[XP] Server 2003 toepassingen integreren

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik draai op het moment XP (pro)
en ik het gehoord dat het mogelijk is om de toepassingen zoals terminal server etc van 2k3 te laten draaien op xp, toen had ik er geen intresse in.
maar nu wel,

weet iemand hoe dit moet?
want ik kan het nergens terug vinden op het forum.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

tozzke

aka tozzert

rechtermuisknop op "deze computer" - eigenschappen
tabblad "verbindingen van buitenaf"
onderste vakje aanvinken bij "extern bureaublad"

dan gebruikers aanmaken en voilá

bij XP is het standaard zo dat je maar met 1 gebruiker tegelijk op de computer kunt werken, dus ook niet 1 lokaal en 1 remote, het is óf óf.

windows 2003 kan wel meerdere gebruikers tegelijkertijd aan

• Pshyto
ja maar terminal verbinding was een voorbeeld.
ook mail server, media server etc moet te intergreren zijn in xp.

nu vragen jullie je af waarom wil die gek dat, dan zettie toch 2k3 erop.
maar dat is omdat 2k3 veel te veel te vaak vastliep (op drivers) van me geluidskaart bijv. (die net nieuw is) en ik wil toch die server toepassingen gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat ligt toch echt aan je hardware.

En je kan de Server 2003 componenten niet aan de praat krijgen in XP.
Vaak geprobeerd, en het is nog nooit iemand goed gelukt (google maar eens wat op terminal services in win2k pro hack door middel van NTswitch)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

ik neem dat de persoon die je dit vertelde een echte expert was...

Terminal Services zitten standaard ook al in XP. Maar er zit wel een andere kernel aan vast en een sessielimiet van drie stuks.

En deze zul je dus absoluut niet met elkaar aan de praat krijgen...Maar voor .NET assemblies en apps kan het wel zolang het .NET framework op de machine staat. Maar dat is hier dus niet het geval.

De gemakkelijkste optie is het volledig opnieuw ombouwen van je winXP pro, maar een linux distro nemen en die als server instellen. Scheelt je waarschijnlijk een hoop moeite...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:25:
[...]

De gemakkelijkste optie is het volledig opnieuw ombouwen van je winXP pro, maar een linux distro nemen en die als server instellen. Scheelt je waarschijnlijk een hoop moeite...
Nee, de gemakkelijkste optie als je geen ervaring hebt met *nix maar wel met een windows-omgeving is toch echt gewoon 2k3 server erop zetten. :) Als je al ervaring hebt met *nix dan is dat natuurlijk ook een optie, maar anders is het een slecht advies imo.

Die driverproblemen zul je dan voor lief moeten nemen tot er nieuwe drivers voor je geluidskaart zijn. Overigens is het niet zo gek dat je daar problemen mee hebt, een serverbak "hoort" niet echt een geluidkaart te hebben. (lees: het is niet gebruikelijk)

Permanent wintericon!

• Pshyto
idd ik weet dat 2k3 er niet voor bedoelt is.
maar wachten tot er drivers voor komen... ze hoeven er geen drivers voor te maken dus verwacht ook niet dat ze het doen (m-audio ookal maken ze schitterende kwaleits spul)
maar ik heb wel ervaring met 2k3 en kan er goed mee overweg.

maar ik wil geen driver problemen meer... werd er @#$%^&*& ziek van na 2 maanden... als je pc paar keer per dag spontaan uitvalt.. kijk je tv ploep uit... luister je muziek ploep uit... zit je op school wil je op je server tja doettie het niet omdattie is vastgelopen...

dus volgens jullie kan het niet, nouja ik wacht toch nog even op andere reacties :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan bijvoorbeeld een losse dns, smtp of whateverserver draaien. Met google op de servernaam, bijvoorbeeld [google=smtp server download] of iets dergelijks kan je aardig wat 3rd party programma's vinden om zo vele services die 2003 aan boord heeft ook onder XP laten draaien.

Je bent wel beperkt in het aantal verbindingen etcetera, etcetera. Ook is hierover zat te vinden op GoT. Hier zijn al best vaak vragen over voorbijgekomen :) Feit is dat Server 2003 niet voor niets geen XPServer heet en dus de componenten een geheel vormen, waar XP een totaaloplossing voor de desktop is.

Welke hardware geeft precies de crashes (typenummers etcetera) en welke drivers(versienummers, herkomst? Daarmee kan je denk ik nog wel aardig wat proberen. Zie hierover ook het centrale topic Windows Server 2003 als desktop? :) Wellicht zijn hier ook al oplossingen voor je issue voorbijgekomen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.