[bittorrent]download sneller als upload gelimiteerd is.

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 13:20
Ik heb een raar probleem. Ik gebruik bittorent met als client azareus. Omdat er meer mensen op het netwerk zitten heb ik overdag mijn upload lager staan als mijn max zodat iedreen gewoon normaal kan internetten. S'avonds zet ik natuurlijk mijn upload gewoon op ongelimiteerd om mijn share ratio hoger te krijgen. Maar nu komt de grap. Zodra ik mijn opload op ongelimiteerd (40kb/s) zet zet ipv bv 15 kb/s schiet mijn download snelheid omlaag. Deze komt gewoon niet meer boven de 40kb/s uit terwijl als ik mijn upload op 15kb/s zet hij tussen de 100/200kb/s zit.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren en mischien weten hoe dit komt? Ik kan namelijk niks vinden op google of de azareus site.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Dit is vrij normaal. Je hebt altijd wat upload nodig om goed te kunnen downloaden. Als je je volledige upload vol zet, gaat je downloadsnelheid zienderogen achteruit. Pak gewoon 75% van je upload. Probeer wat uit, en dan merk je vanzelf welke setting voor jou het beste werkt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is al vaker langsgekomen

[search=upload vertraagd download] :)

Stel het limiet in op ongeveer 80% van je max uploadsnelheid.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:09

Xer0X

Gotha know??

Als je je upload max zet. Zal je download idd naar beneden gaan. Je kan het beste ong.10% onder je maximale upload gaan zitten.

Dat kom omdat er ook een bevestiging moet worden gestuurd dat jij bepaalde paketjes hebt ontvangen. Als die andere kant daar steeds op moet wachten, omdat je naar andere mensen aan het uploaden bent. zal hij langzamer gaan versturen. omdat hij geen bevesteging krijgt van jou dat je het pakketje hebt ontvangen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is inderdaad normaal en toch vrij logisch als je even bedenkt hoe je verbinding eigenlijk werkt. Om te downloaden moet je ook uploaden (de verzoeken). Om te uploaden moet je ook downloaden (de bevestigingen). Het "afknijpalgoritme" in bijv. een kabelmodem kan ook tegen je werken. Daarnaast kan bijv. een goedkope router niet altijd evenveel aan.

Afhankelijk van je soort verbinding en je type router etc heb je hier meer of minder last van. Een beetje spelen met de settings dus. Maar dit is toch echt al heel vaak besproken (ook in de "grote" eMule en Bittorrent topics). Als technisch vraagstuk is het meer iets voor NT, maar omdat het daar al vaak is besproken en er naast de hier al gegeven tips niet echt wat nieuws valt te discussieren (open anders gerust een nieuw topic) sluit ik ipv het te verplaatsen :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.