Soms enkel geluid met Windows Media Player

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Een heel vreemd probleem.

Soms doet het zich dagen, tot meer dan een week, niet voor en plots kan ik geen uur luisteren zonder dit probleem tegen te komen.

Op dat moment houden àlle geluiden ermee op. Winamp bijvoorbeeld blijft hangen waar ie op dat moment gekomen is, de equaliser beweegt niet meer en zo, maar het programma zelf reageert wel nog. Echter, als ik het op dat moment afsluit, dan blijft het proces in de proceslijst hangen en moet ik het met "end proces" killen. Ook flashfilmpjes blijven op dat moment bijvoorbeeld hangen. Windows Media Player blijft het echter wèl correct doen op dat moment.

Ik heb dit probleem zowel onder Windows XP als onder Windows Server 2003.

Een Abit BD7-II moederbord met on-board soundchip. In de eventlog is er niks te bespeuren. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om te achterhalen wat dit probleem veroorzaakt?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klinkt als een crash van de driver zelf, vreemd. Staan er vreemde zaken (uitroeptekens etc :+ ) in je apparaatbeheer bij de verschillende geluids- en moederbord zaken?

Even aangenomen dat het geen hardwareprobleem is (het mobo zelf, of voeding of warmte), zou ik in ieder geval andere (nieuwere / iets oudere) mobodrivers proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Geen vreemde zaken bij audio-related dingen of bij mobo.

Ik dacht ook eerst aan een hardwareprobleem, maar vond het vreemd dat Windows Media Player het dan wèl goed doet... Ik zal toch even uitkijken naar oudere drivers (AC'97 Realtek ding dus)
Niks overgeklokt nee, alles default

[ Voor 8% gewijzigd door Yoeri op 26-12-2004 13:29 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je het bord overgeklokt? AC'97 chips en hogere PCI bus wil nog welles probs geven :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!