat testen maar:
12.5 x 190 = 2375, pifast stabiel
12.5 x 195 = 2438, niet pifast stabiel
12 x 195 = 2340, pifast stabiel
11.5 x 200 = no go.
11 x 200 = no go.
10 x 200 = no go.
:(

• 1nsane
ik weet het niet meer uit mijn hoofd maar volgens mij hebben die asus borden (a7n8x-x) geen extra power supply voor de processor en dan krijg je gauw instabiliteit bij hogere FSB's

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

SH4D3H schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:37:
[...]
Hehe, joh! Hier ook 'n A7N8X
Ik moet het nog wat testen maar:
12.5 x 190 = 2375, pifast stabiel
12.5 x 195 = 2438, niet pifast stabiel
12 x 195 = 2340, pifast stabiel
11.5 x 200 = no go.
11 x 200 = no go.
10 x 200 = no go.
:(
Het hoeft niet de bus te zijn, he, het kan ook best de mp zijn. Een lage mp wil bijv. bij mij niet (met Barton 2500+ op a7n8x deluxe btw), terwijl de bussnelheid rustig tot 225 kan (met een andere proc getest). Dat maakt dat ik dus niet een al te hoge bussnelheid kan nemen, aangezien het aantal mhz gewoon te hoog wordt. Dat van die 12.5*195 niet stabiel, tja, misschien kan zoveel mhz gewoon niet. Kzou niet meteen de bus de schuld geven :P Hoe zit het bij jou met 12*200 dan?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• 1nsane
Okyah schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:10:
[...]

Het hoeft niet de bus te zijn, he, het kan ook best de mp zijn. Een lage mp wil bijv. bij mij niet (met Barton 2500+ op a7n8x deluxe btw), terwijl de bussnelheid rustig tot 225 kan (met een andere proc getest). Dat maakt dat ik dus niet een al te hoge bussnelheid kan nemen, aangezien het aantal mhz gewoon te hoog wordt. Dat van die 12.5*195 niet stabiel, tja, misschien kan zoveel mhz gewoon niet. Kzou niet meteen de bus de schuld geven :P Hoe zit het bij jou met 12*200 dan?
mjah dat hangt er vanaf, als ik het instel werkt het wel gewoon maar ik heb het nog niet lang kunnen testen dus het zou kunnen dat hij er gewoon mee uitscheid als hij te lang op 12x200 draait

Pagina: 1