[XP] Netwerklocaties

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik wist niet goed of ik het in NT moest zetten of hier... Ik heb overigens al gezocht, er zijn verschillende topics over, maar het antwoord heb ik niet echt gevonden.

Ik heb hier een klein netwerkje, bestaande uit 3 computers, elk winXP pro. De windows firewall staat uit, het netwerk is 100 mBit. De computer zitten in dezelfde werkgroep, ik werk dus niet met een domein.
Nu wil ik de muziek die ik heb kwijt in een mapje op een andere computer die gedeeld is, zodat ik overal van de muziek gebruik kan maken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb de muziek ook nog op mijn computer staan. Nu ben ik een beetje aan het vergelijken en zie ik dat het browsen op die computer telkens 4-5 seconden per mapje duurt. Op mijn computer gaat ie gewoon meteen in het mapje als ik er op klik. Het overzetten van bestanden gaat overigens wel snel, alleen het browsen is traag.

Ik heb al geprobeerd om een registersleutel weg te halen, en dat werkt, hij is nu al sneller (eerst deed ie er zo'n 15 seconden over). Dit is de registersleutel: HKEY LOCAL MACHINE / Software / Microsoft /Windows / Current Version / Explorer / RemoteComputer / NameSpace /
{D6277990-4C6A -JJCF-8D87-00AA0060F5BF} .

Ook heb ik al geprobeerd het netwerk alleen via ipx te laten werken, maar dan ziet computer 3 computer 2 niet en andersom. Ze zien allebei computer 1 wel. Dus ik werk nu wel gewoon via tcp/ip. Als iemand weet hoe ik de computers elkaar kan laten zien met ipx zou dat ook fijn zijn...

Mijn vraag dus: Hoe kan ik er voor zorgen dat het browsen snel gaat? Een domein is geen optie, want ik heb (nog) geen server. En met snel bedoel ik dan (bijna) net zo snel als dat de bestanden op mijn eigen pc staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Double J schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:49:
Ook heb ik al geprobeerd het netwerk alleen via ipx te laten werken, maar dan ziet computer 3 computer 2 niet en andersom. Ze zien allebei computer 1 wel. Dus ik werk nu wel gewoon via tcp/ip. Als iemand weet hoe ik de computers elkaar kan laten zien met ipx zou dat ook fijn zijn...
Waarom wil je in godsnaam ipx gebruiken?
Zelfs Novell gebruikt het niet meer, het is oud, achterhaald en niet van toepassing en heeft ook niks met je probleem van doen.
Mijn vraag dus: Hoe kan ik er voor zorgen dat het browsen snel gaat? Een domein is geen optie, want ik heb (nog) geen server. En met snel bedoel ik dan (bijna) net zo snel als dat de bestanden op mijn eigen pc staan.
windows networking zoekt een IP bij een naam. (resolving).
als je dus sneller een ip <> naam resolving wil doen kan je dat via DNS doen (als je een server draait) of via een HOSTS entry.
Eventueel kan je nog voor netbios name resolving kijken of je met een preloaded LMHOSTS entry uit kan.

Bovenstaande dus eventjes op zoeken in faqs enzo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb gemerkt dat ipx net iets sneller is.

Het 2e dat je zegt is me iets te technisch. Ik heb overigens geen server...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Double J schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:43:
Ik heb gemerkt dat ipx net iets sneller is.
SMB2 transfers lopen hier anders @ max (9.1MB/sec op een 100Mbit netwerk.).

Bedoel je met sneller hogere transferrates of "sneller te vinden" ?
Het 2e dat je zegt is me iets te technisch. Ik heb overigens geen server...
lezen dus :)
Genoeg faq materiaal aanwezig hier @ got.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device